- Hirdetés -

Egyre több támadás éri a sporteseményeket

|

- Hirdetés -

A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber Signals ötödik kiadása arra hívja fel a figyelmet, hogy milyen sokrétű kiberbiztonsági előkészületekre van szükség ahhoz, hogy a rendezést vállaló intézmények infrastruktúrája mellett a sportolók, sportszövetségek és szponzorok, valamint a rendezvényeket látogató közönség adatai védve legyenek a kibertámadásoktól.

A Cyber Signals ötödik kiadása szerint – amelyet a Microsoft a közelmúltban hozott nyilvánosságra – a nagy rendezvényhelyszínek, a sport- és szórakoztató események sincsenek ma már biztonságban a kiberbűnözőktől. A Microsoft látta el a 2022-ben Katarban megrendezett FIFA futball világbajnokság kritikus létesítményeinek védelmét, amely közben több mint 100 000 végponti eszközt, 144 000 accountot, 14,6 millió emailt ellenőriztek, és mintegy 635 millió alkalommal hitelesítettek hálózatba történő belépést. A rendezvény biztosítása közben összegyűlt tapasztalataikat is összegezték a tanulmányban.

A sportrendezvényeket világszerte egyre több kibertámadás éri. Az Egyesült Királyság Nemzeti Kiberbiztonsági Központja (NCSC) által nemrégiben közzé tett felmérés szerint a sportszervezetek 70%-a tapasztal évente legalább egy támadást, ami jelentősen magasabb szám annál, mint amit a brit vállalkozásoknál általában regisztráltak. A Manchester United tavaly novemberben számolt be a rendszereiket ért súlyos támadásról, idén év elején pedig az amerikai NBA bajnokság szurkolóinak az adatai kerültek egy adathalász incidens után illetéktelen kezekbe.

A nagyrendezvényeket és rendezvényhelyszíneket érő fenyegetések egyre sokrétűbbek és összetettebbek. A megelőzésükhöz, az esetleges károk mérsékléséhez a támadási kísérletek folyamatos nyomonkövetésére és az érintettekkel történő szoros együttműködésre van szükség. A világ sport-szórakoztatási piacának forgalmát ma több mint 600 milliárd dollárra becsülik; a csapatok, a jelentősebb bajnokságok szervezői, a nemzetközi sportszövetségek és a látogatók temérdek olyan információ birtokában vannak, amelyekre a kiberbűnözőknek nagyon fáj a foga.

Ez az információ sajnos egyre könnyebben hozzáférhető a bűnözők számára, hiszen egyre több helyszín, eszköz és hálózat kerül összeköttetésbe egymással. A helyszínt biztosító létesítmények IT-rendszerei, a stadionok és sportcsarnokok százszámra kínálnak ismert és kevésbé ismert biztonsági réseket. Ezek pedig módot adnak a támadóknak arra, hogy célba vegyék az üzleti szolgáltatásokat nyújtó infrastruktúrát – például az elárusító pontokat, az IT rendszereket – valamint a látogatók eszközeit. A csapatok, az edzők és maguk a sportolók is ki vannak téve annak a veszélynek, hogy a teljesítményükről és a versenyben előnyt jelentő képességeikről szóló információkat, illetve a személyes adataikat illetéktelenek megszerzik. A látogatók személyes adatai is célkeresztbe kerülhetnek, miközben igénybe veszik az adott eseményhez kapcsolódó digitális szolgáltatásokat, például mobilalkalmazásokat, Wi-Fi hotspotokat használnak, vagy QR-kódokat olvasnak be, amelyek akár rosszindulatú URL-eket is tartalmazhatnak.

A Szlovák Labdarúgó Szövetség (SFZ) számára – amely rengeteg külső beszállítót foglalkoztat, akik általában a saját eszközeiket használják munkavégzésére – a biztonság valóban stratégiai kérdés. Ján Letko, az SFZ informatikai és technológiai igazgatója elmondta: azért is fordítanak kiemelt figyelmet a megfelelő, központi engedélyezési és hitelesítési protokollok, valamint a Microsoft által biztosított kiberbiztonsági megoldásokalkalmazására, mert saját fejlesztésű rendszereket és nyilvánosan elérhető szolgáltatásokat működtetnek, így képtelenek az összes végponti eszközt külön-külön megvédeni a támadásoktól.

A Microsoft Defender Experts for Hunting (DEX), a Microsoft kiberbiztonsági szolgáltatása komplex kibervédelmi megoldást nyújtott a katari létesítmények és szervezetek számára, így a futballvilágbajnokságot a szervezők zökkenőmentesen le tudták bonyolítani. A DEX szolgáltatáscsomag keretében a Microsoft szakértői előzetesen felmérték, milyen fenyegetésekre kell a szervezőknek felkészülniük. Számbavették a támadók sajátosságait, azt, hogy várhatóan milyen taktikát, módszereket, technikákat fognak alkalmazni, továbbá fontos következtetéseket tudtak levonni a Microsoft-rendszerek működtetése során kigyűjtött adatokból is. Összesen több mint 634,4 millió incidenst elemeztek ki a Microsoft szakemberei a katari létesemények és szervezetek védelme során 2022 novemberében és decemberében.

A sport- és szórakoztató rendezvényekről általában elmondható, hogy kiberfenyegetettségük és sérülékenységük szintje magasabb az átlagosnál. Előfordul, hogy az ilyen rendezvényeket gyorsan kell tető alá hozni, gyakran új partnerek és beszállítók bevonásával, akik ideiglenesen hozzáférést kapnak a szervezést végző vállalat hálózatához is. Az is megesik, hogy ilyenkor elmarad a biztonsági átvilágítás, a biztonság feltételeit pedig menet közben alakítják ki.

Az adott biztonsági apparátus támogatásához szükséges előzetes tervezés mellett a rendezvényhelyszíneknek figyelembe kell venniük az ideiglenes, ad-hoc és állandó számítógépes infrastruktúrával kapcsolatos adatvédelmi kockázatokat is. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy tisztában kell lenniük és a tervezés során számolniuk kell azzal, hogy a digitális eszközök és szolgáltatások igénybevétele többlet kockázatokkal és a sérülékenység fokozódásával jár.

A kiberbiztonsági kockázatok mérséklése érdekében a kluboknak, a sportszövetségeknek, a csapatoknak és a helyszínt biztosító intézményeknek hatékony kiberbiztonsági intézkedéseket kell foganatosítaniuk. Az első és legfontosabb lépés egy komplex és többszintű védelmi rendszer kiépítése: tűzfalak, behatolásérzékelő és -megelőző rendszerek üzembehelyezése, hatékony titkosítási protokollok életbeléptetése annak érdekében, hogy a hálózatokhoz illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni és onnan adatokat eltulajdonítani. Emellett rendszeresen felül kell vizsgálniuk a biztonsági rendszer állapotát, és fel kell deríteniük a biztonsági réseket, azonosítva és kiküszöbölve a hálózat sérülékenységeit.

Mindezeken túl elengedhetetlen a felhasználók felkészítése a várható veszélyekre, a munkatársak és az érintettek megismertetése a legjobb kiberbiztonsági gyakorlatokkal. Ide tartoznak azok a módszerek, amelyekkel az adathalász e-maileket fel lehet ismerni, a többtényezős hitelesítés vagy a jelszómentes védelem, valamint a gyanús linkek és letöltésre történő felhívások azonosítása és elkerülése. Fontos továbbá az együttműködés egy megbízható kiberbiztonsági céggel, amely képes folyamatosan ellenőrizni a hálózat forgalmát, valós időben észlelni a potenciális fenyegetéseket és gyors választ adni bármilyen incidensre. Ezekkel a megelőző intézkedésekkel a sportegyesületek és – csapatok, a rendezvények szervezői jelentős mértékben növelhetik a kibertámadásokkal szembeni ellenállóképességüket, megvédhetik a saját infrastruktúrájukat és a szponzoraik érzékeny adatait.

fotó: microsoft.com

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....