- Hirdetés -

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

|

- Hirdetés -

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200 millió forint feletti kiadást jelent ma egy korszerű, magas minőséget képviselő ingatlan, a felső határ azonban a csillagos ég. Aki kevesebbet szánna a nívóra, annak jó hír, hogy elvétve, de akadnak még prémium ajánlatok 100-150 millió forint körül is a Duna House cégcsoport exkluzív ingatlanokkal foglalkozó üzletága, a DH Prime kínálatában.

A változó ingatlanpiaci folyamatok és átrendeződés szinte kivétel nélkül a szegmens összes területén érezhető nyomott hagyott idén. Az előző évekhez képest mind a használt, mind az újépítésű ingatlanok iránt enyhült az érdeklődés, aminek köszönhetően a keresleti piac ismét kínálativá vált. „Más trend rajzolódik ki ugyanakkor a luxusingatlanok tekintetében. Bár a prémium ingatlanok csak a piac néhány százalékát teszik ki, a változások ellenére mégis kiemelt jelentőséggel bírnak az idei évben is, hiszen a vásárlói aktivitás változatlanul erős. A valódi luxus iránti igény azonban fokozottan jelentkezik a vevők részéről, amelyet egyre nehezebben tud kiszolgálni az aktuálisan elérhető kínálat” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

A luxusingatlanok piacán továbbra is elérhetőek az 5 éven belül épült, korszerű technológiákkal, napelemmel, hőszivattyúval ellátott, használt ingatlanok, valamint a régebbi, kevésbé energiahatékony műszaki felszereltségű otthonok is, amelyek kiváló elhelyezkedésük és tekintélyes méretük miatt tartoznak az exkluzív ingatlanok közé. Az igazán modern, valódi luxust képviselő, újépítésű házakból és a népszerű penthouse lakásokból azonban a legkeresettebb fővárosi területeken, a II. és a XII. kerületben a kereslethez képest kifejezetten szűk kínálattal találkozhatnak az ügyfelek. A prémiumot kereső vásárlók igényszintje és elvárásai egyre magasabbak, amit a piac érezhetően egyre kevésbé tud lekövetni. Továbbra is kiemelten fontos, már önmagában magas presztízsértéket képvisel a lokáció, alap elvárás a korszerű, hőszivattyús gépészet. Előnyben részesítik a vásárlók a házon belüliekkel szemben a szabad téren található medencével rendelkező otthonokat, és természetesen elengedhetetlen a gyönyörű panoráma. Az ingatlanokkal szemben támasztott vevői igények növekedése miatt zömében a modern, újépítésű okosotthonok a legkelendőbbek, de a tavalyi évvel ellentétben az energetika és a fenntarthatóság már nem fő szempont, így szívesen veszik a régebben épült, de korszerűsíthető luxusházakat és -lakásokat is. „Luxusingatlanok esetében ritka, hogy szerkezetkész, vagy berendezés nélküli állapotban, csak látványtervek segítségével találnak tulajdonosra. Egyre nő azon vásárlók aránya, akik vágynak a „készre” és már csak az alaposan megtervezett, gépesített és berendezett, életre kelt ingatlan megtekintését követően szerződnek” – tette hozzá a szakértő.

A bizonytalan gazdasági helyzet a keresletet ugyan nem befolyásolta, azonban a vevői döntéseket és a piac forgási sebességét igen. Lassabban, megfontoltabban döntenek az ügyfelek, sokkal alaposabban vizsgálják a kiszemelt ingatlanok adottságait, így jóval tovább tart mire megállapodnak és leszerződnek.

A Duna House cégcsoport exkluzív ingatlanokra specializálódott üzletága, a DH Prime, elérhető kínálatában országosan jelenleg több mint 350 prémium kategóriába sorolt ingatlan található. Míg korábban a 100 millió forintos értékhatárt átlépve már akár vidéken, akár Budapesten elérhetőek voltak a valóban prémium minőségű otthonok, addig az idei évben bármely lokációban is keres luxusotthont az ügyfél, a minőség ára akár a fenti összeg sokszorosa is lehet. A prémium kínálat csekély része, mindössze 4%-a tartozik a 100 millió forintos vagy az alatti árkategóriába, aki a dupláját szánná ingatlanvásárlásra és 200 millió forintos értékhatárig keres, az a prémium kínálat 27%-ból választhat. Négyzetméterár tekintetében a budapesti luxus piac lakásai körülbelül másfél millió forintnál kezdődnek, de a hárommilliós vagy afölötti négyzetméterár sem ritka például a kiemelkedően magas minőséget képviselő, budai újépítésűek tekintetében.

„A főváros mellett a Balaton környékén, főként az északi parton tartott ki az idei évben is a nagyértékű ingatlanok iránti érdeklődés, ahol javában a 200 millió forint feletti házakat és lakásokat keresték az ügyfelek. Az igények viszont formálódtak, a panoráma háttérbe szorult a keresés során, helyette azonban egyre fontosabbá váltak az ingatlanok energetikai jellemzői, a korszerűség és a partközeli lokáció” - tette hozzá a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Idén többet fizetnek a biztosítót váltók

Néhány napja maradt 850 ezer gépjármű, köztük közel 450 ezer személygépkocsi üzembentartójának arra, hogy eldöntse, lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem: a felmondásoknak péntek éjfélig el is kell jutniuk a biztosítókhoz. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....