- Hirdetés -

Mesterséges intelligenciával segíti az élelmiszermentést az Auchan

|

Az Auchan Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszermentés, és már tíz éve különböző programokkal lép fel az élelmiszerpazarlás ellen. A jelenleg bevezetés alatt álló Smartway rendszerük segítségével a kiárusítási folyamatot lehet majd könnyebben optimalizálni, ami így még hatékonyabbá teszi az élelmiszermentést. Ezen felül októberben ismét az élelmezés kerül előtérbe az áruházlánc életében, például többszáz rászorulónak főznek majd az Auchan önkéntesei.

Az Auchan Retail az élelmiszerpazarlás elleni küzdelmet helyezte stratégiájának középpontjába azzal a szándékkal, hogy 2032-re elérje a 0%-os arányt ezen a területen. Éppen ezért az élelmiszerpazarlás intenzívebb visszaszorításáért az Auchan-országokba folyamatosan vezetik majd be a Smartway nevet viselő, innovatív, digitális applikációt, amely optimalizálja, gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a kiárusítási folyamatot. A már Romániában és Franciaországban alkalmazott, mesterséges intelligenciára épülő digitalizált megoldás lehetővé tette ezekben az országokban, hogy évente közel 75 millió termékveszteséget, és ezáltal 88 ezer tonna CO2-kibocsátást takarítsanak meg.

Az alkalmazásnak köszönhetően körülbelül 30 %-kal csökken az élelmiszerveszteség, ugyanis ennek segítségével az áruházi munkatársak számára könnyen eldönthető, hogy melyik terméket kell a lejárat közeli határidő miatt leértékelni. Az új rendszert több európai országban bevezetik, Magyarországon idén szeptemberben kezdték el tesztelni az áruházakban, ahol a vásárlótérben különböző edukatív dekorációs elemekkel hívják fel a látogatók figyelmét a közeli lejáratú termékekre és a környezetre gyakorolt pozitív hatására. A Smartway bevezetése jelentősen hozzájárul az élelmiszerhulladék csökkentéséhez, és használatával az Auchan még hatékonyabban tudja támogatni azokat a vásárlókat, akik kifejezetten az akciós termékeket keresik.

Magyarországon az Auchan 24 áruházában 2022-ben közel 1 000 tonna élelmiszert mentett meg és adományozott karitatív szervezeteknek 291 020 000 forint értékben, ami megközelítőleg 805 személyautó súlyának felel meg. Ezzel napi szinten 10 000 rászoruló ember élelmezéséhez járultak hozzá. Ezen felül jelenleg tíz Auchan áruház támogat állatmenhelyeket, 2022-ben 350 253 kg, emberi fogyasztásra már nem alkalmas terméket adományoztak el. Az Auchan további célja, hogy lehetőleg mindenhol létrejöjjön az együttműködés az áruházak vonzáskörzetében található intézményekkel, amelyek tovább tudják hasznosítani a kiskereskedelemből kikerülő, de még használható élelmiszereket.

Októberben az élelmezés hetére is kiemelten készül a vállalat. Az Auchan önkéntesei a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen a JótéKonyha projekt keretén belül október 6-án többszáz rászorulónak fognak ételt főzni. Az idei Adománykonvojhoz pedig 500 000 forint értékű élelmiszerrel járulnak hozzá. A tavalyi Együnk Egymásért elnevezésű munkatársi sütivásáron befolyt összegből 1160 rászoruló családnak tudtak segíteni, a népszerű programot idén is megrendezik és bíznak a hasonlóan sikeres eredményben.

“Évek óta nagy figyelmet szentelünk az élelmiszermentésnek, ezért folyamatosan dolgozunk olyan innovatív partnerségek és megoldások kialakításán, amelyek hatékonyan támogatják az élelmiszerpazarlás elleni küzdelmünket. A Smartway szoftver bevezetése kiváló példa arra, hogy az innováció hogyan tudja támogatni a fenntarthatóságot és a működési hatékonyság növelésének köszönhetően hogyan tudjuk még eredményesebbé tenni a különböző folyamatainkat” - mondta Varga-Futó Ildikó, az Auchan CSR igazgatója.

“2022-ben az Auchan Franciaország azzal bízott meg minket, hogy rekordidő alatt mind a 349 üzletét felszereljük a megoldásunkkal. Ma újabb kihívást kaptunk a vállalattól, ugyanis további 8 országot, köztük Magyarországot és Luxemburgot is támogatjuk az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben. Ez az üzembehelyezés tökéletesen szemlélteti, hogy képesek vagyunk gyorsan implementálni rendszerünket bármilyen környezetben, miközben minden csapatot bevonunk egy példaértékű együttműködésbe - tette hozzá Christophe Menez, a Smartway társalapítója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...