Komoly áremelkedésre kell számítani a tévés reklámok kapcsán – mutatott rá Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Internet Hungary első napján tartott kerekasztal-beszélgetés során. A disztribúciós díjak alakulása is kérdéses és az is kiderült, hogy az utolsó negyedévre már teljesen eladták a reklámidőket a televíziók.
Több erős kijelentés is elhangzott a Media Hungary első napjának estéjén „Média és marketing 2024” témában tartott kerekasztal-beszélgetés során. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a beszélgetés során a tévés reklámidő árával kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy „az árak erőteljesen fognak felfelé menni”. Hozzátette azt is, hogy százalékban kifejezve nem egyszámjegyű és nem is a kétszámjegyű alja szintű emelkedésre kell felkészülni. Konkrét számokról most nem beszélt az RTL vezetője, ezzel kapcsolatban azt jelezte, hogy majd az október 26-i Big Picture eseményen lehet azokra számítani.
Vidus Gabriella beszélt arról is, hogy a disztribúciós piacon is vannak kérdések az árak kapcsán. Elárulta azt is, hogy az utolsó negyedévre már teljesen eladták a reklámidőket a televíziók.
Gulyás János, a Wavemaker vezetője, az MRSZ elnöke a kerekasztal-beszélgetés során jelezte, hogy már jó ideje hangoztatják a piaci szereplők, hogy nem lesz jó vége annak, hogy így vannak beárazva a reklámidők. Véleménye szerint kevesebb, de jobb reklámra és még több jó tartalomra lenne szükség.
Guttengéber Csaba, az Atmedia vezetője szerint több jó tartalom van már most is a televíziókban, viszont problémát jelent, hogy a hirdetők egyelőre nem gondolják úgy, hogy ezt meg kell fizetniük. Hozzátette, mivel minden drágul, a tévés reklámidő árának is emelkednie kell.
Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezetője, az MLE elnöke rámutatott, hogy a teljes hazai média alultőkésített és ez azzal jár, hogy nem igazán tud versenyezni a nagy globális cégekkel, de még a régiós piactól is kezdünk elmaradni. A kérdés szerinte az, hogy a legnagyobb szereplők hogyan kezelik majd a helyzetet.