- Hirdetés -

Kevés magyar használja a ChatGPT-t

|

A magyarok jelentős többsége, 91 százaléka hallott már a mesterséges intelligenciáról, ugyanakkor mindössze 12 százalékuk használt olyan nyelvi modellekre épülő programot, mint például a ChatGPT – derül ki a FaceKom országos reprezentatív kutatásából. A mesterséges intelligencia elmúlt időszakban történő ugrásszerű fejlődését sokan (83%) ismerik, és hazánkban leginkább a személyes adataikat, valamint a munkájukat féltik az emberek az új technológiától.

A ChatGPT prototípusának tavaly novemberi megjelenését követően először kezdték a felhasználók tömegei használni az ún. generatív nyelvi modellekre épülő mesterséges intelligenciát (MI). A szolgáltatás népszerűségét jól mutatja, hogy 2023 elejére a ChatGPT a leggyorsabban növekvő alkalmazássá vált, hiszen a felhasználónak száma elérte a 100 milliót. A nagyvállalati ügyfélazonosítással foglalkozó, meghatározó piaci pozíciójú FaceKom országos reprezentatív kutatásában arra volt kíváncsi, mennyien hallottak már a magyarok közül ezekről az új mesterséges intelligenciára épülő megoldásokról, mennyien használják őket, és milyen lehetőségeket, veszélyeket látnak a technológiában. Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője az eredmények kapcsán elmondta, hogy a hazai felhasználók többsége hallomásból ismeri a nyelvi modellekre épülő MI szolgáltatásokat, azonban a mindennapjaikba ezek használata még nem épült be olyan mértékben, ahogyan ez megtörtént már például a háttérben szintén mesterséges intelligenciát használó ügyfélazonosítási folyamatok esetén.

A többség hallott róla, de kevesen használják

Tíz 18-65 év közötti magyarból kilenc hallott már a mesterséges intelligenciáról, és sokan tudják azt is, hogy ez a technológia az elmúlt időszakban komoly fejlődésen ment keresztül, valamint egyre több dologra használható (83%). A megkérdezettek közül azonban mindössze 12 százalék jelezte, hogy használta valamelyik nagy teljesítményű nyelvi modellező rendszert, például a ChatGPT-t.

Leginkább az adataikat és a munkájukat féltik a magyarok

A kutatás eredményei alapján az is kiderült, hogy a fejlődő mesterséges intelligenciától több területen is tartanak a megkérdezettek. A legtöbben (72%) egyetértettek azzal, hogy a mesterséges intelligencia felhasználhatja a személyes adatokat, ami aggodalmakat vet fel az adatvédelem és a magánélet védelme terén. A válaszadók 65 százaléka azzal is egyetértett, hogy a mesterséges intelligencia kiválthat bizonyos munkaköröket, így emberek veszíthetik el miatta az állásukat. A megkérdezettek 64 százaléka szerint a szabályozás területén is veszélyeket rejt az új technológia, hiszen nem egyértelmű, ki viseli a felelősséget a mesterséges intelligencia döntéseiért, ami jogi aggályokat vet fel.

A lehetőséget is látják az emberek az új technológiában

A veszélyek mellett a lehetőségeket is látják a magyarok a gyorsan fejlődő új technológiában. A FaceKom kutatásának eredményei alapján a legtöbben a természettudományokat és kutatást (81%), valamint a termelést és logisztikát (77%) jelölték meg, mint olyan területeket, amelyek esetében a mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetnek előnyei. Az egészségügy, oktatás és közlekedés területeinél a válaszadóknak nagyjából a harmada nem látja egyértelműen az MI hasznos felhasználási lehetőségeit. A szakértő szerint ez arra utal, hogy sokan nincsenek pontosan tisztában a mesterséges intelligencia potenciáljával, hiszen a fejlődésből ezek az iparágak sem fognak kimaradni. Vélhetően a lakossági vélemények és a technológiával kapcsolatos várakozások is alakulnak majd a következő időszakban annak megfelelően, ahogyan egyre inkább beépülnek a nyelvi modellekre épülő szolgáltatások a mindennapjainkba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...