A GLAMI divatkereső platform felületén mostantól egyetlen kattintással szűrhetők a nemzetközi textilipari tanúsítványokkal rendelkező termékek. Az AI-technológián alapuló megoldás több ezer vezető európai webáruház széttagolt kínálatából gyűjti össze és jeleníti meg a felhasználók számára a kiválasztott fenntarthatósági feltételnek megfelelő termékkínálatot.
A GLAMI.hu divatkereső mint a fenntartható divat elkötelezett támogatója környezetbarát keresési szűrők bevezetésével támogatja az etikus gyakorlatok előmozdítását a divatiparban és az online kereskedelemben. A felhasználók a keresőoldal webes felületén és az applikációban is megtalálható szűrők igényeiknek megfelelő beállításával mostantól még könnyebben találhatják meg a kiválasztott fenntarthatósági feltételnek megfelelő termékeket.
Az Európa 13 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) neurális hálózati modellen alapuló online katalógusa 4300 vezető európai webáruház kínálatából gyűjti össze és jeleníti meg a felhasználók számára a keresési feltételeknek megfelelő termékeket és havonta több mint 40 millió tételt kategorizál automatikusan.
„A fenntartható divat egyre nagyobb teret hódít, 2023-ban már márkák százai alkalmaznak környezetbarát gyakorlatokat, népszerűsítik az etikus gyártási folyamatokat, vagy a körforgásos kezdeményezéseket. Hiszünk abban, hogy fogyasztói szokások megváltoztatása és a digitális innováció együtt képes jelentősen hozzájárulni az iparág globális károsanyag kibocsátásának csökkentéséhez és az etikus gyakorlatok további terjedéséhez, ezért fontosnak tartjuk, hogy egy könnyen és gyorsan használható megoldást tegyünk elérhetővé a fogyasztók számára a tájékozott választás érdekében” – mondta Xenofon Eleftheriadis, a GLAMI globális kommunikációs vezetője.
A felhasználók jelenleg két fő fenntarthatósághoz kapcsolódó keresési kategória közül választhatnak: az összes terméket szűrhetik Fenntartható márkák, illetve Fenntartható anyagok alapján. Ezenkívül 16 szűrő szolgál a nemzetközi textilipari tanúsítvánnyal rendelkező termékek megjelenítésére (BCI, B Corporation, BLUESIGN, BSCI, CmiA, Fair trade, Fair Wear, GOTS, GRS, LWG, OCS, OEKO-TEX, PETA-approved Vegan, RDS, RWS, Textile Exchange), valamint további négy egyéb etikus jellemzők szerint történő keresésre (Organikus anyagokból készült, Újrahasznosított anyagokból készült, Vegán, és Tisztességes munkakörülmények között készült (Fairtrade)).
„A globális online kereskedelem bevételeinek legnagyobb része – csaknem 20 százaléka – a divatcikkek értékesítéséből származott 2022-ben és a várakozások szerint 2023-2027 között évről-évre kb. 10%-os ütemben fog nőni. Ez a gyors ütemű növekedés a jövőben még nagyobb igényt fog támasztani azokra az intelligens megoldásokra, amelyek képesek automatizáltan rendszerezni és a felhasználók igényeinek megfelelően személyre szabni a webshopok óriási kínálatát” – mondta Antonín Hoskovec, a GLAMI AI fejlesztési osztályvezetője.