- Hirdetés -

Ezek a legnépszerűbb őszi úti célok itthon

|

Az október 23-ai hosszú hétvége beindítja a wellness-szezont. A szálláskereséskor leggyakrabban használt szűrők között szerepel a hotel, a wellness, az előlegfizetés nélkül foglalható, a teljes ellátás és a négycsillagos kategória is. Az őszi szünet még több foglalást hozhat a hazai szállásadóknak: többen utaznak és tovább maradnak. A Szallas.hu szakemberei 10-12 százalékos bevétel növekedést vetítenek előre az utolsó negyedévre a hazai turizmusban a belföldi utazók által.

Az egyetlen idei őszi hosszú hétvége fokozza az utazási kedvet, különösen a wellnessezőkét, akiknek jó része már múlt hónapban lefoglalta szállását. Csaknem minden második foglalás két éjszakára, a foglalások negyede egy éjre szól. De vannak, akik hosszabbítanak: a Szallas.hu oldalán megtett foglalások 23 százaléka 3 éjszakára szól. Eger, Gyula és a főváros mellett Pécs, Hévíz, Szeged, Hajdúszoboszló, Zalakaros, Miskolctapolca és Nyíregyháza a legkeresettebb úti cél.

„Hotelkínálatunkból a négycsillagos kategória a legkeresettebb, a hoteles foglalások több mint fele ide szól” – ismertette a részleteket Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője, aki azt is hozzátette, hogy több hotel partner már most teltházas a hosszú hétvégére. A Szallas.hu-s foglalások alapján a hosszú hétvégén egy főnek egy éjszaka átlagosan 12 345 forintba kerül.

A szakember szerint az őszi időszakban fokozódik az igény a magasabb szolgáltatási szintre, többen keresik a csomagajánlatokat. A top tíz kereséskor használt leggyakoribb szűrő között a félpanzió és reggeli opció mellett például szerepel a wellness, a medence, de megjelent a teljes ellátás és a négycsillagos szűrő is. „A teljes ellátás iránti keresleti szándék egyébként kínálatra is talál, hiszen van olyan partnerünk például, aki októbertől átállt all inclusive-ra, és van olyan szálloda, ahol a félpanzióval párhuzamosan all inclusive szolgáltatást is nyújtanak” – mondta a sajtószóvivő.

A nagyobb hotelekben gyakoriak ilyenkor az élőzenés vacsorák, valamennyien sztárfellépővel teszik vonzóbbá ajánlatukat. „Ezek kelendőek is a vendégek körében, hiszen a wellness mellett felértékelődik a szálláson és környékén elérhető programok jelentősége is” – tette hozzá Kelemen Lili. Így általában a szezonalitáshoz igazítják a kínálatot, az őszi időszakban lesz disznótoros lakoma és Márton-napi libanapok is több helyen. A gyerekekre is külön odafigyelnek a szállodák, nekik halloweeni családi tökfaragással, Dracula-partival, Jégvarázs minidiszkóval, gyermekzenekarok műsoraival készülnek.

Még több vendégéjszakát hozhat az őszi szünet

Az őszi szünet több foglalást jelent a szállásadóknak, hiszen a családosok is nagyobb arányban indulnak útnak. Ráadásul az ebben az időszakban tapasztalt hosszabb tartózkodási idő több vendégéjszakát is jelent. „Az iskolai szünidőben a foglalások csaknem fele két éjszakára, negyede pedig három éjszakára szól” – jegyezte meg Kelemen Lili. A legnépszerűbb úti célok éllovasai azonosak a hosszú hétvége dobogósaival, így Eger, Gyula és a főváros a legkeresettebb.

A lista további helyezettjei javarészt megegyeznek, csak a sorrend módosul némileg. Egyetlen eltérés akad az összetételben: az őszi szünetben Visegrád, a hosszú hétvégén Nyíregyháza kapott helyet a top tízes listán. A már említett trendek itt is látszódnak: még nagyobb szeletet hasítnak ki a foglalásokból a hotelek, illetve a hotelkategóriák közül a négycsillagosok is nagyobb arányban részesülnek a foglalásokból, mint a hosszú hétvégén, a hoteles foglalások csaknem kétharmada 4 csillagos szállodába szól.

A KSH belföldi turizmus trendjeit és a Szallas.hu saját adatait vizsgálva a Szallas.hu szakértői az utolsó negyedévben 10-12 százalékos növekedést prognosztizálnak a belföldi utazók által termelt bevétel terén.

A külföldiek körében is népszerű úti cél Magyarország

Bár a Szallas.hu oldalát a magyar vendégek használják, zömében a belföldi utazásaikhoz, a cég a partnerek által informálódik a beutazó forgalomról is. Gonda Orsolya, a Szallas.hu sales csapatának vezetője elmondta, hogy a hotelek a már korábbi években is tapasztalt beutazó vendégkörről számolnak be. Így például Gyulára hétvégéken és a román ünnepi időszakokban érkeznek Romániából, a Dunántúlon pedig jellemzően osztrák, cseh, szlovák, német nyugdíjasok fordulnak meg (egyébként nyáron is), többnyire hétköznapokon. „Családosan csehek érkeznek döntően, ők kedvelik az all inclusive és melegvizes/termálvizes szállásokat, így előszeretettel keresik Sárvár, Zalakaros, Bük és Hévíz szállodáit is” – avatott a részletekbe a szakember, aki azt is hozzátette, hogy Budapest továbbra is dübörög, egészen az év végéig magas foglaltsággal működnek a belvárosi házak, főleg európai vendégekkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...