- Hirdetés -

Adóemelésre számítanak a vállalkozások

|

- Hirdetés -

Hét éve nem volt ilyen negatív a cégek hangulata: a K&H kkv bizalmi index 6 pontos csökkenés után jelenleg -11 ponton áll. A visszaesés fő oka, hogy a vállalkozások jelentős része magasabb közterhekre számít. A bizalom megrendülése minden árbevétel-kategóriában és szektorban érezhető, nyolc év után először már a mezőgazdasági vállalkozások várakozásai is a negatív a tartományban vannak.

Nagyot esett a harmadik negyedévben a K&H kkv bizalmi index, ami a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait jelzi. A mutató -5 pontról -11 pontra zuhant, ezzel megközelítve az elmúlt hét év legalacsonyabb értékét (-14 pont). „Az index több mint egy éve a negatív tartományban van, amire legutóbb 2017 előtt volt példa. Az elmúlt három negyedév javuló tendenciája után még volt némi remény, hogy a cégek bizalma elérheti a pozitív tartományt, de a mostani, 6 pontos csökkenéssel ez ismét távolinak tűnik. A jelenlegi visszaesés fő oka, hogy a vállalkozások jelentős része magasabb közterhekre számít. A kedvezőtlen képet árnyalja, hogy a vállalati hitelkamatokban viszont kedvező fordulatra számítanak” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.

Adóemeléstől tartanak, kamatcsökkentést várnak

A harmadik negyedéves eredmények alapján a cégekben komoly félelem alakult ki az adóemeléssel kapcsolatban. Ezt mutatja, hogy az előző negyedévi 50 százalék helyett már a vállalkozások 61 százalék számol növekvő közterhekkel, ami 2012 óta a legmagasabb arány. Ezzel szemben a vállalati hitelkamatok változásával kapcsolatban javultak a várakozások. Jelenleg a cégek ötöde (21%) számít csökkenő hitelkamatokra, és a növekedést prognosztizálók is alacsony, mindössze 1 százalékos emelkedést várnak. Az előző negyedévben is hasonló arányban vártak alacsonyabb hitelkamatokat (19%), viszont akkor még 2 százalékos emelkedéssel számoltak.

Az agrárium is elesett

A várakozások minden árbevétel-kategóriában és szektorban visszaestek. Az ágazatok közül a mezőgazdasági és a kereskedelmi cégek várakozásai romlottak leginkább. Az agrárcégeknél 13 pontos esést követően -13 ponton áll az index, ezzel 2015 óta először már az agrárium várakozásai is a negatív tartományban vannak. A kereskedelemben 9 ponttal -15 pontra csökkent a mutató. Továbbra is az ipari cégek látják legkevésbé a fényt az alagút végén, várakozásaik -14-ről -16 pontra romlottak, míg a szolgáltató cégek hangulata a legkedvezőbb (-8 pont), de itt is látványos, 7 pontos csökkenés történt.

A mikro- és kisvállalkozások bizalma egyaránt -13 ponton áll, ami az előbbinél 11 pontos, az utóbbinál 3 pontos csökkenést jelent. A középvállalkozások várakozásai vannak egyedül a pozitív tartományban, de itt is megfigyelhető a csökkenés: bizalmuk 5 pontról 1 pontra süllyedt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...