- Hirdetés -

Adóemelésre számítanak a vállalkozások

|

Hét éve nem volt ilyen negatív a cégek hangulata: a K&H kkv bizalmi index 6 pontos csökkenés után jelenleg -11 ponton áll. A visszaesés fő oka, hogy a vállalkozások jelentős része magasabb közterhekre számít. A bizalom megrendülése minden árbevétel-kategóriában és szektorban érezhető, nyolc év után először már a mezőgazdasági vállalkozások várakozásai is a negatív a tartományban vannak.

Nagyot esett a harmadik negyedévben a K&H kkv bizalmi index, ami a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait jelzi. A mutató -5 pontról -11 pontra zuhant, ezzel megközelítve az elmúlt hét év legalacsonyabb értékét (-14 pont). „Az index több mint egy éve a negatív tartományban van, amire legutóbb 2017 előtt volt példa. Az elmúlt három negyedév javuló tendenciája után még volt némi remény, hogy a cégek bizalma elérheti a pozitív tartományt, de a mostani, 6 pontos csökkenéssel ez ismét távolinak tűnik. A jelenlegi visszaesés fő oka, hogy a vállalkozások jelentős része magasabb közterhekre számít. A kedvezőtlen képet árnyalja, hogy a vállalati hitelkamatokban viszont kedvező fordulatra számítanak” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.

Adóemeléstől tartanak, kamatcsökkentést várnak

A harmadik negyedéves eredmények alapján a cégekben komoly félelem alakult ki az adóemeléssel kapcsolatban. Ezt mutatja, hogy az előző negyedévi 50 százalék helyett már a vállalkozások 61 százalék számol növekvő közterhekkel, ami 2012 óta a legmagasabb arány. Ezzel szemben a vállalati hitelkamatok változásával kapcsolatban javultak a várakozások. Jelenleg a cégek ötöde (21%) számít csökkenő hitelkamatokra, és a növekedést prognosztizálók is alacsony, mindössze 1 százalékos emelkedést várnak. Az előző negyedévben is hasonló arányban vártak alacsonyabb hitelkamatokat (19%), viszont akkor még 2 százalékos emelkedéssel számoltak.

Az agrárium is elesett

A várakozások minden árbevétel-kategóriában és szektorban visszaestek. Az ágazatok közül a mezőgazdasági és a kereskedelmi cégek várakozásai romlottak leginkább. Az agrárcégeknél 13 pontos esést követően -13 ponton áll az index, ezzel 2015 óta először már az agrárium várakozásai is a negatív tartományban vannak. A kereskedelemben 9 ponttal -15 pontra csökkent a mutató. Továbbra is az ipari cégek látják legkevésbé a fényt az alagút végén, várakozásaik -14-ről -16 pontra romlottak, míg a szolgáltató cégek hangulata a legkedvezőbb (-8 pont), de itt is látványos, 7 pontos csökkenés történt.

A mikro- és kisvállalkozások bizalma egyaránt -13 ponton áll, ami az előbbinél 11 pontos, az utóbbinál 3 pontos csökkenést jelent. A középvállalkozások várakozásai vannak egyedül a pozitív tartományban, de itt is megfigyelhető a csökkenés: bizalmuk 5 pontról 1 pontra süllyedt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...