- Hirdetés -

Elképesztő ingatlanárak a főváros pesti oldalán

|

Emelkedő négyzetméterárak mellett egyre kisebb alapterületű ingatlanok választásával tartják kordában az ingatlanvásárlásra fordított összeget a főváros pesti oldalán szerződő ügyfelek a Duna House értékesítési adatai szerint. A fővárosi ingatlantranzakciók 76 százaléka zárult eddig a pesti kerületekben idén, ahol átlagosan 35,6 és 99 millió forint között költöttek ingatlanra a vevők. Az átlagos négyzetméterárak területtől és ingatlantípustól függően 245 ezertől egészen a 2,9 millió forintig húzódtak 2023 első három negyedévének eladásai alapján.

„Bár a kerületek közötti népszerűséget vizsgáló felmérés szerint az elmúlt hónapokban egyre inkább előtérbe kerültek a vevői preferenciák tekintetében a budai kerületek, a szeptemberi adatok alapján azonban a korábbi rekorder, a XIII. kerület még mindig nem engedett az első helyből, holtversenyben osztozott Újbudával. A pesti kerületek dobogósai között nagy visszatérőnek számít Zugló is, amelyet ezúttal az új vevők 16,3%-a jelölt meg előnyben részesített lokációként az ingatlankeresés során.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

Ahogy az érdeklődők által preferált kerületek listáján egyre inkább előtérbe kerültek a budai kerületek és ezáltal háttérbe szorult a befektetők által kedvelt, pesti belvárosi lokáció, úgy a megvalósult szerződéskötéseken is érezhető a változás. Míg a tavalyi év során az összes fővárosi tranzakció 81%-a pesti kerületekben található ingatlanokra vonatkozott, addig a 2023 első három negyedévében aláírt adásvételik 76%-ban szerepeltek pesti lakások és házak. A kerületek közül a pesti oldalon a legtöbb ingatlanra a XIII. kerületben szerződtek végül az ügyfelek, de Zugló, a XVIII. kerület, valamint Erzsébetváros, Teréz- és Józsefváros is számos lezárt ingatlantranzakcióval büszkélkedhet.

Az idei évben eladott pesti ingatlanok adatai alapján 8%-kal, 821 ezer forintra emelkedett az otthonteremtés költsége négyzetméterenként. A magasabb áraknak köszönhetően a tavalyinál 5%-kal csekélyebb, 62 m2 alapterületű ingatlanok vásárlása mellett döntöttek az ügyfelek, így az ingatlanszerzésre fordított összeg is mindössze 3%-kal, 50,7 millió forintra nőtt.

Kerületenként vizsgálva az adatokat megállapítható, hogy a 17 pesti kerület közül csupán a IV. kerületben enyhültek az árak, itt 7%-kal került kevesebbe az ingatlanvásárlás négyzetméterenként, mint 2022-ben. Nyolc kerület esetében 10% alatti árnövekedés olvasható ki a Duna House közreműködésével zárt eladások adataiból, míg négy kerületnél 13-18% közötti volt a drágulás. A legjelentősebb, 20%-os, vagy afölötti négyzetméterár-emelkedés Erzsébetváros (20%), Kispest (20%), a XVI. kerület (22%), valamint a XVIII. kerület (25%) tekintetében mutatható ki.

Négyzetméterár szempontjából Pesterzsébet jelenti a leginkább pénztárcakímélő alternatívát, itt ugyanis 7%-os árváltozás után is 574 ezer forintos átlagos négyzetméteráron is megoldható az ingatlanvásárlás, míg a legmagasabb, 1,2 millió Ft-ot meghaladó négyzetméterárral az V. kerületben találkozhatnak az ügyfelek, de Terézváros és a népszerű XIII. kerület is millió feletti áron kínálja a lakások négyzetméterét.

A legjelentősebb kiadást, átlagosan 99 millió forintot az V. kerületi ingatlanvásárlás jelenti a vevők számára, de közel 30%-os emelkedés után már a XVI. kerületi ingatlanokra fizetett átlagos összeg is meghaladta a 86 millió forintot. A legkevesebbet, 35,6-37,5 millió forint közötti összeget költöttek otthonteremtésre átlagosan a Soroksáron, Pesterzsébeten, a XIX. kerületben, Csepelen, a XV. kerületben, Kőbányán, valamint Újpesten letelepedők. A pesti oldal kerületei közül a 2023-as tranzakciók szerint hat kerület esetében csökkent a lakásokra kifizetett átlagos ingatlanérték, két kerületnél nem változott, a többinél kisebb-nagyobb arányban nőtt az összeg.

„A kerületek többségében jelentkező négyzetméterár-emelkedés jelentős hatással volt a vevői döntésekre. A változó ingatlanpiacon a gazdasági helyzet, az infláció és a hitelezési nehézségek következtében főként azok vágtak bele az ingatlanvásárlásba, akiknek változó élethelyzetük miatt mindenképpen költözniük kellett, ez pedig jelentősen befolyásolta a választott ingatlanok méretét is. A 2023-as eladások adatai alapján 12 kerület esetében vásároltak az ügyfelek a tavalyinál 2-20 négyzetméterrel kisebb élettérrel rendelkező ingatlanokat” – tette hozzá a szakértő.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...