- Hirdetés -

Ennyit költenénk idén a Black Friday-on

|

- Hirdetés -

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott úgy, hogy a Black Friday rendkívüli kedvezményei miatt elcsábul – derül ki a Reacty Digital és a Shoptet által készített reprezentatív felmérésből. Tízből hárman halasztanak el vásárlást a Black Friday-kor nyújtott kedvezmények reményében, és körülbelül ugyanennyien használják ki az akciókat a karácsonyi ajándékok megvásárlására. A friss kutatás adatai alapján idén a magyar felnőttek 45 százaléka tervez vásárolni a Black Friday időszakában és 43 ezer Ft lehet az átlagos költés.

A magyarok döntő többsége (93%) hallott már a Black Friday-ról, és tavaly tízből hárman vásároltak is az akció keretében – mutatják a Reacty Digital és a Shoptet friss, reprezentatív felmérésének adatai. Legfőképp a diákok (99%) és a nyugdíjasok (96%) ismerik ezeket az akciókat, aminek a keretében a válaszok alapján idén akár minden második magyar (45%) vásárolhat. Szeles Péter, a Reacty Digital ügyvezetője ez utóbbi adat kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt évek tapasztalatai szerint a valós vásárlók aránya nem lesz ilyen magas. „Az idei tervezett vásárlások nem maradnak el érdemben a korábbi évektől, ugyanakkor mivel az előző két évben ezeknek csak egy része valósult meg, azt gondoljuk, hogy várhatóan idén sem jut el mindenki a vásárlásig, aki most azt tervezi” – mondta Szeles Péter.

Idén is a ruházati cikkek lehetnek a legnépszerűbbek

A reprezentatív kutatás eredményei alapján a Black Friday akció keretében idén is ruházati cikket (35%) terveznek venni a legtöbben, amit a háztartási- és vegyiáruk (30%), valamint a háztartási kis- és nagygépek (26%) követnek. A top3 kategória nem változott tavalyhoz képest, csak helyet cserélt a második és harmadik helyezett.

Szolgáltatás vásárlását a vásárolni tervezők fele (54%) fontolgatja Black Friday akcióban. Elsősorban szállásfoglaláshoz (21%) szeretnék kihasználni a várt kedvezményeket.

43 ezer Ft lehet az átlagos költés

A Black Friday idején vásárolni tervezők közül legtöbben (15%) 20-30 ezer Ft értékben terveznek vásárolni, átlagosan pedig 43 ezer Ft-os költéssel számolnak, ami minimális emelkedés a tavalyi adatokhoz képest (41 ezer Ft), de az infláció mértékét figyelembe véve reálértékben nem jelent forgalomnövekedést. A férfiak valamivel magasabb összegben gondolkodnak, akár 50 ezer Ft-ot is elérhet az átlagos költésük, ami abból adódik, hogy többen terveznek magasabb, akár 100 ezer Ft-ot meghaladó összeget költeni, mint a nők. A vásárolni tervezők hatoda (16%) nem tudja előre, hogy milyen összegben fog vásárolni. Mindez arra utal, hogy csak halvány elképzelésük van a Black Friday idején beszerzendő árucikkekről, nem konkrét elhatározással indulnak neki az időszaknak, vagy ötletük sincs, mekkora kedvezményekkel kalkulálhatnak.

Tízből hárman halasztanak el vásárlást a kedvezmények reményében

„A kutatásból kiderült, hogy több tényezőre is érdemes odafigyelnie a kereskedőknek a Black Friday akciók meghirdetésénél. Ha nem egyetlen napra korlátozzák az akciókat, akkor nagyobb teret és sokkal jobb vásárlási élményt tudnak biztosítani. Az is fontos továbbá, hogy az akciók egyértelműek legyenek és a vásárlók könnyen megtalálják a számukra fontosakat. A kutatás megerősítette azt a feltételezést, hogy a Black Friday-t ismerők jelentős része nehezen tudja követni, hogy az egyes üzletek, webáruházak kedvezményei mettől meddig érvényesek. Éppen ezért 42%-uk kimondottan hasznosnak találja, hogy feliratkozzon a kereskedők hírlevelére és így időben értesüljön a kedvezményekről” – mondta el az eredmények kapcsán Verba Gergely, a Shoptet magyarországi Country Managere. Hozzátette, hogy a Shoptet a közép-kelet európai régió meghatározó webáruház üzemeltetőjeként elengedhetetlennek tartja, hogy az e-kereskedőknek ne csak egy platformot adjanak a vállalkozásuk sikeréhez, hanem olyan iparági tudást is, amely segíti őket abban, hogy sikerre tudják vinni webáruházukat.

A kutatás eredményei alapján a Black Friday-t ismerők kétötöde értékeli, ha nem csak egyetlen nap, hanem egy hosszabb időszak áll rendelkezésére, hogy az akciós termékek közül válogasson. Bő harmaduk (37%) várja, hogy milyen akciókat hirdetnek meg erre az időszakra, azonban csak negyedük (24%) tervezi meg akár hetekkel előre, hogy mit szeretne majd megvásárolni. Tízből hárman (28%) halasztják el az év közbeni vásárlásokat Black Friday idejére, hogy olcsóbban juthassanak a termékhez. Akik már előre úgy terveznek, hogy valamit vesznek ebben az időszakban, azok nagyobb arányban (46%) gondolják újra a vásárlásaikat és halasztják őket későbbre a kedvezmények reményében. Vannak olyanok (14%), akik számára a rendkívüli akciók olyannyira vonzóak, hogy akkor is megvesznek egy terméket, ha nincs rá szükségük.

Az árak ellenőrzése kulcskérdésnek számít. Minden második ember ár-összehasonlító oldalon nézi meg azokat (53%), illetve igyekszik a termék korábbi árait is leellenőrizni (54%). Sokan veszik meg ilyenkor a karácsonyi ajándékokat: a Black Friday-t ismerők harmada (31%) szinte biztosan, és ugyanennyien elgondolkoznak rajta, hogy a leértékeléseket kihasználják legalább az ajándékok egy részének beszerzésére.

Közel sem vásárolnak annyian a Black Friday, a Glamour- vagy a Joy-napok alkalmából, mint azt feltételezzük

A felnőtt magyarok jelentős részének (68%) fontos, hogy megbízható helyről vásároljon az olyan akciós időszakok során, mint a Black Friday, a Glamour- vagy a Joy-napok. A 18-79 évesek közel kétötöde (38%) szereti ezeket az időszakokat, és még ennél is többen (43%) megnézik, hogy mely üzlet milyen kuponokat, akciókat kínál.

A Reacty Digital és a Shoptet felmérése alapján felülbecsüljük az akciókra adott reakciót, és valójában sokkal tudatosabbak a magyarok, mint azt gondolják magukról. A kutatásból kiderül, hogy a magyarok fele (51%) egyértelműen úgy gondolja, hogy mindenki vásárol az akciók miatt, pedig sokszor nincs rá szüksége, a valóságban pedig jelentősen kevesebben tesznek így. Tízből négyen (43%) nem tartják elég nagynak a kedvezményeket és csak a felnőttek ötöde (19%) vásárol szinte mindig ilyenkor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...

Rekordbevétel az LG-nél

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta...

Egyre kevesebbet alkudhatnak az ingatlanvásárlók

A piac élénkülésével és a fokozódó vevői érdeklődéssel együtt enyhült az érvényesíthető alku mértéke a hazai ingatlanpiacon, azonban még így is a tranzakciók jelentős része, 80,8 százaléka zárult a hirdetési ár alatt 2024 első...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...