- Hirdetés -

Sokat spórolhatunk vásárláskor

|

- Hirdetés -

Minden nap akciók tömkelege csábít vásárlásra, de valóban sikerül megtakarítást elérni velük? Az élelmiszerek és a háztartáshoz szükséges termékek árát azért érdemes tanulmányozni, mert a lakhatási költségek után minden családban ezek jelentik a legnagyobb kiadást. Az Alkuguru szakemberei, akik 20 éves kereskedelmi tapasztalattal bírnak, megosztják a tudatos vásárlás alapelveit, melyekkel minden hónapban spórolva egy nyaralásra való összeget is félretehetünk.

Sokak számára az akció varázsszóként működik, és már teszik is a kosarukba az így hirdetett terméket. Pedig meglehet, hogy más üzletben akció nélkül kedvezőbb áron szerezhetnék be ugyanazt.

„Az akció csak annyit jelent, hogy az ár alacsonyabb, mint előtte volt az adott üzletben. Azt, hogy a termék más kereskedőnél mennyibe kerül, csak akkor tudhatjuk meg, ha összevetjük az árakat. Akkor spórolunk a legtöbbet, ha azokat a termékeket, melyekre szükségünk van, összességében a legalacsonyabb áron szerezzük be. Tehát a számla végösszege a lényeg”, emlékezteti a vásárlókat az Alkuguru csapata a logikus, ám a gyakorlatban feledésbe merülő tényre.

A kis összegek összeadódnak, éves szinten már jelentős a megspórolt összeg

Mivel egy-egy liter tej vagy egy kiló liszt pár száz forintos tétel, nem figyelünk rá, ha valamivel drágábban szerezzük be ezeket. Azonban a sok kicsi sokra megy, egy év alatt már az alapélelmiszereken is több tízezer forintot spórolhatnánk.

„Érdemes évente egyszer leülni és átgondolni, mit szoktunk vásárolni havonta, kéthavonta, majd megnézni, hogy hol mennyibe kerülnek ezek a termékek. A tartós élelmiszereket, higiéniás termékeket megvásárolhatjuk kartonokban is, nem éri meg ezeket egyesével venni, hiszen amikor csak beugrik az ember a boltba egy kiló cukorért a süteményhez, akkor valahogy mindig tele kosárral, és legalább húszezres blokkal távozik. Arról nem is beszélve, hogy elment vele legalább egy órája”, osztja meg az Alkuguru egyik szakembere.

A rutin nagy úr és sokat bukunk rajta

Jellemző, hogy a családok a bevásárlást a közeli nagy boltokban bonyolítják le. Az pedig, hogy melyiket választják, sokszor csak egy-egy terméken múlik. Ha az egyik üzletben mindig találunk a kedvenc kenyerünkből, máris megvan az esélye, hogy a teljes nagybevásárlást ott folytassuk le. Egy-egy ilyen eset pedig könnyen rutinná válik. Ha megnéznénk, hogy a lehetőségekhez képest mennyivel drágábban vásároljuk meg ilyenkor a termékek nagy részét, akkor bizony távolról is jól látható összegeket kapnánk.

„Átgondolt, előre betervezett vásárlással takaríthatjuk meg a legtöbbet. Ebben segít, ha online történik a nagybevásárlás, mert sokkal egyszerűbb otthon, nyugodtan összehasonlítani az árakat, mint egy tömött áruházban. Ezért hoztuk létre az Alkuguru.hu-t, ahol a magánemberek is vásárolhatnak nagyker áron, házhozszállítással.”

Házhoz jön a nagyker

Ez a mottója az Alkuguru csapatának, akik a nagykereskedelem után a magánemberek felé is megnyitották a vásárlás lehetőségét. Online, házhozrendeléssel szerezhetjük be sok terméknél a bolti árak alatt a szükséges élelmiszereket, drogériás árukat.

A másik újdonság, hogy az online vásárlás során alkudhatunk is az árból.

„Az alkudozást a kosárban lehet végrehajtani. Miután a vásárló belép a kosarába, a termékek ára mellett vannak nyilak, amelyekkel lehet a termék árát csökkenteni. Minél többet tartalmaz a kosár egy-egy termékből, annál olcsóbb lesz a darabára”- fejtette ki az Alkuguru egyik vezetője, hozzátéve azt is, hogy a rendelést maximum 1 hétre előre lehet leadni. Magyarország területén legfeljebb 36 órán belül szállítanak, akár 2 órás időintervallumot kiválasztva.

Mikor érdemes nagykertől vásárolni? A szokásos nagybevásárláson kívül a családi, baráti összejövetelekre készülve fontos odafigyelni, hogy az italokra, nassolnivalókra ne költsünk feleslegesen sokat. Szintén nagy mennyiségű üveges víz, kóla, gyümölcslé fogy el az irodában, ahol a betérő ügyfeleket, partnereket illik elegáns módon megkínálni valamivel. Nem is beszélve az év végi ajándékozásról, amikor sok-sok kilónyi szaloncukrot, édességet, bort, pezsgőt vásárolunk meg, szintén nem mindegy, milyen darabáron.

5 spórolási tipp az Alkugurutól:

Ne egyesével vegyük a lisztet, cukrot, zsebkendőt, toalettpapírt, hanem akár pár hónapra elegendő készletet is tárolhatunk belőlük a kamrában. Így eleve olcsóbbak, és még kedvezőbb árat tudunk kialkudni rájuk.

Sok kis bevásárlás helyett egy-egy nagy megrendelést adjunk le, mert így spórolunk a házhozszállításon, és kedvezőbb áron kapjuk meg a termékeket is.

Az akciós termékek helyett érdemes az árakat megnézni, összehasonlítani és ez alapján döntést hozni.

Ha vendégeket várunk, szülinapozásra vagy bulira készülünk, házhozszállítással is gyorsan beszerezhetjük az italokat és az édességeket nagyker áron.

Drogériás termékek, például tusfürdő, sampon, mosószer, takarítószerek árai különösen magasak lehetnek a nagyáruházakban. Ha ezeket olcsóbban szerezzük be, már egy-egy terméken is jelentős összeget tudunk megtakarítani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...

A Jazzy összehozta Pachmann Pétert és Gundel Takács Gábort

Először fordul elő, hogy a két ismert műsorvezető ugyanabban a műsorban köszönti reggel - ezúttal - a hallgatókat. Pachmann Péter ugyanis hat év után visszatér a Jazzy-re és csatlakozik a Business Class műsorvezetői gárdájához:...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...