- Hirdetés -

Limitált kiadású Matchboxokkal ünnepel a Mattel

|

Limitált kiadású, szürke-fekete-narancssárga színösszeállítású jubileumi sorozattal teszi emlékezetessé jubileumát a most 70 éves Matchbox. Azokkal a játékkisautókkal, amelyek felidézik a márka elmúlt hét évtizedét, ikonikus modelljeit. Magyarországon a gyártó, a Mattel az évfordulóhoz kapcsolódva a különleges platina részletekkel ellátott és részben újrahasznosított anyagokból megalkotott járművekkel a legkisebbeknek szerzett örömet. A Speedzone csapatával együtt óvodásokat és szülőket leptek - és ajándékoztak meg az ünnepi Matchboxokkal.

A Matchbox generációk óta a gyerekek egyik kedvenc játéka. Köszönhetően annak, hogy a zsebben elférő, hordozható kisautók mindig haladtak a korral. Aprólékos kidolgozottságuk, valósághű megjelenésük miatt a mai napig vonzóak a régi és új rajongók, a gyűjtők körében egyaránt.

1953-ban, Angliában indult a márka sikertörténete, amikor a céget alapító angol mérnök, Jack Odell a lányának elkészítette az első, gyufásdobozba elférő modelljét, egy gőzhenger kicsinyített, öntvény mását. Az iskolában a többi gyerek azonnal a csodájára járt a kicsi, mutatós, gurulós játéknak és természetesen azonnal sajátot követelt magának. Innen pedig nem volt megállás. Egymás után születtek meg a legkülönbözőbb típusok a személyautóktól kezdve a teherautókig, buszokig. Az angliai üzem ontotta magából a matchboxokat, amelyek a hatvanas években maguk mögé szorítottak minden más versenytársat a játékautók piacán. Idővel a gyerekek nemcsak a kocsikat tologathatták odahaza, hanem autópályákkal, parkolóházakkal, töltőállomásokkal színesíthették a Matchbox kollekciójukat. Sőt a 70-es évektől már villamosakat, tűzoltókat, mentőket, sőt különféle utasszállító - és vadászrepülőgépeket is kapni lehetett, amelyek a valódival megegyező színekben, mintázatokban bukkantak fel a boltok polcain. Sokáig csak Nyugaton. A vasfüggöny keleti felén Magyarország volt az egyetlen, ahol kapni lehetett legálisan ezeket a játékautókat, ha sokszor a pult alól is. Ehhez az is hozzájárult, hogy 1986-ban hazánk hivatalos Matchbox gyártó lett. Több ikonikus modell tőlünk került ki a világpiacra, köztük a Range Rover Police Patrol, a Rolls-Royce Silver Shadow vagy a Ford GT 40 modellek. Bár a magyar kaland 1988-ban lezárult és innen a gyártósorokat keletebbre vitték, az elmúlt bő 30 év is a termékfejlesztés jegyében telt a vállalatnál. 1997-től már a Mattel berkein belül, ahol szintén újító szemmel tekintettek az akkora már több ezer modellt felsorakoztató márkára. Megjelentek többek közt a mechanikus rugóval felszerelt Superfast autók, amelyek gyorsabbak voltak elődjeiknél. Számos jármű kezdett fény -és hanghatásokat adni, illetve a csukható ajtók, motorháztetők, csomagtartók mellé a felnyitható lámpák is szériatartozékká váltak.

A jövő pedig egyértelműen a fenntarthatóság felé tereli a Matchbox-ot. Az 70. évfordulós modelleket részben már újrahasznosított cinkből gyártották, ami csak a kezdet. 2030-ra minden, a márka alá tartozó játék és annak csomagolása újrahasznosított, újrahasznosítható vagy biológiailag lebomló anyagokból fog készülni. A Mattel hosszútávú perspektívát lát matchboxokban és azzal, hogy a gyártást fenntarthatóvá teszi még inkább időtálló, a környezettudatosságra inspiráló játékot szeretne a gyerekek kezébe adni. Mint tette ezt legutóbb pont Budapesten. A vállalat hazai munkatársai a SpeedZone csapatával együtt az egyik fővárosi óvoda kis nebulóit ajándékozták meg a jubileumi kisautókkal. Ahogy erről az alábbi videó is tanúskodik kedves meglepetést okozva tették számukra és szüleik számára emlékezetessé az első nagy találkozást a 70. szülinapját ünneplő Matchbox-szal.

„Hatalmas öröm volt a legkisebbekkel ünnepelni, akiknek generációk óta talán a legtöbb felhőtlen percet okozza a matchboxozás. A csillogó szemeik láttán csak hasonlóan izgalmas, színes és sok vidámságot szerző következő 70 évet kívánhatunk a Matchbox-nak, hogy a fenntarthatóság jegyében még inkább a boldog gyerekkor biztos pillérjei maradjanak ezek a varázslatos kisautók.” – mondta Török Kata, a Mattel magyarországi marketingvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...