- Hirdetés -

Ezért érdemes az idősebbekre is jobban odafigyelniük a márkáknak

|

Az 50-70 éves korosztály tagjai a közhiedelemmel ellentétben jelentős mértékben befolyásolják a fiatalabbak vásárlásait, különösen a nagy értékű termékek, például járművek, vagy befektetések esetében – derül ki a Boston Consulting Group (BCG) „Don't Overlook Your Mature Consumers - Ne hagyja figyelmen kívül az idősebb fogyasztókat”) kutatásából. Éppen ezért a márkáknak nem lenne szabad figyelmen kívül hagyniuk az idősebbeket sem a kampánytervezés során.

A kutatás a világ népességének felét kitevő 12 piacon készült és az 50-70 éves korosztályba tartozó 870 millió fogyasztót vizsgálta, vásárlásaikat 9 termék kategóriára bontva. Ezeken a piacokon az 50-70 évesek átlagosan a piaci forgalom 27 százalékát költik, mintegy 7 ezer milliárd dollár értékben.

A kutatásból kiderült, hogy a vizsgált korosztály éves szinten ugyan kevesebbet költ a 18-49 éveseknél, de az egyes vásárlásaik nagyobb értékűek, általában azért, mert többre értékelik a minőséget, és ezért drágább, prémium termékeket vásárolnak. Ez különösen igaz az olyan nagy értékű termékekre, mint a járművek, az utazás és a befektetések, de ez jellemző a többi termék esetében is. Ruházati cikkekre a vizsgált korosztály például éves szinten 11 százalékkal kevesebbet költ a fiatalabbaknál, de egyes vásárlásaik értéke 80 százalékkal is meghaladja a fiatalok költéseit. Ezek az adatok arra utalnak, hogy az 50 -70 éves fogyasztók a prémium termékek és szolgáltatások kritikus piacát jelentik.

„Teljesen egyértelmű, hogy az 50 – 70 évesek folyamatosan bővülő köre sokkal értékesebb a márkák számára, mint ahogy arra ma tekintenek. Úgy tartják, hogy ez a korosztály árérzékeny és csak alapvető eszközöket vásárol – de ez nagyon távol áll az igazságtól. Fel kell ismerni az 50 - 70 éves korosztály trendteremtő szerepét és a marketing stratégia megalkotásánál az ő elérésükre is koncentrálni kell” - mondta el Juhász László, a BCG budapesti irodájának szenior partnere és ügyvezető igazgatója.

 

A tanulmányban szereplő valamennyi termékkategóriára igaz – a ruházati cikkektől kezdve az egészségügyi termékeken, a bőrápolási cikkeken és a rágcsálnivalókon át -, de különösen a nagy értékű termékekre, hogy az időseknek trendteremtő szerepük van. Míg a fiatalabb fogyasztók mintegy 36 százaléka mondta, hogy az idősebbek befolyásolták a járművásárlásban, addig fordítva csak 15 százalékos volt ez az arány. Hasonlóképpen a befektetési döntéseknél: a fiatalabb fogyasztók 31 százalékát befolyásolták az idősebbek, míg az idősebbeknek csak a 15 százalékát a fiatalabbak.

A kutatásban résztvevő idősebb fogyasztók jelezték, hogy több szabadidejük van, és nagyobb az utazási kedvük, mint a fiatalabbaknak. Emellett érdekli őket, hogy új dolgokat próbáljanak ki. Mindez nemcsak az Egyesült Államokban és Németországban igaz, ahol ezek a fogyasztók nagyobb anyagi biztonságban érzik magukat, hanem Indiában is.

Az idősebb fogyasztók igenis aktívak az interneten, 90 százalékuk naponta használja a közösségi média platformokat. Szeretik a személyes kapcsolatot lehetővé tevő fizikai üzleteket, de nagyra értékelik az online csatornák használatának kényelmét is - néha még jobban, mint a fiatalabbak, bár ez nagyon eltérő az egyes piacokon.

Az Egyesült Államokban például az 50–70 éves fogyasztók 46 százaléka vásárol ruházati cikkeket online, míg a fiatalabbaknak csak a 36 százaléka. Kínában és Brazíliában fordított az arány, ott az idősebbeknek csak 30-39 százaléka vásárol ruházati cikkeket online, míg a 18-49 évesek 45-55 százaléka.

Következésképpen a márkák online is kapcsolatba léphetnek az idősebb fogyasztókkal, bár elérésük eltérő lehet a fiatalabbakétól. Az idősebb fogyasztók általában kockázatkerülőbbek, és különösen nagyra értékelik az általuk hitelesnek tartott márkákat és információkat. A bizalom kiépítésében leginkább a személyes kapcsolataiktól, vagy az elismert, felismerhető márkáktól érkező üzenetek segítenek a kutatás szerint.

Az 50-70 éves korosztályt tehát nehezebb megnyerni, mert sok esetben már eldöntötték mit tekintenek megbízható márkának és a fiatalabb fogyasztóknál kisebb valószínűséggel keresnek új lehetőségeket. De ugyanez a tulajdonságuk hosszú távon nagyon értékes vásárlókká teszi őket: ha egyszer már döntöttek egy márka mellett, általában hűségesebbek, mint más korosztályok tagjai.

E korosztály bizalmának és hűségének az elnyeréséhez tehát árnyalt megközelítésre van szükség, beleértve az üzeneteknek az érdeklődési körükhöz és vásárlási szokásaikhoz igazítását és a számukra dedikált vásárlási utak kialakítását, fogalmaz a BCG kutatása.

Az 50-70 éves korcsoporton belül a legtöbbet költő 20 százalék adja a teljes korcsoport vásárlásainak mintegy 55%-át. A BCG kutatása szerint az ő részesedésük a korcsoporton belül a jármű vásárlásoknál 50 százalékos, az utazásnál 54 százalékos, a befektetési termékeknél pedig 68 százalékos. Ezek az idősebb fogyasztók általában boldogabbak, aktívabb életmódot folytatnak, és kevésbé aggódnak a pénz miatt, mint más idősebb fogyasztók, miközben általánosságban is elmondható, hogy az idősebbek sok esetben ellenállóbbak a gazdasági válságoknak, mint a fiatalabbak, ezért rendkívül értékes fogyasztói szegmensnek számítanak - különösen gazdasági bizonytalanság idején.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...