Négy független szakmai díjat is besöpört az elmúlt hetekben a HELL ENERGY szemléletformáló kampánya, a HELLoALU, ráadásul három hazai elismerés mellett egyedüli magyar vállalatként kapta meg a társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság egyik nemzetközi díját, a Global Good Awards-t is. A HELL ENERGY tavaly útjára indított CSR kampányának célja, hogy játékos és interaktív módon hívja fel a fogyasztók figyelmét az alumínium csomagolás előnyeire és körforgásban tartásának fontosságára.
Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. Az Eurostat adatai szerint jelenleg minden magyar 155 kg csomagolási hulladékot termel évente, melynek alig több mint fele (52,4%) kerül újrahasznosításra. A probléma súlyát jól jelzi, hogy a lerakókba kerülő csomagolási hulladék csökkentése érdekében 2024. január 1-től új italcsomagolási visszaváltási rendszer lép életbe hazánkban, amely a korábbiaknál jobban motiválja majd a fogyasztókat arra, hogy visszavigyék az üveg, fém és műanyagpalackokat. A törvényi szabályozás mellett azonban elengedhetetlen, hogy legyenek olyan vállalatok, szervezetek, akik aktivitásokkal, edukációs programokkal hívják fel a figyelmet a visszagyűjtés fontosságára.
„Mi mindig is azt vallottuk, hogy nem csak akkor kell cselekedni, amikor a jogszabályok, törvények erre köteleznek minket, nemcsak beszélni kell a fenntarthatóságról és a fenntartható jövőről, hanem tenni is kell érte. Éppen ezért választottuk évekkel ezelőtt a PET-tel szemben az alumínium italdobozt termékeink csomagolóanyagaként, hiszen az alumínium – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és minőségromlás nélkül újrahasznosítható” – mondta el Mihály Eszter, a HELL ENERGY CSR vezetője.
A HELL által gyártott dobozok már kiemelten magas újrahasznosított alumíniumtartalommal és alacsony környezeti lábnyommal rendelkeznek, így hatékonyan járulnak hozzá a jövőbarát csomagolóanyag körforgásban tartásához. A cég 2022 őszén indította el fogyasztói edukációs programját, a HELLoAlu-t, melyben csak az elmúlt év során összesen mintegy 33.000 aludobozt gyűjtöttek vissza fesztiválokon, villamos megállókban és áruházakban. Az idei évben a program a középiskolásokat, az egyetemistákat, a fiatal felnőtteket és a dolgozókat korosztályspecifikus aktivitásokkal célozza meg, ezzel ösztönözve őket a körforgásos gazdaságra.
„A három hazai elismerés, a Fenntarthatóság Szimbóluma 2023 díj, a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozat kommunikációs különdíja, és a Legjobb CSR kommunikációért idén már harmadszor elnyert CSR Hungary Díj, valamint a Global Good Awards azt mutatja, hogy munkánkat hazai és nemzetközi szinten is elismerik. Ez csak megerősíti, hogy jó úton járunk, és példát mutatunk az iparág többi szereplőjének” – mondta el az elnyert díjak kapcsán Mihály Eszter, majd hozzátette: „De máshonnan is kapunk pozitív visszajelzést, hiszen kategóriánkban egyedüliként kaptunk meghívást a szeptember végén megrendezett Planet Budapest 2023 Fenntarthatósági Expo és Élményprogramra, ahol kiállítóként és előadóként is jelen voltunk.”