A Bookline az elmúlt években arra törekedett, hogy a XXI. század olvasási élményét mutassa be a közönség számára. Az idei év végi kampányában a márka azt kívánja megmutatni, hogy az olvasás az egyik legjobb módja annak, hogy kiszakadjuk a hétköznapok fogságából és gondolatban vagy akár térben is útra keljünk. A Bold ügynökséggel közösen megálmodott kampány kreatív koncepcióját, az üzenetet, valamint a kommunikáció többi elemét is ez az utazással kapcsolatos analógia határozza meg.
A novemberben és decemberben zajló kampányával a Bookline erősíteni kívánja azt az asszociációt, miszerint a márkanév nem csupán a könyvekkel jelent egyet, hanem a kalandokkal is, ezzel megváltoztatva az olvasásról alkotott képet úgy, hogy a közönség egy, a korábbinál sokkal aktívabb tevékenységként tekintsen rá. Ennek szellemében született meg a Léptem olvasni – A legjobb utazás egy lapozással kezdődik kampányszlogen is.
Ezen üzenet mentén a kreatív koncepció olyan helyzeteket mutat be, ahol a könyvek egy-egy közlekedési eszközt (repülő, vonat, hajó) formáznak, így vizualizálva azt a gondolatot, mely szerint az olvasás révén számos kitalált és létező világba elutazhatunk. A kreatívok képi nyelve a mai trendeknek megfelelően letisztult és modern, amelyet dominálnak a Bookline márka alapszínei.
A kampány időtartama alatt a Bookline közösségimédia-oldalain is folyamatosan a központi üzenettel kapcsolatos tartalmak jelennek meg: az olvasáshoz köthető utazást (valódi vagy szimbolikus) bemutató bejegyzések, könyvajánlók, valamint a nyereményjátékokra felhívó posztok formájában. A Bookline saját felültei mellett a Léptem olvasni kampányban olyan influenszerek is részt vesznek, akik tartalmaikban rendszeresen foglalkoznak utazással és szívesen olvasnak. Ilyen tartalomgyártó többek között Magyarósi Csaba, Rimóczi Zsófia, illetve Lukovics Tamara is.
Mindezt tovább erősíti a médiamix is, amelyben a már megszokott elemek (outdoor, indoor, offline, online) mellett nagy hangsúlyt kaptak a különböző közlekedési járművek (hop-on hop-off városnéző busz, villamosok) és megállók felületei, valamint egy egyedi tűzfalfestés is, amelyet Budapesten az Attila u. 12. szám alatt helyezett el a Bookline.
„Igyekeztünk olyan elemeket is beépíteni a kampányba, amelyek nemcsak a rendszeresen olvasókat szólítják meg, hanem azokat is, akik ritkábban vesznek a kezükbe könyvet. Utazni mindenki szeret, ezért is próbáltuk az olvasást így újrakeretezni, és egy izgalmas kalandként közelíteni hozzá. Továbbá, hogy ne csak szimbolikus utazásról legyen szó, a kampányt megtámogattuk egy olyan nyereményjátékkal is, amelyben december 15-ig minden héten kisorsolunk 1 db 100 000 forint értékű Wizz Air utalványt a vásárlóink között. Ráadásul mivel szerettük volna mindenki számára elérhetővé tenni a nyereményjátékot, így a részvételhez már 1 db bármilyen könyv megvásárlása is elegendő (a gyerekkönyvek és az antikvár kínálatunkat is beleértve). A fiatal korosztálynak pedig egy platformjáték lefejlesztésével készültünk, amelyben egy repülő könyvvel manőverezve kell kikerülni nagy könyvgerinceket” – nyilatkozta Mészáros Brigitta, a Bookline márkamenedzsere.