A Global TV Group kezdeményezésére november 21-én a televíziós társaságok világszerte megünneplik a televíziózás világnapját, ezzel emlékeztetve mindannyiunkat a televíziózás erejére. Ez alkalomból - az ENSZ éves kezdeményezésének részeként - egy 30 másodperces szpotot sugároznak a televízióban és osztanak meg a világhálón.
A televíziózás 27. világnapjának középpontjában a hozzáférhetőség és a televíziós szakma elkötelezettsége áll a mindenki számára nyitva álló elérhetőség iránt. Míg a Total TV bármikor, bárhol és bármilyen eszközön elérhető, egyben mindenki számára hozzáférhetőnek is kellene lennie, látás- vagy hallásminőségtől függetlenül. A magasabb szintű befogadás és hozzáférhetőség iránti elkötelezettség nem csak a televízióműsorok, hanem a televíziós reklámtartalmak esetében is követelmény.
Az Egészségügyi Világszervezet szerint a világ népességének közel 20%-a él halláskárosodással, továbbá legalább 29%-uk közel- vagy távollátó.
A televíziózás világnapja fontos lehetőséget kínál arra, hogy felhívjuk a figyelmet a társadalmi befogadás ügyére, és mind a televíziótársaságok, mind pedig a hirdetők hozzájárulását és elkötelezettségét demonstráljuk egy olyan hozzáférhetőbb médiakörnyezet iránt, amelyben mindenki egyenlően érheti el ugyanazokat a szolgáltatásokat, élményeket, információkat és szórakoztatást.
„A reklám- és médiaiparnak lehetősége van rá és egyben kötelessége, hogy minden ember számára hozzáférést biztosítson tartalmakhoz, többek között a választásaikat formáló reklámokhoz is - itt az ideje, hogy összefogjunk a növekedés és a fejlődés érdekében” - nyilatkozta Taide Guajardo, a P&G európai márkaigazgatója.
„A televízió képes rá, hogy a társadalmat jobbá formálja. A televíziós műsorszolgáltatóknak egyedülálló lehetőségük van arra, hogy bevonják a hagyományosan kirekesztett közönséget. Azzal, hogy nemcsak a tartalomhoz, hanem a reklámokhoz is szélesebb körben biztosítunk hozzáférést, el tudjuk érni, hogy a televízió továbbra is valóban mindenki számára elérhető médiacsatorna maradjon. Szakmai szervezetként az egta szerepet fog vállalni e pozitív változás elősegítésében azáltal, hogy támogatja a televíziótársaságokat egy befogadóbb és hozzáférhetőbb médiaipar felé vezető úton” - ismertette Katty Roberfroid, az egta ügyvezető igazgatója.
„A televízió mindig is fontos szerepet játszott a közösségeinket és bolygónkat érintő problémákra történő figyelemfelhívásban. A televíziózás világnapján a televíziónak a globális közösséget egyesítő szerepét ünnepeljük. Üdvözöljük, hogy idén a televíziózás mindenki számára elérhetővé tételének fontosságára került a hangsúly. A hozzáférhetőség a kulcsa annak, hogy a televízió mindenkit képes legyen tanítani és összekapcsolni, és senkit ne hagyjon hátra” - mondta Sherri Aldis, az UNRIC igazgatója.