A magyarok egyre szívesebben kérik automatába vagy csomagpontra a küldeményeket, ezzel egyre inkább hasonlítunk a rugalmas csomagátvételt preferáló és környezettudatos cseh vásárlókhoz. A közép-kelet-európai régióban a lengyelek és a románok még mindig inkább a futárral történő házhoz szállítást választják.
A hazai online vásárlók egyre szívesebben használják a csomagautomatákat, egy év alatt 60%-kal nőtt az itt elhelyezett csomagok darabszáma. Míg 2021-ben csak minden tizedik csomag érkezett automatába, és a rendelések 74%-át futár kézbesítette házhoz, illetve a feladott küldemények 12%-át szállították ki fix átvevő pontra, addig ezek az arányok 2022-re megváltoztak. A futárral történő házhozszállítás részesedése 72%-ra csökkent, csomagpontokra a küldemények 8%-a érkezett, míg automatákba a rendelések 16%-a került. Ezzel kapcsolatban Csatlós Éva, a Packeta Hungary ügyvezető igazgatója kiemelte: „A Packeta Z-BOX-okat működtető applikációt már egymillió felhasználó töltötte le Magyarországon, ez is mutatja, hogy a magyar vásárlók egyre jobban kedvelik a rugalmas átvételt biztosító automatákat, ezért is bővítettük azok számát 800-ra idén. Hiszünk abban, hogy egy logisztikai szolgáltató csak akkor lehet sikeres, ha diverzifikált szolgáltatásokat – azaz futárral történő házhozszállítást, csomagponton való személyes átvételt és automatába történő kézbesítést – egyaránt kínál a webshopoknak és a vásárlóknak egyaránt. De a jövő mindenképpen az olyan automatizált, egyszerűbb és zöldebb logisztikai megoldásoké, mint a csomagautomata.”
A csomagpontok és automaták hazai népszerűségét támasztják alá a Packeta saját nemzetközi adatai is. Romániában és Lengyelországban még mindig a legnépszerűbb a házhozszállítás, dél-keleti szomszédunknál csak a csomagok 9%-a érkezik automatába vagy fix csomagátvevő pontra, a lengyeleknél pedig csak minden ötödik küldemény. Csehországban és Magyarországon az online vásárlók sokkal inkább igénylik a rugalmas átvételi lehetőségeket a Packetától. A cseheknél a csomagok kétharmada fix pontra kerül, ezen túl a rendelések közel 20%-át automatába kérik, és csupán 8,5%-ot visznek ki házhoz. Magyarországon a Packeta pontokra szállítják ki a csomagok több, mint a felét (52,5%) és további 24% kerül Z-Box automatába. Magyarországon a Packetától csupán a rendelések 26%-ban kérnek házhozszállítást. Csatlós Éva hozzátette: „A regionális adatokból is látszik, hogy a fogyasztók egyre szívesebben választják a rugalmas átvételi lehetőséget biztosító csomagpontokat vagy automatákat. Magyarországon és Csehországban kedvelik a leginkább, de Lengyelországban és Romániában is dinamikusan növekszik az arányuk a házhozszállítással szemben. Ez egyébként nem csak rugalmasabb és egyszerűbb átvételi lehetőséget jelent az online vásárlóknak, de egy sokkal zöldebb megoldást is. A futároknak így egyre kevesebbet kell házról házra járni, így jelentősen csökkenthető a szállításból adódó szén-dioxid kibocsátás, ráadásul az automatáink akár 100%-ban képesek napelemről üzemelni.”
A Packeta Hungary Magyarország egyik vezető logisztikai szolgáltatójaként hasznos információkkal készül a karácsonyra, amely az online kereskedelem kiemelt időszaka. Íme néhány tipp a karácsonyi időszakra, amelyeket érdemes minden vásárlónak ismerni:
Érdemes az üzleti feltételeket, a szerződést ellenőrizni a webshopok oldalain, hogy tisztában legyünk azzal, hogy ki értékesíti és milyen szállítási határidőkkel a megrendelni kívánt termékeket. Így nem futhatunk bele abba a hibába, hogy esetleg nem érkezik meg az ajándék a karácsonyfa alá.
Bár most mindenki a legjobb ár-érték arányú ajánlatokat keresi, a túl alacsony árak gyanúra adnak okot. Ilyen esetben érdemes utánvéttel megrendelni az adott terméket.
Jelenleg többféle szállítási lehetőség elérhető a piacon, a Packetánál például lehet futárral házhozszállítást kérni, Z-BOX csomagcsomagautomatába is érkezhet a küldemény és Z-PONT átvevőhelyen is átveheti a rendelését a vásárló. Érdemes olyan szállítási módot kiválasztani, ami a legkényelmesebb és leginkább kivitelezhető a vevő számára.
Amennyiben szeretne biztonságosan ajándékcsomagot küldeni hozzátartozóinak, vegye igénybe a Packeta szolgáltatását. Töltse le a Packeta mobilalkalmazását, amelynek segítségével könnyen és egyszerűen adhatja fel a csomagját. Érdemes Z-BOXba vagy átvevőhelyre küldeni az ajándékot, amely nemcsak gyors és pénztárcabarát megoldás, de ezzel a választással a fenntarthatóságot is támogatjuk.
A Packeta Hungary Magyarország 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt. A vállalat több mint 1600 fix átvevőhellyel és közel 900 Z-BOX automatával rendelkezik a hazai piacon, ezeknek a csomagkézbesítési helyeknek az összesített darabszámát az idei évben szeretné 3000-erre bővíteni.2022-ben Magyarországon a Packeta 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet, amely 88,6%-os növekedést jelent az előző évi forgalomhoz képest. A GKID felmérése szerint a Packeta Hungary 14,82%-os piaci részesedéssel büszkélkedhet a csomagpontokat és csomagautomatákat magában foglaló fixpontos kézbesítés területén, ezzel a 4. helyen áll a jelenleg vizsgált 8 résztvevő között.