- Hirdetés -

Sokat spórolhatunk a lakásbiztosításon

|

Már nagyon kevés idő van hátra 2024 március elsejéig, amikor több mint 3 millió biztosítási szerződést, vagyis a teljes lakásbiztosítási piacot érintő biztosító váltási kampány kezdődik. 13 biztosító, több mint 300 alkuszcég és több ezer üzletkötő - aktív kormányzati támogatás mellett - készül az első magyarországi lakáskampányra. Márciusban akár 50 százalékkal is csökkenhetnek egyes lakásbiztosítások díjai.

Több biztosító és a Biztosítási Elemző Központ (BEK) által végzett előzetes kutatások alapján, akár félmillió lakásbiztosítást is újraköthetnek majd az ügyfelek a 2024. március 1-től március 31-ig tartó kampányidőszakban, a lakásbiztosítási díjaik jelentős csökkenése mellett. A kampány az értékesítési csatornák jelentős átrendeződését is elhozhatja.

Az 1000 fős mintán végzett reprezentatív kutatások alapján az ügyfelek közel 20 százaléka már hallott a kampányról, és közel harmada már most váltásra készül. A legnagyobb váltási hajlandóságot a fiatalok (25-34 éves korosztály) körében mérték, de a nyugdíjasok között is tízből-négyen érdeklődnének egy kedvezőbb ajánlat iránt. A váltani szándékozók közel 40 százaléka a magas biztosítási díjat jelölte meg váltási szándékának indokaként, több mint 30 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy „a biztosító túl magas díjemelésről küldött tájékoztatót”.

Folyamatosan emelkedő díjak és infláció

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium által életre hívott márciusi lakáskampány iránti, különösen élénk figyelem az elszabadult inflációnak és az előző évek folyamatos és egymásra rakódott díjemeléseinek köszönhető. Az ügyfelek nagyobbik része az elmúlt években egyáltalán nem törődött a lakásbiztosítások díjának emelkedésével. Az évek óta egy helyen „parkoló” lakásbiztosítások díjai mára emiatt oly mértékben megemelkedtek, hogyha újra kötnénk ezeket a szerződéseket, akkor már ma is tízezreket spórolhatnánk.

Bár a kampányra szóló akciós díjakat majd csak márciusban fogják kiadni a biztosítók, már a jelenlegi díjak között is hatalmas különbségek vannak. A Biztosítási Elemző Központ (BEK) által végzett példakalkulációk alapján a legtöbbet a családi házzal rendelkezők spórolhatnak. A családi házak esetén, a nem ritkán 80-100 ezer forintot is elérő éves biztosítási díjak akár a felükre csökkenthetők, ami azt jelenti, hogy az elérhető átlagos megtakarítás esetükben akár évi 40-50 ezer forint is lehet! A lakások esetében - ahol az átlagdíjak valamivel alacsonyabbak - is elérhető ugyanakkor a 10-20 ezer forintos éves megtakarítás.

A biztosítók versenyét a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a közvetítői jutalékok csökkentésének előírásával is támogatja és elvárja, hogy a biztosítók által így elért költségmegtakarítást a társaságok juttassák vissza az ügyfeleknek, kedvezőbb díjak formájában. Ez további díjcsökkentést (megtakarítási lehetőséget) vetít előre, ami összességében akár arra is forrást teremthet az ügyfelek részére, hogy szolgáltatásaikban és feltételeikben jobb termékekre, például a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO-ra) váltsanak.

Fontos tudni, hogy míg a márciusi váltási lehetőség minden, még a hitellel terhelt lakások biztosításaira is kitejed majd a biztosítások évfordulójától függetlenül, március hónapon kívül továbbra is csak évente egyszer - az adott biztosítás évfordulójának alkalmával - lehet majd lakásbiztosítót váltani.

Alkuszoktól kaphatjuk a legnagyobb támogatást márciusban

A lakásbiztosítások megkötése esetében az ügyfelek - ellentétben például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal - eddig a személyes értékesítést, a biztosítók irodáit és tanácsadói csatornákat részesítették előnyben. Az internetes összehasonlító felületeket eközben kevésbé vették igénybe, ami - a BEK elemzése szerint - jól mutatja, hogy az összességében mintegy 165 milliárd forintos piacot kitevő lakásbiztosításokat, jórészt személyes értékesítés keretében adták el korábban, a lakosság részére.

Az ügyfelek által igénybe vett szerződéskötési csatornák megoszlása azonban márciusban könnyen megfordulhat, amikor tömegek szeretnének majd egyszerre ajánlatot kapni lakásbiztosításukra és egyúttal intézni biztosítóváltásukat. Ebben ugyanis jelentős szerep hárul majd az online és a hagyományos módon közvetítőkre (alkuszokra, függő és független ügynökökre), akik az elérhető ajánlatok bemutatását, az új biztosítások megkötését és a régi szerződések felmondását is elősegítik majd ebben a 31 napban. A kampányban 13 biztosító közel 30 különböző lakásbiztosítási ajánlatával találkozhatnak majd az érdeklődők és emiatt a közvetítőknek, termékek sokaságával kell majd egyszerre, rövid határidőn belül dolgozniuk. Míg az internetes portálok esetében a fő feladat az lesz, hogy a látogatókat egyszerűen, mégis megfelelő mértékben tájékoztassák az ajánlatokról, addig a személyes tanácsadók esetében az jelent majd nehézséget, hogy a már meglévő ügyfeleiket időben elérjék és számukra az online összehasonlító portálok kínálta ajánlatokkal versengő ajánlatot és szolgáltatásokat kínáljanak annak érdekében, hogy biztosítsák piaci pozíciójukat.

A lakásbiztosítási elemzés szakmai támogatója a holkossekbiztositast.hu.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...