- Hirdetés -

Izgalmas zenés projektben a Telekom

|

Budapest lüktetése ihlette, három és fél millió SIM kártya anonim és aggregált adatai Janosov Milán elemzései alapján hanggá konvertálva adták a vizuális és zenei alapot, végül az AI és Balogh Máté Erkel-, valamint Junior Prima-díjas zeneszerző komponálásában született meg Budapest dallama. Az alkotás a Sonus Cordis vonósnégyes előadásában, Hayk Zakoyan vizuális művész animációi kíséretében tegnap debütált a Magyar Zene Házában. A Melody of Budapest bemutatója jól demonstrálja, hogy a mesterséges intelligencia és a zene ereje egyszerre teremthet értéket és képezhet hidat a hagyomány és az innováció, a múlt és a jövő, de akár két olyan kultúraközpontú város között, mint Budapest és Bonn. A Telekom a projekttel azt üzeni a széles közönségnek, hogy a digitális technológiák nagyobb kapcsolatteremtő erőt képviselnek, mint gondolnánk.

A Melody of Budapest egy különleges AI-kísérlet, egyben tisztelgés a főváros „alapításának” 150. évfordulója előtt, azzal, hogy annak jelenlegi dinamikáját és energiáját egy innovatív audiovizuális történet keretében mutatja be. A Magyar Telekom egyedülálló projektje, egyúttal a modern technológia és a hagyományos zeneszerzés találkozását ünnepli, rezonálva a vállalat nemzetközi szinten is használt új szlogenjére. A „Connecting Your World” üzenetében és a budapesti projekt fő mondanivalójában sok a közös pont.

A Melody of Budapest adatvezérelt megközelítésen alapul: Budapest 365 napos mobiltelefon-aktivitását Janosov Milán adattudós alakította át zenei hangok sorozatává és dinamikus térképészeti adatvizualizációvá. Ezt követően a mesterséges intelligencia és Balogh Máté Erkel Ferenc-díjas, Junior Prima-Díjas zeneszerző közös munkájában született meg a végső kompozíció. A Budapestre jellemző dallamokat a város lüktetése ihlette, amit a Telekom anonim és aggregált mobilforgalmi adatai számszerűsítettek.

Három és fél millió SIM kártya adatait a vonatkozó adatvédelmi szabályok betartásával összesítették, amelyek a város életében résztvevők, tehát a helybéliek, az ingázók és a turisták tevékenységeit tükrözték. Ezeket az adatokat kerületenként ábrázolták egy háromdimenziós audiovizuális munkában, hogy bemutassák a város lüktetésének egy év során bekövetkező változásait. Az így született adatsort AI segítségével alakították dallammá és tették láthatóvá Zakoyan vizuális művész animációi által. A mozgókép jól adja vissza a belváros nyüzsgő, vagy az éppen elcsendesedő külső kerületek hangulatát, de felfedezhetjük benne a körúti villamos útvonalát is. Az AI-által alkotott zene itt hallgatható és látható egyszerre. Mindezt életre Balogh Máté Erkel Ferenc-díjas, Junior Prima-Díjas zeneszerző keltette. Évszázados hagyományok alapján, ahogyan egy komponista variációkat ír valaki másnak a szerzeményére, éppúgy dolgozta fel Balogh Máté az adatokon alapuló, mesterséges intelligencia által dallammá formált hangsort és írta meg vonósnégyesre Budapest dallamát, melyet a Sonus Cordis vonósnégyes előadásában lehet hallgatni.

A Telekom, mint a digitális világ egyik vezető szakértője, elkötelezett amellett, hogy a modern eszközök segítségével értékeket közvetítsen, akár a művészet és zene területén is. A telekommunikációs vállalat által szervezett Melody of Connections esemény ezt a küldetést tükrözte. Nemcsak Budapest történelmi évfordulóját ünnepelte a főváros dallamával, hanem a zenei hagyományok és a fiatal tehetségek támogatását is előtérbe helyezte.

Ez az értékrend nem véletlen és nem előzmény nélküli: az elkötelezettség tükröződik az anyavállalat, a Deutsche Telekom Nemzetközi Beethoven Zongoraversenyén is, amely már 10 éve támogatja a fiatal tehetségeket. A verseny célja, hogy kiemelkedő zongoristákat mutasson be, miközben hű marad Beethoven zenei örökségéhez. A versenyzőknek lehetőségük nyílik Bonnban, a művész szülővárosában megmérettetni magukat, ilyenkor a zenélés mellett a hagyományok és kapcsolatok ápolása is hangsúlyos. A tegnapi Melody of Connections eseményre a Telekom az elmúlt két év zongoraversenyeinek a győzteseit is meghívta, Caleb Borick és Hans Suh zongoraművészt, így Budapest egy napra a nemzetközi zenei tehetségek otthonává vált.

„Egy ilyen esemény megmutatja, hogyan teremthet szilárd kapcsolatot a hagyomány és az innováció, a múlt és a jövő, valamint egy német és egy magyar kultúraközpontú város között, megmutatva a zene erejét és összekötő szerepét. Ezért tartottuk fontosnak, hogy vendégül lássuk a Beethoven verseny győzteseit Budapesten, ünnepelve tehetségüket és bemutatkozási lehetőséget biztosítva számukra a magyar közönség előtt” – mondta Darja Dodonova, a Magyar Telekom pénzügyi vezérigazgató-helyettese.

A Telekom neve egyet jelent az innovációval és a digitalizációval, de emellett, törődő márkaként legfontosabb célja, hogy elősegítse és mélyítse az emberek közötti valódi kapcsolódásokat. Ez a vállalás messze túlmutat a technológia általi kapcsolódáson, hidat képezve generációk, a múlt és a jövő, hagyomány és innováció között.

„Connecting your world: új szlogenünk nagyon jól foglalja össze szemléletmódunkat. Továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a digitális technológiák segítségével új kapcsolatokat teremtsünk és erősítsünk, elképesztő, hogy ezt ma már a művészetek által is ilyen magas színvonalon tudjuk megvalósítani. A Melody of Budapest projekt és a nemzetközi hangversenyeink csak néhány példa arra, hogyan tud a Telekom a digitális vívmányok és a zene ötvözésével értékeket teremteni és közvetíteni” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...