- Hirdetés -

Egyre több gyerek használja az elektronikus fizetési megoldásokat

|

Egyre nagyobb teret nyernek az elektronikus fizetési megoldások a bankot használó fiatalok körében, miközben a készpénz még mindig nagyon népszerű - derül ki a K&H a 14-18 évesek pénzügyi szokásait vizsgáló kutatásából. Az elektronikus fizetési megoldások esetében ugyanakkor meg kell tanítani a gyerekeket a biztonságos használatra is, mivel ez a korosztály is egyre gyakrabban válik a csalók célpontjává. A digitális bankolásról, a készpénzmentességről, a biztonságról fontos tanácsokat kaphatnak a diákok a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedősorozatában és az ahhoz tartozó tudástárban is, érdemes tehát részt venni az immár évtizedes történelemmel rendelkező versenyen.

Bár a mindennapok egyre inkább arról szólnak, hogy az elektronikus, ezen belül az okostelefonos fizetések robbanásszerűen fejlődnek, a készpénz még mindig fontos szerepet játszik a fiatalok életében. Erre jutott a K&H őszi kutatása, amely a 14-18 évesek pénzügyi szokásait vizsgálta - derül ki a K&H kutatásából.

Sokan már telefonoznak

A felmérés szerint a banki kapcsolattal és valamilyen bevétellel vagy megtakarítással rendelkező fiatalok majdnem harmada használ minden alkalommal vagy a legtöbb esetben készpénzt a fizetések során, 30 százalékuk fele-fele arányban vásárol készpénzzel vagy elektronikus úton. Tízből majdnem négyen, az érintett fiatalok 39 százaléka pedig elsősorban a digitális fizetést preferálja. Utóbbiak 42 százaléka bankkártyával fizet, 25 százalékuk okostelefonnal, egyharmaduk pedig hol ezzel, hol azzal.

Sok fiatal tehát már az elektronikus alternatívát választja és gyakran a telefonjukkal fizetnek, bankolnak. Nagy Ádám, a K&H információbiztonságért felelős vezetője elmondta: “Bár sokszor elhangzott és mi is többször felhívtuk a figyelmet arra, hogy az okostelefon ma már nem egy szimpla készülék, hanem sokaknak egyben a pénztárcája is, ennek megfelelően fokozottan vigyázni kell rá. Például ne adjuk ki sose a kezünkből! Ha illetéktelen kezekbe kerül, akkor könnyen baj lehet belőle.”

Az elektronikus vásárlásoknál is mindig indokolt az óvatosság, különösen igaz ez a karácsonyi időszakra, amikor az év többi hónapjához képest sokkal több a tranzakció.

Rafináltabbak a bűnözők

A csalók és az informatikai bűnözők egyre összetettebb módszerekkel próbálják átverni az embereket, köztük a fiatalokat. Ezért minél előbb meg kell ismertetni a gyerekekkel, hogyan lehet biztonságosan bankolni a számítógépen, tableten vagy éppen az okostelefonon. Az úgynevezett biztonsági higiénia kulcskérdés. “A csalási módszereket, átveréseket nem ismertetjük, nem akarunk tippeket adni. A védekezéshez azonban minden információt megad a bank. Senki ne adja meg a személyes adatait, akármilyen szépen kéri valaki. Nagyon fontos, hogy a szülők tartassák be ezt a szabályt a gyerekekkel.” - tette hozzá Nagy Ádám.

A gyakorlatban ez azt jelenti például, hogy az e-bankos és a mobilbankos felületen sokféle beállítás elérhető, amelyek hozzájárulnak a biztonsághoz. Ilyen például a vásárlási limitek meghatározása, vagy valamilyen vírusirtó vagy internetbiztonsági alkalmazás használata.

A K&H a saját weboldalán külön ismertetőt készített arról, hogyan lehet az adathalászokkal szemben védekezni, melyek a digitális bankolás legfontosabb elemei. Például fontos naprakészen tartani az okostelefont, azaz, ha megjelennek újabb szoftver-, rendszer- vagy alkalmazásfrissítések, azokat érdemes egyből telepíteni. Az e-bank vagy mobilbank használatakor kerülni kell a nyilvános wifihálózatokat. “Bármilyen csábító alkalmazás jön szembe, ha ismeretlen a fejlesztője vagy illegális tartalomnak tűnik, nem szabad vele foglalkozni. Csak hiteles forrásból, lehetőleg ismert programok kerüljenek a telefonra. A szülőknek érdemes ezt is megbeszélniük a fiatalokkal” - fogalmazott Nagy Ádám, a K&H információbiztonságért felelős vezetője.

A pénzintézet edukációs oldalai mellett a biztonságos bankolás a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett vetélkedősorozatában is szerepet kap. A játék első - online – fordulója már javában zajlik, a feladatsorokat 2024. január 26-ig lehet benyújtani. A vetélkedő népszerűségét jelzi, hogy 2010 óta összesen közel 80 ezer diák vett részt rajta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...