- Hirdetés -

Ilyen karácsonyra számítanak a játékpiac szereplői

|

- Hirdetés -

Nagy forgalomra számítanak az idei karácsonyi szezonban is a hazai játékpiac szereplői, bár az idén eddig némi visszaesés, legjobb esetben is stagnálás jellemezte ezt az ágazatot. A fogyasztói szokások változóban vannak: később indul be a vásárlási láz, és az emberek inkább az olcsóbb termékeket keresik.

A magyar játékpiac jelenleg mintegy 100 milliárd forintos éves forgalommal büszkélkedhet, ennek 20-30 százalékát teszik ki az online vásárlások. A piacot több szereplő uralja, köztük a Regio Játék, amelynek nagyjából 20 százalékos a részesedése a teljes piacon, mellette fontos szereplő a Játéknet, a Játéksziget, a Játékshop és a Galaxy. Ezeken kívül a hipermarketek is hozzájárulnak a teljes forgalomhoz.

Csökkenő vásárlóerő

Az idén a nemzetközi és hazai e-kereskedelemhez hasonlóan a Játéknetnél is megtorpant a növekedés. Ehhez hozzájárult a Covid és azt követő nagyon magas bázis, illetve a 2023-ban drasztikusan romló hazai lakossági fogyasztás. „Az idén a hazai játékpiacon a kereskedelem többi szegmenséhez hasonlóan egy Covid utáni offline visszarendeződés volt látható. Illetve itt is tapasztalható, hogy a vásárlók az olcsóbb termékeket részesítették előnyben” – mondta el Őri Gergely, a Játéknet ügyvezető igazgatója.

A játékpiacon a friss beérkezések esetén az árak csökkentek, köszönhetően a normalizálódott tengeri szállítási díjaknak és valamelyest visszakorrigált dollár/forint árfolyamnak. Az infláció hatását azonban ebben a szegmensben is érezni lehet. A Játéknet ügyvezetője szerint az emberek kevesebbet költenek, olcsóbb, sokszor kevésbé minőségi termékeket választanak, és a hónap második felére nagyon kiürülnek a pénztárcák. „A társasjátékok emelkedő trendje évek óta tapasztalható, de még mindig nem fogyott a lendületből. Ezek mellett a fejlesztő és a beszélő, éneklő, mozgó interaktív játékok a trendik” – mondta el Őri Gergely.

A Regio Játék szakemberei az idén egyelőre lassulást érzékelnek a piacon, az elvárt 10 százalék növekedés éppen hogy meglehet, de az év „java” még hátravan. A megélhetés költségeinek a megugrása, a rezsi, az élelmiszer, az üzemanyag, az infláció erősen érezteti a hatását. „Szerencsére csökkent a szállítási költség és mérséklődött a deviza irányába való kitettség is. Vagyis erősödött a forint, így importőrként több árut tudtunk venni ugyanannyi pénzért, mint amit tavaly. Egyebek mellett az új környezetvédelmi szabályozás új költségterheket rótt a cégekre” – mutatott rá Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető-helyettese. Tapasztalatai alapján az idei évben átlagosan 10–30 százalék közötti áremelkedés volt a játékpiacon, de ez nagyban függ az adott termék kategóriájától és összetevőitől.

Ünnepi készülődés

A Játéknet ügyvezetője úgy látja, a karácsonyi szezon évről évre későbbre tolódik. „Ehhez hozzájárul a meleg időjárás is, később jön a karácsonyi hangulat, illetve a korábban hatékonyan működő Black Friday sokat változott. Több helyen egész hónapos fekete péntekeket tartanak, én azt gondolom, ez sem volt jó hatással a vásárlói szokásokra” – mutatott rá Őri Gergely.

A Játéknetnél ebben az ünnepi szezonban realizálódik az éves forgalom 60-65 százaléka. A webáruház az idén egy moderált, szűkös karácsonyi szezonra számít. „A jelen körülmények között egy »flat« évet hozni is szép teljesítmény – tette hozzá Őri Gergely. – Azt látjuk, hogy a további dinamikus fejlődéshez nem elég a hazai piac, mindenképpen országhatáron túli terjeszkedésben gondolkodunk.”

A Regio Játéknál a karácsonyi időszakban bonyolított tranzakciók jellemzően az egész éves forgalom körülbelül 40 százalékát teszik ki. Gyaraki Dávid szerint az idei karácsonyi szezonban várhatóan kiemelkedők lesznek az olyan termékek, mint a diavetítő, a legó, valamint a kreatív és fejlesztőjátékok. A társasok népszerűsége továbbra is erős, és az autók kategóriája is növekedést mutat, tükrözve a fogyasztók érdeklődését az élményeket nyújtó, kreatív és értékes ajándékok iránt.

„Az idei karácsonykor ártudatosabb, de hűséges vásárlókat remélünk” – tette hozzá a Regio Játék ügyvezető-helyettese. A cég a közeljövőben további terjeszkedést tervez, és saját hűségprogram elindításában is gondolkoznak.

„Az emberek kivárnak, és egyre később döntenek a vásárlásról, várják az ajánlatokat. Ezt látjuk az adventi naptár készleteink forgalmán is” – mondta el Sipos Judit, a Lego Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Az utolsó negyedévben realizálódik a Lego éves forgalmának mintegy 40-45 százaléka, egyértelműen ez a főszezon a vállalat számára. „A költést tekintve az ünnepek az idén is kiemelkedők az éven belül. Tavaly a negyedik negyedév az elmúlt esztendők viszonylatában is meghatározó időszak volt, az idén pedig a tavalyinál is erősebb decemberi forgalomra számítunk” – árulta el a Lego ügyvezetője. Tapasztalatai szerint karácsonykor a vonat mindig nagy sláger, és szintén népszerű lehet a márka újdonsága, a Lego Dreamzzz, hiszen sikeres YouTube-sorozat társul hozzá. Ezek mellett várhatóan a felnőtteknek szánt szettek, a művészi vagy lakásdekorációs igényű készletek is kedvelt karácsonyi ajándékok lesznek.

 

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...