A legfontosabb célunk, hogy a digitális világba való belépés lehetőségét megteremtsük lakosok és a gazdaság szereplői számára – hangsúlyozta Rékasi Tibor. A Magyar Telekom vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit jelent a cég számára a mesterséges intelligencia és elárulta azt is, hogy szerinte mi kell ahhoz, hogy egy vállalat a jövőben is sikeres legyen.
- Mi jelentette az idén a legnagyobb kihívást a Magyar Telekom számára?
- Úgy gondolom, egy vállalat stabilitását az mutatja meg leginkább, hogy nehéz időkben hogyan teljesít. Sokan gondolták úgy, hogy a globális egészségügyi veszélyhelyzetnél nagyobb megrázkódtatás már nem érhet minket, most pedig a 2008-as krízis óta nem tapasztalt gazdasági kihívásokkal kell szembenéznünk globális szinten. A nehézségek ellenére eltökélt szándékunk, hogy támogassuk Magyarország digitális átalakulását. A legfontosabb célunk, hogy a digitális világba való belépés lehetőségét megteremtsük lakosok és a gazdaság szereplői számára, amit befektetésekkel, hálózatépítéssel és edukációval támogatunk.
- Ősszel jelentettétek be, hogy a gigabites vezetékes és az 5G-hálózat fejlesztésére 2024–2027 között 123 milliárd forintot fordít a cég. Miért fontos ez a hálózatfejlesztés?
- Szeptember 15-én a kormánnyal közös nyilatkozatban erősítettük meg, hogy Magyarország digitális átalakítása közös célunk. Ennek nyomán vállaltuk, hogy előmozdítjuk a hosszú távon fenntartható vezetékes és mobil-infrastruktúra fejlesztését, valamint a ráépülő szolgáltatások elterjedését, hozzájárulva az EU digitális évtized programjához, a 2030-as célkitűzések megvalósításhoz, összhangban a Nemzeti Digitalizációs Stratégiával.
- A mesterséges intelligencia térhódítása volt talán az idei év egyik legizgalmasabb trendje. Milyen lehetőségeket láttok ebben a technológiában, hogyan tudjátok hasznosítani?
- Azt gondolom, hogy egy digitális evolúciós ugrás kellős közepén vagyunk, ami az új technológiák bevezetésénél is egy gyorsabb adaptálódást igényel. Az MI már itt volt velünk évek óta, pár esztendő múlva pedig úgy gondolom, része lesz a napi munkánknak. Ahogy része a mi napi működésünknek is, csak hogy egy példát említsek, Vanda, az MI-alapú ügyfélszolgálati asszisztensünk által. Szervezeti szinten pedig a fejlődés jegyében aktívan foglalkozunk a kérdéssel, például az AI in da house elnevezésű belsős programsorozatunkon, amelynek az egyik funkciója kollégáink edukálásának elősegítése, a másik pedig az előremutató ötletek megfogalmazása.
- Az idei év sok változást hozott a magyar távközlési piacon, véleményed szerint jövőre mik lesznek a legfontosabb trendek a szektorban?
- Meggyőződésem, hogy azoknak a cégeknek lesz esélyük sikeresen működni, amelyek gyorsan, rugalmasan tudnak alkalmazkodni a gyorsan alakuló piaci környezethez, az ügyfelek folyamatosan változó igényeihez. A mi stratégiánk kiemelt eleme az ügyfélközpontúság, ezért ahogy eddig is, a továbbiakban is arra törekszünk, hogy az ő igényeiket figyelembe véve alakítsuk ki a szolgáltatásainkat.