- Hirdetés -

2023 a nemzetközi médiapiacon

|

- Hirdetés -

Több nagy nemzetközi médiavállalatnál is egész jelentős átszervezések történtek az idén. A Warner Bros. Discovery átalakította a streamingkínálatát, néhány televíziónál a lineáris adás megszüntetése vagy éppen költségcsökkentés mellett döntöttek a tulajdonosok. Egy 320 éves múltra visszatekintő nyomtatott lap pedig törvényi változás miatt húzta le a rolót.

 

Felhagynak a Deutsche Welle és a Bild TV lineáris sugárzásával

Év végén megszünteti német nyelvű lineáris adását a Deutsche Welle. A döntés mögött takarékossági megfontolások állnak. Ugyanakkor ez nem érinti a német közszolgálati médiavállalat többi platformját, az online felületekre továbbra is gyártanak műsorokat. Sőt, az így megspórolt pénzt a digitális terület erősítésére kívánják fordítani. A döntésben szerepet játszhatott az is, hogy a német piacon nem ért el túlzottan magas nézettséget a televízió. A Deutsche Welle 2021 óta Magyarországon is jelen van, egy külön hazai stábbal a YouTube-ra és a Facebookra gyártanak videós tartalmakat, amelyeket magyar hírportálok, illetve az ATV is átvesz.

November végén hasonló döntést hozott az Axel Springer a Bild TV lineáris adása kapcsán, amit már csak december 31-ig tartanak fenn. A televíziót 2021-ben indították, eredetileg hírcsatornaként, az elmúlt időszakban viszont már inkább csak dokumentumfilmeket adtak, a nézettsége pedig messze elmaradt a várakozásoktól. Az ígéretek szerint a Bild TV saját gyártású műsorai az Axel Springerhez tartozó Welt TV-n lesznek láthatók.

Átmárkázott HBO Max, újraindított CNN-streaming

A Warner Bros. Discovery áprilisban jelentette be hivatalosan is, hogy új nevet kap az HBO Max, a streamingszolgáltatás ugyanis a továbbiakban a Max nevet viseli. Az HBO Max nem volt hosszú életű márka, hiszen a korábbi HBO Go nevű szolgáltatást az Egyesült Államokban 2020-ban, Magyarországon 2022-ben váltotta le. A névváltás most is többlépcsős lesz, az USA-ban ezt már az idén májusban meglépték, náluk pedig jövőre várható. Az ígéretek szerint ez nem szimpla névcsere lesz, mert a szolgáltatás tartalma is jelentősen bővül, így például a Discovery+ eddigi tartalmait is magában foglalja.

Az idén ősztől a Warner Bros. Discovery újra megpróbálkozik a CNN streamingszolgáltatásának a bevezetésével, CNN Max néven. A társaság fúzióját megelőzően, 2022 tavaszán egyszer már kísérletet tettek erre, azonban a CNN+ nevű szolgáltatás mindössze egy hónapig volt elérhető. A 24 órás hírcsatorna műsora a Max platform részeként kezdte meg a működését, egyelőre csak az USA-ban.

Teljes egészében gazdát cserélt az SPI International

Év elején közölte a Canal+ Group és a többségi tulajdonában lévő M7 Group, hogy lehívják az SPI International 30 százalékos tulajdonrészére vonatkozó opciójukat. Ezzel teljessé vált a két évvel ezelőtt beharangozott felvásárlási folyamat. A bejelentést követően a két alapító, Loni Farhi és Berk Uziyel távozott az SPI vezetőségéből.

A francia Vivendi érdekeltségébe tartozó Canal+ 2021 őszén jelentette be, hogy felvásárolja az SPI Internationalt. Az elsősorban a Filmbox csatornákról ismert SPI-nak világszerte 42 televíziós márkája van, és különösen erősek a pozícióik Lengyelországban. A felvásárlás révén a Canal+ 40 országban 22 millió előfizetőt ér el, és ezt a számot 2025-ig 30 millióra szeretnék növelni. A Canal+ – az M7 Group révén – a régió műsorterjesztési piacán is jelen van. Magyarországon a Direct One nevű műholdas szolgáltatás tartozik az érdekeltségükbe.

Megszűnt a nyomtatott Wiener Zeitung

Június 30-án nyomtatták ki utoljára az osztrák Wiener Zeitungot, azóta csak online formában érhető el a lap. A 320 éves múltra visszatekintő napilap számított a világ legrégebbi, de ma is működő újságjának. Az osztrák kormány egy európai uniós irányelvre hivatkozva állította le a nyomtatás finanszírozását. A Wiener Zeitung printváltozata ugyanis már nem számít úgynevezett kötelező kiadványnak, márpedig eddig ez tartotta életben a lapot.

A kötelező közzététel miatt a cégeknek ebben a lapban kellett publikálniuk az éves beszámolójukat. Ezeknek a hirdetéseknek a kiesése éves szinten 18 millió eurós mínuszt jelentett. A bevételek visszaesése a szerkesztőségre is hatással volt, az újságírók száma 55-ről 20 főre csökkent. Az utolsó nyomtatott lapszámban a szerkesztőség bírálta a kormány döntését, és aggodalmát fejezte ki az osztrák újságírás jelenlegi állapota miatt. A nyomtatott Wiener Zeitung megszűnése után az alsó-szászországi Hildesheimer Allgemeine Zeitung vette át a legrégebbi újság címet, a német napilap ugyanis 1705 óta jelenik meg.

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...

Így készülnek a kánikulára a magyarok

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket - derül ki a Hisense...

Egyre öregebbek a hazai autók

Számos cikk foglalkozott az elmúlt időszakban azzal, hogy egyre öregebbek a magyar autók, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb egy autó, annál több kilométert tett meg. A használt autók eladásából a lehető legnagyobb hasznot...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...