- Hirdetés -

Egy digitális evolúciós ugrás kellős közepén vagyunk

|

A legfontosabb célunk, hogy a digitális világba való belépés lehetőségét megteremtsük lakosok és a gazdaság szereplői számára – hangsúlyozta Rékasi Tibor. A Magyar Telekom vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit jelent a cég számára a mesterséges intelligencia és elárulta azt is, hogy szerinte mi kell ahhoz, hogy egy vállalat a jövőben is sikeres legyen.

- Mi jelentette az idén a legnagyobb kihívást a Magyar Telekom számára?

- Úgy gondolom, egy vállalat stabilitását az mutatja meg leginkább, hogy nehéz időkben hogyan teljesít. Sokan gondolták úgy, hogy a globális egészségügyi veszélyhelyzetnél nagyobb megrázkódtatás már nem érhet minket, most pedig a 2008-as krízis óta nem tapasztalt gazdasági kihívásokkal kell szembenéznünk globális szinten. A nehézségek ellenére eltökélt szándékunk, hogy támogassuk Magyarország digitális átalakulását. A legfontosabb célunk, hogy a digitális világba való belépés lehetőségét megteremtsük lakosok és a gazdaság szereplői számára, amit befektetésekkel, hálózatépítéssel és edukációval támogatunk.

- Ősszel jelentettétek be, hogy a gigabites vezetékes és az 5G-hálózat fejlesztésére 2024–2027 között 123 milliárd forintot fordít a cég. Miért fontos ez a hálózatfejlesztés?

- Szeptember 15-én a kormánnyal közös nyilatkozatban erősítettük meg, hogy Magyarország digitális átalakítása közös célunk. Ennek nyomán vállaltuk, hogy előmozdítjuk a hosszú távon fenntartható vezetékes és mobil-infrastruktúra fejlesztését, valamint a ráépülő szolgáltatások elterjedését, hozzájárulva az EU digitális évtized programjához, a 2030-as célkitűzések megvalósításhoz, összhangban a Nemzeti Digitalizációs Stratégiával.

- A mesterséges intelligencia térhódítása volt talán az idei év egyik legizgalmasabb trendje. Milyen lehetőségeket láttok ebben a technológiában, hogyan tudjátok hasznosítani?

- Azt gondolom, hogy egy digitális evolúciós ugrás kellős közepén vagyunk, ami az új technológiák bevezetésénél is egy gyorsabb adaptálódást igényel. Az MI már itt volt velünk évek óta, pár esztendő múlva pedig úgy gondolom, része lesz a napi munkánknak. Ahogy része a mi napi működésünknek is, csak hogy egy példát említsek, Vanda, az MI-alapú ügyfélszolgálati asszisztensünk által. Szervezeti szinten pedig a fejlődés jegyében aktívan foglalkozunk a kérdéssel, például az AI in da house elnevezésű belsős programsorozatunkon, amelynek az egyik funkciója kollégáink edukálásának elősegítése, a másik pedig az előremutató ötletek megfogalmazása.

- Az idei év sok változást hozott a magyar távközlési piacon, véleményed szerint jövőre mik lesznek a legfontosabb trendek a szektorban?

- Meggyőződésem, hogy azoknak a cégeknek lesz esélyük sikeresen működni, amelyek gyorsan, rugalmasan tudnak alkalmazkodni a gyorsan alakuló piaci környezethez, az ügyfelek folyamatosan változó igényeihez. A mi stratégiánk kiemelt eleme az ügyfélközpontúság, ezért ahogy eddig is, a továbbiakban is arra törekszünk, hogy az ő igényeiket figyelembe véve alakítsuk ki a szolgáltatásainkat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...