Egy év alatt több mint 200 milliárd dollárral, közel 517 milliárd dollárra nőtt az Apple márka értéke, ezzel a legértékesebb brand a világon a Brand Finance friss rangsora szerint. A listán a Microsoft és a Google következnek, a legértékesebb európai márka a Deutsche Telekom, a TikTok megelőzi a Facebookot, a médiabrandek között pedig a Disney végzett a legjobb helyen.
Egy év alatt 219 milliárd dollárra, vagyis 74 százalékkal nőtt az Apple márka értéke a Brand Finance elemzése szerint. A brand 516,6 milliárd dollárt ér, ezzel vezeti az 500-as rangsort, visszaszerezve az első helyet a tavalyi éllovas Amazontól.
Ráadásul jókora fölényben van az iPhone-ok gyártója, hiszen a második Microsoft 340,4 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a listán. Igaz, a szoftvercég brandje is nagyon megerősödött, esetükben egy év alatt 78 százalékos volt a növekedés, ezzel a 2023-as 4. helyről jöttek fel a második pozícióba.
A harmadik Google megtartotta helyezését az 500-as rangsorban, ők 18 százalékos fejlődést tudtak elérni. Az Amazon a tavalyi első helye után ezúttal a negyedik a listán, a 308,9 milliárd dolláros márkaérték kicsivel múlja felül a tavalyit.
Az ötödik helyen is a technológiai szektor egy képviselője található, a Samsung Group. A dél-koreai márka esetében érdekesség, hogy bár kis mértékben csökkent a brand értéke, így is tudtak egy helyet javítani 2023-hoz képest.
Az idei rangsorban a hatodik lett a Walmart, egy helyet visszacsúszva a múlt évhez képest. Az üzletlánc márkaértéke majdnem 16 milliárd dollárral esett vissza. A TikTok viszont 28 százalékkal, 84,2 milliárd dollárra tudta növelni a brand értékét, ezzel a 10. helyről a 7-re jött fel, közvetlenül a Facebook elé.
A 9. a Deutsche Telekom lett, a német távközlési vállalat márkaértéke 73,3 milliárd dollár a Brand Finance rangsorát összeállítók szerint, ez több mint tízmilliárd dolláros erősödés a múlt évhez képest. Ezzel a társaság a legértékesebb távközlési márka a világon és az első az európai brandek között. Az idei 500-as listán a 10. helyre került a kínai ICBC bank, ami egy éve még a 7. volt.
A rangsor készítői megjegyezték, hogy a mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalatok márkaértéke nagyon sokat erősödött. Példaként említették az Nvidiát, amely a legnagyobb fejlődést mutatta fel, 163 százalékkal, 44,5 milliárd dollárra bővült a márkaértéke, ezzel a 30. helyre jött fel a tavalyi 117. pozícióból. A második Microsoft látványos erősödésében is fontos szerepe volt annak, hogy a cég az MI-technológia fejlesztés egyik meghatározó szereplője.
A médiaszektorból a Disney végzett a legelőkelőbb helyen, 46,7 milliárd dolláros márkaértékkel szerepelnek a listán, ami elmarad a tavalyitól. Ez egyben azzal is járt, hogy idén csak a 29. helyre került a brand az egy évvel ezelőtti 23. után. Rontott pozícióján a streaming piac meghatározó szereplője, a Netflix is, ami a tavalyi 77. után idén a 84. lett, 22,8 milliárd dolláros brandértékkel.