- Hirdetés -

Olcsóbbak lettek a panellakások

|

A házgyári lakásokat 2022-ben megtisztelő rezsivédett címke árfelhajtó erejét igyekezett kompenzálni az óévben az ingatlanpiac. A korábbi 32%-os átlagos emelkedést követően átlagosan 3%-os mértékben enyhültek az árak négyzetméterenként a fővárosi lakótelepi lakások esetében. A vásárlók 701 ezer forintot fizettek átlagosan Budapesten egy négyzetméter panellakásért, ami átlagosan 37,8 millió Ft összegű ráfordítást igényelt a Duna House adatai szerint.

A háborús helyzet következtében kialakult energiaválság a figyelem középpontjába helyezte az alacsony energiaigényű ingatlanokat, így a 2022-es év második felének sztárjai lettek a modern újépítésűek mellett a szélesebb vevői kör számára is megfizethető alternatívát nyújtó, kedvező fenntartási költségekkel bíró házgyári lakások. A „rezsivédett” címke hatása azonban véget vetett a pénztárcakímélő áraknak, ugyanis a fokozódó kereslet miatt a 2022-es év során átlagosan 32%-kal emelkedtek 2021-hez képest a fővárosi lakótelepek lakásainak négyzetméterárai. „Habár az összes fővárosi tranzakciót tekintve 2022-höz képest 1 százalékponttal, 18%-ra erősödött a panellakások népszerűsége tavaly, a nagyfokú áremelkedést követően a 2023-as év mégis fordulatot hozott az árakat illetően. A vizsgált 12 fővárosi lakótelepből 5-nél tapasztalható az árak 3-20% közötti mérséklődése, 4 területen stagnálást és csupán 3 esetben mutattak további növekedést az értékesítési adatok” – ismertette az elemzés részleteit Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.

A fővárosban az ismertebb, nagyobb lakótelepeken kívül található panelházakban értékesített lakások adatait is beleértve, a legnagyobb arányban, 37%-ban 600-700 ezer Ft/m2 áron találtak gazdára a házgyári lakások, de gyakori (24%) a 700-800 ezer forint közötti négyzetméterár kategóriában elkelt lakások előfordulása, millió feletti négyzetméterárat pedig csupán az esetek 3%-ban fizettek a vevők. Összességében, a fővárosban eladott panellakások adataiból készült statisztika alapján 701 ezer forint feletti átlagos négyzetméterárra és 37,8 millió forint körüli átlagos vételárra kell készülnie annak, aki ilyen típusú, átlagosan 54 négyzetméter alapterületű ingatlant vásárolna Budapesten.

 

Az átlagnál jóval magasabb árat kellett fizetni a legnevesebb lakótelepek lakásaiért. 2022-ben a Fehérvári úti lakótelep, a 2023-as eladások alapján azonban már a gazdagréti panelek árszintje volt a legmagasabb, itt csekély, 3%-os mérséklődés után 870 ezer forint feletti átlagos négyzetméteráron juthattak lakáshoz a vásárlók tavaly. A Fehérvári úton 7 százalékkal csökkentek az árak, így közel 840 ezer forintot költöttek házgyári lakásra ezen a területen a vevők.

Átlag feletti árat kellett még fizetni a stagnáló árszinten mozgó Vizafogón (804 ezer Ft/m2) és Békásmegyeren (706 ezer Ft/m2), valamint Ferencvárosban és Zuglóban is. Az utóbbiak esetében azonban 2022 után további, 5-7%-os áremelkedést hozott a tavalyi év. A IX. kerületben, a József Attila úton 722 ezer, a zuglói Füredi úti lakótelepen pedig 770 ezer forintos átlagos árakon lehetett lakáshoz jutni az elmúlt évben.

A 2022-höz képest mindössze 1%-kal emelkedett, ám így is igen kedvező ár jelentős mennyiségben vonzotta a vevőket a Havanna lakótelepre. Az összes fővárosi panelvásárló 18%-a döntött a XVIII. kerületi lakótelep mellett, ahol 577 ezer forinttal a legalacsonyabb négyzetméterárakon lehetett ingatlant szerezni. A második legtöbb tranzakciót Újpesten zárták az ingatlanközvetítő munkatársai, ahol az előző évi drágulás után jelentősen, 13%-os mértékben korrigáltak az árak (662 ezer Ft/m2).

A legmagasabb árú panellakást 2023-ban Budapest XIII. kerületében értékesítették a Duna House kollégái. Az ingatlanért kevéssel 67 millió forintot meghaladó összeget fizetett az új tulajdonosa. Négyzetméterár tekintetében egyre ritkább a milliós nagyságrend, 2023-ban a csúcstartó egy III. kerületi, 27 négyzetméter alapterületű, jó állapotú panellakás, amely 1,1 millió forintos négyzetméteráron, összességében 30 millió forintért kelt el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...