Mindhárom említett műsor a heti műsoros nézettségi toplista élén végzett, csak éppen más-más célcsoportnál. A 18-49 és a 18-59 éveseknél főműsoridőben vezet az RTL, minden egyéb bontásban pedig a TV2 a piacvezető. A teljes portfóliók terén a TV2 Csoport az éllovas.
Múlt héten egész hasonlóan alakult az RTL és a TV2 közötti nézettségi verseny, mint egy héttel korábban. Azaz a 18-49 és 18-59 éveseknél továbbra is vezet az RTL, a többi célcsoportnál viszont a TV2 áll az élen. A főműsoridő terén egyébként a hétköznapok egész szoros eredményt hoztak – hétfőtől péntekig a TV2 magasabb átlagos share-t ért el – a hétvégén tudott az RTL komolyabb előnyt elérni, még a nekik nem annyira fekvő teljes lakosságnál is.
A komplett csatornaportfólióknál minden téren őrzi a vezető helyét a TV2 Csoport. Igaz, az RTL Magyarország közelebb került hozzájuk annál, mint amit például tavaly év végén láthattunk. Legkisebb különbség a 18-59 éveseknél és főműsoridőben volt a két csatornacsoport között (TV2 Csoport: 22,7%, RTL Magyarország: 22%). A legnagyobb differenciát pedig teljes lakosságnál, teljes napon hozták össze (TV2 Csoport: 24,7%, RTL Magyarország: 15,2%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 3. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,8 | 13,1 | 9,2 |
RTL | 11,1 | 10,5 | 9,8 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 3. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,3 | 11,1 | 7,9 |
RTL | 6,9 | 6,4 | 6,2 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,6 | 24,7 | 21,7 |
RTL Magyarország | 17,4 | 15,2 | 16,5 |
AMC Networks | 6,9 | 6,2 | 7,0 |
MTVA | 6,0 | 9,8 | 5,1 |
Network4 | 4,2 | 5,3 | 3,1 |
Paramount Global | 3,5 | 2,8 | 4,3 |
Warner Bros.Discovery | 3,1 | 3,5 | 3,2 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,5 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,8% / 13,5% (15,2% / 12,9%)
Tények Plusz – 11,5% / 9,9% (12,2% / 10,6%)
Szerencsekerék – 11,8% / 11,6% (12% / 11,9%)
Sztárok a reptéren – 7,5% / 7,7% (7,9% / 8,2%)
RTL
Híradó – 17,7% / 14,9% (18,3% / 16,5%)
Fókusz – 13,5% / 12,3% (14,9% / 14,3%)
… a szomszéd tehene – 9,7% / 8,4% (9,6% / 9,2%)
A mi kis falunk – 10% / 8,2% (9,9% / 8,7%)
A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó – Fókusz páros, a Tények – Tények Plusz duó előtt végzett. A Szerencsekerék már hozott ennél erősebb számokat is, de egyrészt még ezzel is a heti csatornaátlag felett teljesített a produkció, másrészt nyerték a sávjukat. A Sztárok a reptéren című műsorra továbbra sem kaptak rá a nézők. Mondjuk ez elmondható az RTL saját gyártású sorozatára, a …szomszéd tehenére is. A mi kis falunk ismétlésként nagyjából ugyanazt hozta mint az új sorozat premieradásai.
Hétvégére két esti saját gyártást tartogatott az RTL, amivel meg is nyerték a szombatot és a vasárnapot. A mi kis falunk új része szombaton a 18-49 éveseknél 14,9 százalékos, a 18-59 éveseknél 17,3 százalékos közönségarányt produkált. Vasárnap a Cápák között a 18-49 és a 18-59 éveseknél egyaránt 15,2 százalékos share-t ért el.
A két nagy csatorna filmeket már csak amolyan töltelék-jelleggel ad, de lassan már az is kérdésessé válik, hogy erre alkalmasak-e. Például szombaton a TV2-n a Jurassic Park 3. a 18-49 éveseknél 4,1 százalékos, a 18-59 éveseknél 4,6 százalékos közönségaránnyal futott. De az RTL szombat esti filmje (Förtelmes főnökök) sem tudott sokat profitálni a rendkívül erős felvezetőműsorból. Az előbb említett két célcsoportnál 7,8 és 8,2 százalék volt a share-je. A vasárnap esti filmeknél is nagyjából hasonló volt a helyzet.
Ami a heti műsoros toplistát illeti, ahány célcsoport, annyi éllovast láthatunk. A 18-49 éveseknél a Cápák között vonzotta a legtöbb – 233 ezer – nézőt. A 18-59 éveseknél A mi kis falunk érte el a legmagasabb – 366 ezres – nézőszámot. A teljes lakosságnál pedig a péntek esti Tények produkálta a hét legerősebb, 786 ezres nézettségét.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A MI KIS FALUNK | RTL | 366 250 | 17,3 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 348 004 | 15,2 |
HÍRADÓ | RTL | 334 641 | 21,1 |
TÉNYEK | TV2 | 267 775 | 13,4 |
FÓKUSZ | RTL | 262 868 | 14,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 250 097 | 12,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 235 391 | 13,1 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 213 588 | 11,0 |
…A SZOMSZÉD TEHENE | RTL | 208 491 | 10,6 |
FÉRFI KÉZILABDA MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 184 800 | 9,6 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 786 848 | 22,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 694 599 | 18,0 |
HÍRADÓ | RTL | 693 919 | 20,0 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 692 674 | 17,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 673 929 | 15,8 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 644 839 | 14,3 |
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT | DUNA TV | 540 281 | 12,9 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 512 241 | 17,1 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 473 532 | 18,6 |
FÓKUSZ | RTL | 471 691 | 12,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 233 928 | 15,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 210 705 | 14,9 |
HÍRADÓ | RTL | 185 529 | 17,9 |
TÉNYEK | TV2 | 166 245 | 12,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 163 990 | 12,2 |
FÓKUSZ | RTL | 160 473 | 13,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 132 436 | 11,1 |
…A SZOMSZÉD TEHENE | RTL | 126 147 | 9,6 |
FÉRFI KÉZILABDA MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 119 828 | 9,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 119 259 | 9,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás