Közzétette 2023-as pénzügyi eredményeit az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat 84,2 ezer milliárd von (63,7 milliárd dollár) konszolidált árbevételről és 3,55 ezer milliárd von (1,32 milliárd dollár) üzemi nyereségről számolt be. Ezzel immár három egymást követő évben döntött új rekordot a társaság éves árbevétele.
A kihívást jelentő külső tényezők, köztük például a gazdaság lassulása és a kereslet csökkenése ellenére az LG háztartási készülékekre fókuszáló alaptevékenysége és virágzó járműalkatrész-üzletága komoly ellenállóképességről tett tanúbizonyságot, és immár nyolcadik egymást követő évben mutatott fel növekedést. Ezen üzletágak együttes aránya a teljes bevételben a 2015-ös 32,5 százalékról 47,8 százalékra emelkedett.
A kiemelkedő teljesítmény az LG stratégiai erőfeszítéseinek tulajdonítható, amelyek célja az üzleti portfólió fejlesztése. A vállalat sikeresen bővítette B2B üzletágát a piac fordulópontjainak korai felismerésével, továbbá új üzleti modelleket, köztük előfizetéses szolgáltatásokat integrált a meglévő keretekbe. Mindemellett az LG innovatív tartalmi és szolgáltatási üzleti modellje - kihasználva a világszerte több százmilliósra rúgó felhasználói bázisát - szintén hozzájárult a stabil nyereségesség biztosításához.
Ami a terveket illeti, az LG elkötelezett a folyamatos átalakulás mellett, amelynek révén egy érett, üzletorientált modellt egy jövőbeli növekedésorientált struktúra válthat fel. Az idén LG az újonnan létrehozott tengerentúli értékesítési és marketingrészleg vezetésével további növekedésre és a terméklefedettség kiterjesztésére törekszik, különösen a feltörekvő piacokon, ahol nagyobb növekedési lehetőségek mutatkoznak.