- Hirdetés -

Egyre többet használjuk a vezetékes netet

|

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbb kiadott helyhez kötött piaci jelentése a 2019. III. negyedév és 2023. II. negyedév közötti időszakban vizsgálta a tévé-, a vezetékes internet- és a vezetékes telefon-előfizetések piacát a szolgáltatóktól kapott adatok alapján. Az elemzésből többek között kiderül: a vezetékes internet piacán amíg 2019 közepén egy lakossági előfizetőre átlagosan mintegy 90 GB havi letöltési forgalom jutott, addig 2023 közepén ez a szám már meghaladja a 160 GB-ot.

A kizárólag egyetlen szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek aránya erőteljesen csökkent az elmúlt négy évben. A csak vezetékes telefonszolgáltatást rendelők száma az első időszakban mért 311 ezerről 178 ezerre, a „szólóban” tévészolgáltatást rendelőké 244 ezerrel csökkent a kezdeti közel egymilliós számról. 2019 közepén még az összes ügyfél 36 százaléka fizetett elő egy szolgáltatónál egyetlen helyhez kötött szolgáltatásra, arányuk 2023 közepére 28 százalékra csökkent. Ennek egyik fő oka lehet az a szolgáltatói törekvés, hogy valamilyen csomagajánlattal erősebben magukhoz kössék az ügyfeleket.

Ugyanakkor nem minden kombinált csomag népszerű. Igazi előretörést ezen a téren a mobilszolgáltatást is tartalmazó csomagok, továbbá az internet+tévé-kombináció ért el. A mobilszolgáltatással együtt valamilyen helyhez kötött szolgáltatást is megrendelők száma a vizsgált időszakban mintegy harmadával, 588 ezerről 945 ezerre nőtt. Az internet+tévé-csomagra pedig több mint kétszázezerrel többen fizettek elő, mint korábban: 312 ezer helyett jelenleg már 513 ezer háztartás használja ezt a párosítást.

90 százalékkal nőtt az egy lakossági előfizetőre jutó letöltés

Bár még mindig emelkedik a helyhez kötött internet-előfizetések száma, a növekedési ütem messze elmaradt a korábbi években tapasztaltaktól: míg a 2010-es évek elején éves szinten 10 százalékos volt a növekedés, addig az utóbbi években legfeljebb évi 1-2 százalékos. Más a helyzet az intenzitást jelző mutatóknál: 2019 közepén egy lakossági előfizetőre átlagosan mintegy 90 GB havi letöltési forgalom jutott, 2023 közepén ez az adat már meghaladja a 160 GB-ot, tehát közel 90 százalékkal nőtt a fajlagos, egy lakossági előfizetőre jutó letöltés. A jelenség hátterében az olyan nagy adatforgalommal járó szórakozási lehetőségek terjedése állhat, mint például a streamingszolgáltatások használata. Ezek minősége – és adattartalma – is folyamatosan fejlődik: míg néhány éve a videómegosztókon elérhető tartalmak döntő többsége 360p vagy 480p minőségben volt feltöltve, manapság általános a 720p, de akár az 1080p (full HD) felbontás is, márpedig utóbbi adattartalma közel tízszerese a 480p minőségének. Érdekes módon a feltöltésben alig van növekedés, négy éve lényegében változatlanul 30 GB/hó érték körül mozog.

Felpörgött a letöltési sebesség is

Négy-öt évvel ezelőtt a 30 Mbps (másodpercenként 30 megabit) névleges letöltési sebesség megfelelt a lakossági igényeknek, manapság egy háztartás több tagja nehezen tud nagyobb sávszélességet igénylő tevékenységet egyszerre végezni vele. 2023-ra a 100 Mbps lett az a sebesség, amely fölött az átlagfogyasztó ritkán szembesül sebességkorláttal. A lakossági piacon négy év alatt 35 százalékról 15 százalékra csökkent a 100 Mbps-nál lassabb kapcsolatok aránya. Még a 100 és 500 Mbps közötti sebességű hozzáférések is visszaszorulóban voltak az 500 Mbps-nál gyorsabb internet javára, amelynek részesedése 2023 II. negyedévére már 57%-ot ért el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...