- Hirdetés -

A divatipart is utolérte az infláció

|

Az áremelkedések miatt tavaly a magyarok 63 százaléka költött kevesebbet ruhákra, cipőkre és egyéb kiegészítőkre – derül ki a GLAMI kutatásából. A legtöbben azzal próbálták csökkenteni a költségeiket, hogy vagy kevesebb terméket vettek meg, vagy kizárólag leárazásokon vásároltak.

A GLAMI divatkereső legfrissebb felmérése szerint 2023-ban a magyar fogyasztók 88%-a érzékelt drágulást a divatcikkek területén az infláció miatt, amit 53% jelentős mértékűnek, 35% pedig alacsony mértékűnek ítélt meg. Az áremelkedés miatt 63% kevesebbet költött ruhákra, cipőkre és egyéb kiegészítőkre, 22% ugyan érezte az inflációt, de hajlandó volt a magasabb árat is kifizetni, 14% pedig ugyanúgy vásárolt, mint korábban. A kiadások tekintetében 41% 20.000-40.000 Ft-ot, 32% kevesebb mint 20.000 Ft-ot, 12% pedig 40.000 és 80.000 Ft közötti összeget költött havonta divatcikkekre.

A felmérésben résztvevők 62%-a azzal próbálta csökkenteni a költségeket, hogy kevesebbet vásárol, 36% kizárólag akciós termékek vásárlásával spórolt, 20% előre meghatározott összegnél nem költött többet, 15% pedig használt ruha vásárlással takarított meg. A korábbinál olcsóbb, illetve kevésbé prémium termékeket 14% vásárolt, 3% pedig ruhák és cipők javításával és átalakításával spórolt. A jelenlegi gazdasági helyzetben 42% nyitottabbnak mutatkozik, hogy jobb minőségű ruhákat vásároljon, 30% ebben a tekintetben nem változtatott a hozzáállásán, és 19% válaszolta, hogy még kevésbé tervez prémium ruházatot vásárolni, mint korábban.

A vásárlás helyének tekintetében az elmúlt 3 hónapban 58% leginkább online vásárolt divatcikkeket, 18% fele-fele arányban vásárolt online és hagyományos üzletekben és 18% válaszolta, hogy inkább a fizikai üzleteket preferálta. Az online vásárlást a legtöbb fogyasztó időmegtakarítás (52%), a nagyobb választék (49%), az alacsonyabb árak (46%), a könnyebb ár összehasonlítás (32%) és a keresést megkönnyítő szűrő feltételek használatának lehetősége (33%) miatt preferálja.

A termékek otthoni felpróbálásának lehetősége és szükség esetén történő visszaküldése miatt 57% részesíti előnyben az online vásárlást. A webáruházak kiválasztása tekintetében a legfontosabb szempontok a kedvenc márkák (42%) elérhetősége, az ingyenes házhozszállítás lehetősége (42%), a minél több méretinformáció rendelkezésre állása (38%), az alacsony ár (29%), a gyors kiszállítás (26%), a jó ügyfélszolgálat (17%) és a hosszú idő a visszaküldésre (16%). A kutatás szerint a válaszadók 33%-a vásárolt már a Shein, a Temu, vagy a Boohoo oldalakról.

Fizetés tekintetében továbbra is az utánvét a legkedveltebb fizetési opció (65%). Ha az utánvét is rendelkezésre áll, csupán 18% preferálja az online történő fizetést, valamint 17% válaszolta, hogy egyéb körülményektől függ a választása. Az olyan BNPL (buy-now-pay-later) fizetési lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók részletekben fizessenek (pl. Klarna, Pastpay) a válaszadók mindössze 2%-a próbálta ki, 31% válaszolta, hogy nem ismeri ezeket a szolgáltatásokat, 58% pedig hallott már róluk, de egyelőre nem tervezi használni ezeket.

A divattrendek tekintetében tovább hódít a hétköznapi és a sportos megjelenés, 2024-ben a magyar fogyasztók 45%-a főleg hétköznapi, 33% sportos/outdoor, 12% pedig alkalmi/formális ruhákat tervez vásárolni. Arra a kérdésre, hogy szabadidős tevékenységeken kívül viselnek-e sportos/outdoor ruházatot és cipőt 82% igennel, 17% pedig nemmel válaszolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...