A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy miért döntöttek a kivásárlás mellett, a piaci kihívásokról, az utánpótláshelyzetről és elárulta azt is, hogy üzletileg mi az idei fő célkitűzésük.
- Mi volt az, ami alapján végleg eldöntöttétek, hogy megveszitek a cég többségi részét?
- A végső lökést egy a cégcsoportban az egyik nagy ügyfél kapcsán meghozott üzleti döntés adta meg, ami váratlanul ért minket, és amivel nem igazán tudtunk azonosulni. A pénzügyi befektető ennek kapcsán tett egy fair ajánlatot a kivásárlás megvalósításához. A vágy, hogy önálló útra lépjünk, korábban is megvolt bennünk. Így most azzal, hogy ki tudtuk vásárolni a társaságot, hatalmas lehetőség nyílt előttünk, hogy továbbvigyük azt, amit megálmodtunk.
- Mit jelent a cég számára ez a változás?
- Egyelőre a nevünket nem érinti, maradunk FleishmanHillard Café (FHC). A belső működésünkre viszont már hatással van, hiszen más lett a tulajdonosi struktúra, és az irányítás is átalakul. Az ügynökség új többségi tulajdonosa a Moana Kft., amely egy családi cég, Cselik Tibor és én vagyunk a tulajdonosai, a kisebbségi tulajdonos pedig a CPRM Kft., amelyben Fadgyas Gábornak van még egy kisebbségi tulajdonrésze. Annak ellenére, hogy a már említett üzleti döntés kihívásokkal teli helyzet elé állított bennünket, az embereink egyhangúan úgy döntöttek, hogy minket választanak, bíznak abban, hogy sikerre tudjuk vinni az FHC-t az új felállásban is. Ez nagy lökést adott nekem is arra, hogy vállaljam tovább a cég vezetését, és nekifussunk ennek az új korszaknak. A függetlenedéssel együtt szervezetileg is komoly fejlesztéseket hajtunk végre. A célunk, hogy integrált stratégiai kommunikációs ügynökségként tudjuk kiszolgálni az ügyfeleinket. Új üzletágakat indítunk, amelyekhez már megtaláltuk a vezetőket.
- Milyen terveitek vannak az idei évre? Számíthatunk további változásokra a cégnél?
- Úgy érzem, mi most igen bátrak vagyunk, hiszen a váltással egy időben új üzletágakat is indítunk, tapasztalt szakemberek csatlakoztak hozzánk, új irodánk van – ezek így együtt jókora befektetést jelentenek. Az idei esztendővel akkor lennék elégedett, ha az összes befektetésünkkel, fejlesztésünkkel együtt is pozitív évet zárnánk. Ez az esztendő számunkra a kísérletezés, a jövő megalapozásának az időszaka lesz, amikor kialakítjuk a hosszú távú stratégiai irányokat, és meglátjuk, hogy tényleg sikeresek tudunk-e lenni. Van egy másik fontos célunk is, mégpedig az, hogy tudatosítsuk az ügyfeleinkben és a piacban is, hogy mi egy stratégiai tanácsadó ügynökség vagyunk, amely PR-vezérelt integrált kommunikációt kínál. Bízom abban, hogy annak ellenére, hogy a hazai piaci szereplők hajlamosak lehetnek rövid távú célokban és eredményekben gondolkodni, lesz kereslet az általunk nyújtott magasabb hozzáadott értékre is. Stratégiai célunk az is, hogy olyan ügyfelekkel dolgozhassunk, amelyeknek vannak nemzetközi ambícióik, márkáik és akár nemzetközi kitettség is van a projektben. Olyan megoldásokat szeretnénk kínálni, amelyek nemzetközi szinten is megállják a helyüket, mint például a kríziskommunikációs rendszerépítés, a márkaépítés vagy az employer branding, amiket már csináltunk, és amikben nemzetközi szinten is jók vagyunk.
Kalocsai Zoltán
Az interjú teljes terjedelmében a héten megjelenő Marketing&Media magazinban olvasható.