- Hirdetés -

Ezek voltak 2023 legkeresettebb divatcikkei Magyarországon

|

Miközben a divatvilág izgatottan várja a 2024-es legújabb kollekciók bemutatását, a GLAMI divatkereső platform megvizsgálta, hogy a felhasználók aktivitása alapján melyek voltak a legnépszerűbb trendek, a legfelkapottabb márkák és a legnagyobb érdeklődésre számot tartó darabok 2023-ban Magyarországon.

A GLAMI divatkereső platform Fashion Research - Year in Review 2023 jelentése szerint a felhasználók keresései, lájkjai és a kívánságlistához való hozzáadások alapján a magyar vásárlók is követték a legnépszerűbb nemzetközi trendeket és rengeteg balettcore és csendes luxus ihlette terméket kerestek. Újra megjelentek a tüllszoknyák, a kardigánok, a peplum és a pánt nélküli felsők, valamint a nagy visszatérőnek tekinthető balerina cipők. A balett által inspirált ruhák közül három kategória emelhető ki: a Mary Jane cipők iránt 333%-kal, a balerinacipők iránt 98%-kal, valamint általában az olyan elegáns anyagok, mint az atlasz szövetek vagy a szatén iránti kereslet 18%-kal nőtt 2022-höz képest.

A másik legfontosabb trend a minőséget, a minimalista darabokat és a logómentes divatot hirdető csendes luxus, amelynek talán a legjellemzőbb szimbólumai a ballonkabátok, a blézerek, valamint a minimalista bőrtáskák és a loafer cipők. Ebben a kategóriában 2022-vel összehasonlítva 73%-kal nőtt az igény a kardigánokra és 33%-kal a loaferekre. A jelentés - mint a csendes luxust kiegészítő trendet - megemlíti még a corpcore TikTok esztétika terjedését, amely szerint nem kell feltétlenül irodában dolgozni ahhoz, hogy az üzleti stílusú öltözködést kövessük és elegáns bőszárú nadrágokat, nagyméretű blézereket és ehhez illő cipőket hordjunk.

Az 5 legnépszerűbb termék

Ha konkrét darabokat nézünk, az év egyik legnagyobb slágere a midi szoknya volt. Míg nyáron a divatos farmer és szatén anyagok voltak reflektorfényben, télen a kötött és gyapjúszoknyák vették át a helyüket. Továbbra is fontos trend volt az outdoor inspirálta ruházat, a steppelt dzsekik és a modern trendekhez igazodó kényelmes meleg felsőruházat. A vintage adidas cipők 2023-ban hatalmas növekedést értek el a keresések számának tekintetében (adidas Campus +444%, adidas Samba +97%, adidas Gazelle +17%) és ismét felkerültek a toplistára. A sportcipők mellett az Ugg csizmák továbbra is rendkívül népszerűek, jelenleg az Ugg Ultra Mini a legkeresettebb modell. A bő szárú női farmerek tavaly bestsellernek számítottak és úgy tűnik 2024-ben is nagy lesz rájuk a kereslet. Tavaly a 3 legnépszerűbb divatmárka a magyar GLAMI felhasználók körében a lájkok és a kívánságlistához adott elemek száma alapján az adidas, a Skechers és a Nike voltak.

2023 színei a piros, a szürke és az ezüst

A GLAMI-n 2022-ben még egyértelműen a visszafogott pasztell színek domináltak, azonban 2023-ban az élénk színekre történő keresések száma jelentős növekedésen ment keresztül, idén pedig úgy tűnik újra az elegáns klasszikus színek fogják átvenni a vezetést. Az elegáns, energikus és csábító vörösnek megvolt a helye a kifutókon és a McQueen, Bottega Veneta és a Valentino bemutatta kollekciók is azt mutatták, hogy a pirosat lehetőleg merészen, tetőtől talpig kell viselni, de azért kontrasztos elemként is jól működhet a táskák, sálak és cipők formájában. Úgy tűnik a szürke gyapjúkabátok, blézerek és pulóverek olyan klasszikusok, amelyek soha nem hagyják el a divat pódiumát: a másik legnépszerűbb szín 2023-ban a szürke volt, amelynek fő előnyei a sokoldalúság és az időtlenség, valamint a lehetőség, hogy kiegészítsünk más színekkel. Az ezüst szín a divatban nem csak 2023-ban volt nagyon népszerű, de várhatóan 2024-ben is újra fókuszba kerül, hogy ragyogást és eleganciát hozzon az öltözékekbe.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...