Töretlen népszerűségnek örvendenek a rövid videós tartalmak, a TikTokon jelen lévő márkák száma pedig folyamatosan növekszik. A hazai influenszerek közül egyre többen érik el az egymilliós követőszámot, és a fenntarthatóság is mind nagyobb hangsúlyt kap a platformon.
Az influenszermarketinget továbbra is a videós tartalmak dominanciája jellemzi. A TikTok és más platformok rövidebb videós tartalmai egyre népszerűbbek. „A véleményvezérek igyekeznek mind több platformon jelen lenni, hogy a lehető legszélesebb közönséget érjék el. Tavaly látványos volt, hogy a TikTok-tartalomgyártók erősen elmozdultak a YouTube Shorts irányába” – mutatott rá Varga-Szilágyi Zsolt, a Post For Rent ügyvezetője. Véleménye szerint óriási hatással volt a piacra, hogy több magyar lifestyle influenszer is átlépte az egymillió követőt TikTokon. „Ebből levonhatjuk azt a következtetést, hogy ez a platform a legalkalmasabb arra, hogy a legrövidebb időn belül a legütemesebb követőbázis-növekedést érjük el, így a márkáknak is érdemes ebbe az irányba nyitni” – tette hozzá.
Toplistánk első három helyén a tavaly is a dobogón álló influenszerek állnak, csak a sorrendben történt apró változás. Whisper Ton követőinek a száma egy év alatt 17 százalékkal nőtt, ennek köszönhetően a tavalyi harmadik helyről a toplista élére került. A pályafutása során eddig 78,6 millió lájkot gyűjtött. Holtversenyben, szintén 1,1 millió követője van duki_r3done-nak, aki egy év alatt 10 százalékkal növelte a rajongóinak a számát, és eddig 10,7 millió lájkot gyűjtött. Listánk harmadik helyén pedig Forstner Csenge áll egymillió követővel, amely 2023 januárja óta 3 százalékkal nőtt, és a tiktokos tevékenykedése során eddig 116,1 millió lájkot kapott.
A toplistás influenszerek közül az elmúlt egy évben Balazs Kicks növelte a legnagyobb mértékben, 82 százalékkal a rajongóinak a számát, 435 ezerről 791 ezerre. A második legnagyobb bővülést Radics Zsombor érte el 34 százalékkal, aminek köszönhetően a tavalyi 364 ezerről az idén januárban 487 ezerre nőtt az őt követő felhasználók száma. T Dannyé pedig a harmadik legjobb eredmény, aki 21 százalékos növekedéssel, 351 ezerről 426 ezerre bővítette rajongóinak a számát.
TikTok TOP10
Forrás: Post for Rent, TikTok
*2024. január 20.
Kalocsai Magdolna
Az elemzés teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.