- Hirdetés -

Több mint félmilliárd forint támogatás a Tescótól

|

Újabb 42 millió forintos tescós támogatás talált gazdára a helyi kis közösségeknél a Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjának 14. fordulójában. A vállalat 2016 óta így összesen már több mint fél milliárd forintot biztosított országszerte környezetszépítő, oktatási és képesség-fejlesztési, illetve egészséges életmódra ösztönző projektek kivitelezéséhez. Ahogy az eddigi fordulókban, úgy most is a Tesco vásárlói dönthettek a támogatási összeg elosztásáról, akik mintegy 2 millió szavazatot adtak le 173 közösségépítő kezdeményezésre az áruházakban. A Tesco a voksok száma alapján országszerte 59 körzetben egyenként 400, 200, illetve 100 ezer forinttal járul hozzá a pályázatok megvalósításához, valamint egyenként további 365 ezer forinttal jutalmazza a három legkreatívabb kezdeményezést.

Az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjában a Tesco a vásárlókra bízza, hogy döntsenek a saját környékükön megvalósuló közösségi programok támogatásának szétosztásáról. A január 15-től február 11-ig tartó szavazási szakaszban többek között fiatalok számára szervezett tehetséggondozó táncházi foglalkozásokra, fogyatékossággal élőknek szóló tankonyha kialakítására, játszótéri mesedélutánokra, tóparti kalandtábor szervezésére, betyárolimpia megrendezésére, valamint fonó felújítására is voksolhattak a Tesco vásárlói. Az áruházakban található gyűjtőkbe közel 2 millió zsetont dobtak be, a legtöbb szavazatot pedig az egyik kecskeméti Tesco hipermarketben adták le.

A zsetonok száma alapján a vállalat országszerte mintegy 42 millió forinttal támogat 173 pályázó szervezetet, külön is díjazva a Hajdú-Bihar vármegyei Igazgyöngy Alapítvány, a Fejér vármegyei dr. Entz Ferenc Mezőgazdasági Technikum, valamint a Pest vármegyei Humanae Vocis Alapítvány kezdeményezését azok kreativitásáért és innovatív megközelítéséért.

„Told község fiatal édesanyái a közösség meghatározó tagjai, akik személyes példamutatással segíthetnek formálni az itt élők életét. A Tesco segítségével digitális kompetenciáikra alapozva fejleszthetjük képességeiket a nagyobb online és pénzügyi tudatosság elérése érdekében, hogy később mintául szolgálhassanak gyermekeiknek” – mondta L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány szakmai vezetője.

„A Velencei-tó műhelye elnevezésű projektünk egyszerre célozza a fenntarthatóságot és a generációk együttműködését. A szavazatokkal és a különdíjjal elnyert támogatás révén egy olyan újrahasznosító varróklubot hozhatunk létre, ahol a tó körül elhelyezkedő nyugdíjasotthonok lakói és iskolánk tanulói textilhulladékból készítenek tárgyakat, melyek aztán a környékbeli gyermekotthonokba és a helyi iskolákba kerülnek” – mondta Dr. Gerhard-Kotroczó Ágnes, az Alapítvány elnöke.

„Köszönjük a szavazatokat és a Tesco anyagi hozzájárulását kezdeményezésünkhöz, amelynek keretében egy különleges mesesétálót hozhatunk létre Budaörsön. Főhőseink a Barack család tagjai. Először Barack Pál és Pali sétálóját ismerhetik meg az érdeklődők, ahol egy telefonos applikáció segítségével nemcsak népmeséket hallgathatnak meg a családok, hanem a Barack család kalandjai is megelevenednek" – mondta Marcinka-Májer Emese, a Humanae Vocis Alapítvány keretében működő Budaörsi Nő közösség informális csoport képviselője.

Országszerte a legtöbb, több mint 90 ezer szavazatot a budapesti Gézengúz Alapítvány a Születési Károsultakért szülői kompetenciafejlesztést célzó pályázata kapta, amely az otthoni nevelést szeretné elősegíteni a szenzoros eszközök tudatos használatának edukációjával győri intézetében.

„Rendkívüli öröm, hogy vásárlóink évek óta aktívan kiveszik a részüket a támogatások elosztásáról döntő szavazásban, amit a 14. fordulóban a gyűjtőpontokon leadott 1 918 961 darab zseton is alátámaszt. Büszke vagyok rá, hogy évek óta olyan projektek megvalósulását segíthetjük pénzügyi forrással, amelyek nem csupán a pályázó szervezetek, hanem a tágabb környezetben lakók számára is fontosak és hasznosak. A program indulása óta összesen több mint fél milliárd forintot fordítottunk arra, hogy a helyi közösségek valóra válthassák fejlesztési elképzeléseiket. A mostani kezdeményezések 50 százaléka a gyermekek, 19 százaléka a családok, 11 százaléka pedig a helyben élő teljes közösség, illetve a hátrányos helyzetűek érdekeit szolgálja, ami jól példázza, milyen sokszínű a közösségi élet hazánkban” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.

A 14. fordulóban 59 körzetből érkeztek pályázatok az oktatást, képesség-fejlesztést támogató, egészséges életmódra ösztönző, valamint környezetvédő és -szépítő kezdeményezések kategóriában, melyek közül az Effekteam Egyesület független szakértői választották ki azokat, amelyek továbbjutottak a szavazási szakaszba. Körzetenként a legtöbb szavazatot összegyűjtőket 400 ezer, a második legtöbb zsetonnal rendelkezőket 200 ezer, a harmadik helyezetteket 100 ezer forintos támogatással díjazza a Tesco, míg a különdíjasokat pályázatonként további 365 ezer forinttal jutalmazza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...