- Hirdetés -

A streaming pörgeti a zeneipar bevételeit

|

- Hirdetés -

Az előfizetéses online zenehallgatás pörgette fel 2023-ban a hangfelvételipar bevételeit. Az ágazat összbevétele a múlt évben 10,2 százalékkal 28,6 milliárd dollárra nőtt, Magyarországon 16 százalékos növekedés mellett 9,3 milliárd forint volt ez a szám.

A Global Music Report című jelentést az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) csütörtökön tette közzé, e szervezet hazai képviselője, a MAHASZ (Magyar-Hangfelvétel-kiadók Szövetsége) pedig a magyar piac statisztikáit közölte. A közzétett adatok szerint a rögzített zeneművek utáni bevételek nominálisan immár a kilencedik egymást követő évben mutatnak növekvő tendenciát. Az előfizetéses streamingből származó bevételek 11,2 százalékkal nőttek, és a globális piac közel felét (48,9 százalék) tették ki. 2023-ban a zenei streamingszolgáltatások előfizetéseinek száma most először meghaladta az 500 milliót, és több mint 667 millió felhasználónak biztosít hozzáférést a zenetárakhoz – írja beszámolójában az MTI.

Erőteljes növekedés volt tapasztalható a fizikai formátumok terén is: ezek forgalmai globális szinten 13,4 százalékkal lettek magasabbak, a nyilvános előadásból származó jogdíjbevételek pedig 9,5 százalékkal nőttek. Ez volt a harmadik egymást követő év, amikor a digitális és a fizikai bevételek is gyarapodást mutattak.

2023-ban az IFPI által vizsgált minden régió bevételemelkedést könyvelhetett el. Az 58 országot érintő adatelemzés alapján a világ hét régiójából ötben kétszámjegyű százalékos növekedés volt tapasztalható.

A MAHASZ jelentése szerint a hazai hangfelvételipar 2023-as bevétele nettó 9,3 milliárd forint volt, és ez a tizedik év, amikor a bevétel nominálértéke folyamatos növekedést mutat. Ismét több mint 1 milliárd forinttal nőtt a magyarországi zenei streaming bevétele, így a teljes digitális forgalom is: a 2022-es 6,4 milliárd forintról 18 százalékos növekedés mellett 7,5 milliárd forintra. Ebből 4,95 milliárd az előfizetéses audio streamingből, 522 millió a reklám alapú audio streamingből, 1,9 milliárd forint pedig a video streamingből származott.

A magyar zene által generált digitális bevétel ismét nőtt: a teljes digitális zenei forgalom 31 százaléka, vagyis 2,36 milliárd forint származott a hazai repertoár digitális értékesítéséből. A hazai fizikai hanghordozók értékesítésénél pedig 271 ezer eladott darab után 447 millió forint jött be, ami a teljes fizikai bevétel 24 százaléka.

2023-ban 9 százalékkal több vinyl lemez fogyott (239 ezer), ez 16 százalékkal több bevételt generált (nettó 1,13 milliárd forint), mint egy évvel azelőtt. A növekvő tendencia kompenzálta a CD-k iránti kereslet csökkenését.

Tavaly összesen 645 ezer darab fizikai hanghordozót értékesítettek Magyarországon, összesen 1,8 milliárd forint értékben. Az eladott mennyiség ugyan 3,6 százalékkal csökkent, ám az összérték 9,1 százalékkal nőtt az előző évi adatokhoz képest.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább zuhant a lakásépítési kedv

Bár az év fordulóján már az újraéledés határozott jeleit mutatta a hazai lakáspiac, a lakásépítések esetében még nem volt nyoma a kedvező fordulatnak. 2024 első negyedében sokéves negatív rekordok dőltek meg a használatba vehető...

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...