- Hirdetés -

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

|

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a munka és magánélet egyensúlyának megteremtéséről és elárulta azt is, hogy a KPMG-nél mit tesznek annak érdekében, hogy a nők és férfiak egyenlő eséllyel induljanak neki a karrierépítésnek.

- Munkája során szembesült-e kihívásokkal pusztán azért, mert nő?

- Értelemszerűen nap mint nap sokrétű kihívásokkal szembesülök, de nem feltétlenül csak azért, mert nő vagyok. A startvonalnál azonban, ahogy ezt tudjuk a nemzetközi és hazai adatokból is, nagy egyenlőtlenségek vannak. Pályafutásom kezdetén, amikor főképp technológiai környezetben dolgoztam, előfordult, hogy témáim, a marketing és kommunikációs terület, ab ovo háttérbe szorultak. Ennek oka talán nem a nemek közötti egyenlőtlenségben gyökerezett, hanem inkább az akkori szakmai szempontok domináltak, megélni mégsem volt egyszerű.

- Női vezetőként mennyire nehéz a karrier és a magánélet egyensúlyát megteremteni?

- A karrier nálam kezdetektől az élet természetes és fontos, immanens része, ahogy a család is. Épp ezért az egyensúly vagy összhang megteremtése munkavállalóként, nőként, szülőként és vezetőként is egyaránt kihívást jelent – a mai napig. A családban közösen kialakított normák, a rugalmas tervezés, a racionalizált munkamegosztás sokat segítenek a mindennapokban, és el kell fogadni, hogy bizonyos esetekben ez lemondásokkal is járhat. Talán épp ezért is minden perc nagyrabecsült. Ugyanakkor a munkahelyi rugalmasság is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy közelebb kerüljünk egy egyensúlyi állapothoz.

- Véleménye szerint Magyarországon mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei?

- A nők karrierépítési lehetőségei sok ok miatt (pl. kultúra, szokások, sztereotípiák) nem egyenlőek sem itthon, sem a világ sok részén. Így szerintem inkább arra érdemes törekedni, hogy az esélyek legyenek egyenlőek. A megvalósítás, az attitűd, az időzítés és az esetleges karrierhez vezető út lehet tehát teljesen egyedi, más-más mintázatú. Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás. Az a fontos, hogy az út kijelölése ne kényszerek által dominált környezetben történjen, és hogy legyen lehetőség akár menet közben is váltani.

- Szerinte mit lehetne tenni azért, hogy javuljon a helyzet?

- Az esélyegyenlőtlenségek csökkentése érdekében a vállalati szférának komoly szerepe lehet - a KPMG-ben mi ebben hiszünk, és naponta teszünk is érte. Számos kezdeményezésben és tevékenységben jelen vagyunk. Folyamatosan és elkötelezetten támogatjuk a női hálózatokat és közösségeket, ahol vezető- vagy pályájuk elején járó nők tapasztalatokat cserélhetnek, és támogathatják egymást. E szellemiség keretében például együtt működünk az Egyenlítő Alapítvánnyal (pl. vállalkozói programok, éves konferencia), a Nyitottak Vagyunk szervezettel, a HBLF Női fórumával és a HBLF Sokszínűsági Charta platformjain. Aktív részesei vagyunk ezen szervezetek mentorprogramjainak is. A KPMG a tudásmegosztással is élen jár: évente publikáljuk a Global Female Leaders Outlook felmérést, melynek keretében többszáz nemzetközi szintű női vezető gondolatait tesszük közzé. Büszkék vagyunk arra, hogy ily módon is hozzájárulhatunk a téma ismertebbé tételéhez.

- A KPMG-nél milyen a nemek aránya a közép- és felsővezetők körében?

- Szakmánk jó ideig inkább férfiarcú volt, de az elmúlt évtizedekben jelentős változások történtek. A globális vállalati stratégiánkban 2025-re vonatkozó célkitűzések között megfogalmaztuk, hogy vezetői szinten legalább 33 százalékos női reprezentációt érünk el és ügyelünk a megtartására is. Jelenleg a hazai vállalatnál ezt az arányt már most meghaladjuk, további célunk, hogy 40 százalékra emeljük és hosszútávon fenn is tartsuk. Ehhez olyan vállalati kultúrát alakítottunk ki, amely lehetővé teszi az esélyegyenlőséget. Odafigyelünk a női tehetségekre, mentorlására, a vezetői példaképekre.

- A cégénél van-e bármilyen program a nemek arányának kiegyensúlyozására, a nemek közti esélyegyenlőség megteremtésére, a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtésének segítésére?

- A női esélyegyenlőség melletti hosszútávú elköteleződésünk a vállalati felelősségvállalási stratégia egyik pillére. Az esélyegyenlőség fontosságát számos hazai tevékenységen és programon keresztül hangsúlyozzuk, tettekkel bizonyítva ezen elvek melletti elkötelezettségünket - vállalaton belül és kívül egyaránt. Álljon itt néhány példa: Sokszínűségi Munkacsoportot működtetünk, több mint 30 szuperaktív önkéntes kollégával, készítettünk és publikáltuk az úgynevezett IDE (Inclusion, Diversity, Equity) Kódexet, odafigyelünk a dolgozó, kisgyermekes szülőkre, a velük való folyamatos kapcsolattartás és a hozzájuk kapcsolódó aktivitások a Well-being stratégiánk részét képezik. Kollégáinknak lehetősége van a rugalmas munkaidőben való munkavégzésre a Working Parents program keretében fokozatos munkaidőkedvezményekkel és számos más módon segítjük a kismamákat és kispapákat a munkába való visszatérésre, továbbá, jónéhány kapcsolódó témában tartunk esélyegyenlőségi, szemléletformáló programokat, ilyen például: „Come as You are” kortárs művészeti kiállítás, amelyet 2024-ben is megszervezünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...