Nagyon bejött a TV2-nek a Házasság első látásra, ennek is köszönhetik, hogy főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportnál megnyerték a hetet. Az RTL-en jól teljesített A mi kis falunk és A renitens, viszont Az álommeló egyelőre nem produkált túl erős számokat.
A korábbi hetekben a 18-49 és a 18-59 éveseknél, főműsoridőben nyert az RTL. A mögöttünk álló 13. héten viszont a TV2 fordítani tudott. Nem túl nagy különbséggel, de mindkét említett korosztálynál az RTL előtt végeztek, a 18-49 éveseknél 0,5 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 0,1 százalékponttal nyert a TV2. Az pedig továbbra is igaz, hogy a többi bontásban, tehát főműsoridőben a teljes lakosságnál, illetve teljes napon minden fontosabb korosztálynál (18-49, 18-59, 4+) a TV2 áll az élen. Napi szinten nézve a múlt hetet, a TV2 nyerte az estéket hétfőtől péntekig, a hétvége pedig az RTL-é volt.
A teljes portfóliók terén a TV2 Csoport érte el a legmagasabb közönségarányokat az elmúlt héten. Ez a főműsoridőre, a teljes lakosságra és mindhárom fontosabb korosztályra igaz volt. Az RTL Magyarország a 18-49 éveseknél, főműsoridőben járt legközelebb a TV2 Csoporthoz. Utóbbi 23,1 százalékos, előbbi 22,4 százalékos heti share-t ért el. A legnagyobb differenciát teljes napon, teljes lakosságnál mérték (TV2 Csoport: 24,2%, RTL Magyarország: 16,6%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 13. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,2 | 14,1 | 10,8 |
RTL | 11,1 | 10,8 | 10,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 13. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,3 | 11,4 | 9,1 |
RTL | 7,2 | 6,7 | 6,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,4 | 24,2 | 21,9 |
RTL Magyarország | 19,0 | 16,6 | 18,8 |
AMC Networks | 6,3 | 5,6 | 6,7 |
MTVA | 5,3 | 9,0 | 4,2 |
Paramount Global | 3,6 | 3,2 | 4,4 |
Network4 | 3,5 | 4,7 | 2,4 |
Antenna Entertainment Group | 3,4 | 2,8 | 3,3 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,4 | 2,6 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,3% / 12,7% (15,9% / 13,7%)
Tények Plusz – 11,4% / 10,2% (11,9% / 10,6%)
Házasság első látásra – 16,9% / 17,5% (17,3% / 16,6%)
Hazatalálsz – 9,8% / 8,9% (10,8% / 9,3%)
RTL
Híradó – 18% / 15,5% (18,6% / 15,8%)
Fókusz – 10,9% / 10,2% (12,2% / 11,3%)
Az álommeló – 9,8% / 9,3% (korábbi héten Az ugrás: 12,3% / 11,4%)
Gólkirályság – 7,5% / 7,9% (korábbi héten A mi kis falunk: 10,4% / 10,1%)
A két kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó előnye továbbra is jelentős volt a Tények előtt. A Fókusz és a Tények Plusz viszonyában azonban már szorosabb versenyt látni. Ami nagyon bejött a TV2-nek, az a Házasság első látásra. Ezt a produkciót eredetileg a tavaly őszi szezonra szánták, de végül bespájzolták idénre, és ez jó húzásnak tűnik. A műsor magasan a TV2 esti átlaga felett teljesített és nagy előnnyel nyerte a sávját. Az RTL-re új évaddal tért vissza Az álommeló, ami gyengén kezdett. Még Az ugrás korábbi heti – a Házasság első látásra miatt már nem annyira erős – eredményeihez képest is.
A TV2-n a Hazatalálsz című sorozat kicsit rosszabb eredményt hozott, mint az előző héten. Ahhoz képest, hogy nagyon erős az előttük futó TV2-s műsor, és a Gólkirályság ismétléseivel kellett csak felvenniük a versenyt, ez nem túl jó kezdés a Hazatalálsztól.
Szombat este A mi kis falunk évadzáró adása a 18-49 éveseknél 14,2 százalékos, a 18-59 éveseknél 16,9 százalékos, a teljes lakosságnál 16,8 százalékos közönségarányt ért el. Ezek kimondottan jó számok, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy konkurens nem fektetett mostanában túl nagy hangsúlyt a szombat estékre. A vasárnap estét viszont már úgy nyerte meg az RTL, hogy volt érdemi versenytárs is a Next Top Model Hungary képében. Ez a 18-49 éveseknél 10,2 százalékos, a 18-59 éveseknél 9,7 százalékos, a teljes lakosságnál 10,5 százalékos share-t hozott, aminél valószínűleg jobb eredményt vártak a csatornánál.
Az RTL-en A renitens ugyanennél a három korosztálynál 11,3 százalékot, 13,4 százalékot és 12,6 százalékot produkált. Ráadásul, ha nincs az RTL+-os premier, akkor lehettek volna még ezek a számok magasabbak is. Ami még érdekes, hogy az RTL vasárnap esti filmje, az Uncharted is egész elfogadható share-t szállított: 12,1 százalékot a 18-49 éveseknél, 12,5 százalékot a 18-59 éveseknél. Azaz az RTL heti átlaga felett teljesített, amit mostanában egy filmtől ritkán láthatunk.
Újabban szintén ritka, hogy mindhárom fő korosztálynál ugyanaz a műsor legyen a hét legnézettebbje. Ez múlt héten a TV2-féle Házasság első látásra című műsornak sikerült, a 18-49 éveseknél 273 ezer, a 18-59 éveseknél 382 ezer, a teljes lakosságnál 822 ezer nézőt vonzott a produkció legnézettebb adása. Az RTL legnézettebb műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél A mi kis falunk volt, 182 ezer és 322 ezer nézővel, a teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó 655 ezres nézettséggel. Annak ellenére, hogy nem tétmeccs volt, jó nézettséget ért el az M4 Sporton közvetített Magyarország – Koszovó mérkőzés is. Főleg a 18-49 éveseknél, ahol a hét második legnézettebbje címet is elhozta a 209 ezres nézőszámával.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 382 925 | 19,0 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 322 811 | 16,9 |
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 313 147 | 16,9 |
HÍRADÓ | RTL | 282 754 | 18,1 |
UNCHARTED | RTL | 247 839 | 12,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 235 708 | 14,0 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 234 372 | 11,6 |
A RENITENS | RTL | 228 033 | 13,4 |
TÉNYEK | TV2 | 224 794 | 17,1 |
FÓKUSZ | RTL | 216 741 | 11,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 822 898 | 19,8 |
TÉNYEK | TV2 | 723 276 | 23,2 |
HÍRADÓ | RTL | 655 641 | 21,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 645 639 | 17,7 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 637 114 | 16,8 |
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 602 587 | 15,1 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 461 088 | 14,1 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 456 122 | 19,4 |
A RENITENS | RTL | 452 493 | 12,6 |
AZ ALOMMELÓ | RTL | 423 123 | 10,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 273 419 | 19,9 |
LABDARÚGÓ MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 209 489 | 16,8 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 182 244 | 14,2 |
HÍRADÓ | RTL | 168 881 | 16,1 |
UNCHARTED | RTL | 161 078 | 12,1 |
AZ ÁLOMMELÓ | RTL | 145 579 | 10,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 140 964 | 12,5 |
FÓKUSZ | RTL | 131 409 | 10,7 |
TÉNYEK | TV2 | 131 304 | 14,5 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 129 521 | 11,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás