- Hirdetés -

Jelentős változások a streamingpiacon

|

Ha csak az előfizetői számok alakulását vizsgáljuk, tulajdonképpen nem zártak rossz évet 2023-ban a meghatározó globális streamingszolgáltatók, sőt, olyan is akadt köztük, amelyik jelentősen növelte a táborát. Azonban egyre komolyabb árat kell fizetniük a népszerűségük megőrzéséért, ami mind a tartalomra fordított összegben, mind az új üzleti modell bevezetésében megmutatkozik.

A csak az előfizetésekre alapozott üzleti modell már a múlté, és a reklámokkal támogatott szolgáltatások térhódítása alaposan felforgatja a streamingpiacot – legalábbis ez a következtetés vonható le az Omdia jelentéséből. A kutatócég szerint, míg tavaly áprilisban az amerikai háztartások átlagosan három és fél SVOD-szolgáltatásra fizettek elő, addig novemberre ez az érték három alá csökkent.

Korábban az volt a jellemző, hogy a fogyasztók igyekeztek minél több előfizetést megvásárolni, hogy a tartalmak szélesebb köréhez férhessenek hozzá. Az Omdia adatai azonban azt mutatják, hogy a felhasználók egyre válogatósabbak a streamingelőfizetések kiválasztásakor. A kutatócég szerint a FAST – free, ad supported streaming television – a jövőben meghatározóvá válhat a streamingpiacon az Egyesült Államokban. Az ilyen platformok felhasználói a heti videófogyasztók 46 százalékát adják.

Milliárdok tartalomra

A reklámokkal támogatott, ezért kedvezőbb árú ajánlatok mellett a tartalom is kulcsszerepet játszik abban, hogyan alakul az előfizetői tábor a streamingszolgáltatóknál. A legtöbb felhasználóval büszkélkedő Netflix tavaly a hollywoodi színészek és forgatókönyvírók sztrájkja miatt csökkentette az ilyen jellegű kiadásait, de így is 12,6 milliárd dollárt költött erre a célra, az idén pedig 17 milliárdot fordítanának saját gyártású, illetve vásárolt tartalmakra.

A cég több mint 90 teljesen új, illetve folytatódó sorozatot jelentett be a közelmúltban, emellett pedig rengeteg, az idén érkező filmről is beszámolt. Folytatódik többek között A Bridgerton család, a Cobra Kai, a Squid Game, a filmújdonságok között pedig ott lesz a Rebel Moon második része, a Code 8 folytatása, és visszatér Eddie Murphy Axel Foley, vagyis a Beverly Hills-i zsaru bőrébe bújva.

Ha a tavalyi költést nézzük, akkor az Amazon a Netflixet is felülmúlta, hiszen ők 18,9 milliárd dollárt fordítottak streamingtartalmakra, azonban az esetükben meg kell jegyezni, hogy ebben nemcsak videós produkciók vannak, hanem zenék is, és azt nem lehet tudni, hogy a kétféle tartalomra milyen arányban jutott ebből az összegből.

A Disney azonban ennél is többet szánt filmekre és televíziós produkciókra, méghozzá 27 milliárd dollárt. A társaságnak azonban komoly lineáris tévés portfóliója is van, nem beszélve arról, hogy a mozifilmek jelentős részét is ők készítik, ami szintén megdobja a büdzsét, így azt nem lehet tudni, hogy ebből mennyi jut a streamingüzletágra. A tervek szerint az idén csökkentenék a tartalomra fordított összeget, 25 milliárd dollárra.

Sportos lendület

Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy látványosan megnőtt az érdeklődés a sportközvetítések iránt, egyre nagyobb összegeket kell fizetni a közvetítési jogokért, és a streamingszolgáltatók is igyekeznek nyitni ebbe az irányba is. Izgalmas piaci helyzetet teremthet, hogy a Disney-hez tartozó ESPN, a Fox és a Warner Bros. Discovery úgy döntött, hogy közös, sporteseményekre szakosodott streamingplatformot hoz létre az Egyesült Államokban, amely egyetlen ajánlatban egyesíti a vállalatok sportjogokkal kapcsolatos portfólióját. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a februárban bejelentett szolgáltatás neve, amelynek a rajtját őszre tervezik.

A streamingplatformon többek között az NFL, az NBA, a WNBA, az MLB, az NHL, a PGA Tour, a PGA Championship, a The Masters, a nagy tenisztornák közül Wimbledon, a US Open és az Ausztrál Nyílt Teniszbajnokság, az UFC, a Forma–1, a Nascar, valamint a labdarúgó-világbajnokság, a LaLiga és a Bundesliga különböző tartalmai lesznek elérhetők. A felhasználók számára hozzáférést biztosít továbbá az olyan lineáris sportcsatornákhoz, mint a TNT Sports, az ESPN, az ESPN2, az ABC, a Fox és az ESPN+.

 

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...