- Hirdetés -

Így lehetnének fenntarthatóbbak a hazai boltok

|

Országszerte a magyarok harmada (36%), a budapestieknek pedig közel fele (49%) nem tartja fenntarthatónak a boltok jelenlegi működését. A vevők napelemekkel, hűtési és fűtési rendszerek optimalizálásával, valamint energiatakarékos világítással tennék zöldebbé a hazai üzleteket és bevásárlóközpontokat – derül ki az Etele Plaza és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felméréséből. A megkérdezettek leginkább a többször használatos táskákkal igyekeznek óvni a környezetet vásárlásaik során.

Tízből négy vidéki és fővárosi válaszadó (40%) egyetért abban, hogy a felesleges vagy nem újrahasznosítható csomagolás a legnagyobb környezeti pazarlás a boltokban. Emellett megoszlanak a vélemények arról, hogy a szükségtelenül erős hűtés-fűtés (16%) a túlzott világítás (12%), a szállításból adódó környezetszennyezés (12%) vagy a nem fenntartható forrásból beszerzett áruk (12%) jelentik-e a legsúlyosabb problémát. A megkérdezettek harmada (37%) úgy látja, hogy az üzletek környezetvédelmi hozzáállása vegyes képet mutat, és mindössze minden tizedik (12%) honfitársunk tartja üzemeltetésüket fenntarthatónak.

Budapesten és vidéken is az emberek közel kétharmadának (61%) fontos, hogy olyan üzletbe vagy bevásárlóközpontba járjanak, amely fenntarthatóan üzemel vagy rendelkezik környezetbarát tanúsítvánnyal. Minden tizedik vevő ez alapján dönti el, hogy hol vásárol. A kutatásban résztvevők szerint elsősorban az élelmiszerboltok, a könyvesboltok, a virágboltok, az elektronikai üzletek és az éttermek figyelnek a fenntartható működésre. A magyarok úgy vélik, hogy a boltok és a bevásárlóközpontok leggyakrabban a szelektív hulladékgyűjtéssel (58%), az online kommunikációval és e-számlázással (34%), valamint az energiatakarékos világítással (33%) igyekeznek csökkenteni ökológiai lábnyomukat.

„A megkérdezettek szerint elsősorban megújuló energiával, például napelemekkel, a hűtési és fűtési rendszerek optimalizálásával, energiatakarékos világítással, valamint zöld teraszok kiépítésével lehetne fenntarthatóbbá tenni a plázákat és az üzleteket” – hangsúlyozta Deutsch Krisztina, az alig két éve megnyitott Etele Plaza igazgatósági tagja, bérbeadási és marketing Igazgatója. „A bevásárlóközpontoknak is igazodniuk kellett a hazai vevők környezettudatosabb hozzáállásához. Ennek megfelelően az újgenerációs komplexumoknál, mint az Etele Plaza már a tervezésnél külön figyelmet kap a könnyű megközelíthetőség biztosítása, a fényszennyezés, valamint a közvetlen környezeti terhelés minimalizálása, az időtálló anyagok beépítése, a kifinomult épületoptimalizálás és a hulladék újrafelhasználásának elősegítése is” – tette hozzá.

A környezet megóvása érdekében a válaszadók leginkább többször használatos táskát visznek a vásárláshoz (65%), ez különösen igaz a nőkre (70%) és a nyugat-magyarországi fogyasztókra (71%). Sokan szelektíven gyűjtik a szemetet a bevásárlóközpontokban (35%), illetve tömegközlekedéssel járnak vásárolni (28%), ez utóbbiban különösen jeleskednek a fővárosban lakók (40%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...