Stabilan bővülő árbevétel és előfizetői tábor és jelentősen megugró nyereség jellemezte a Netflix idei első negyedévét üzleti szempontból. A streaming szolgáltatásnak már közel 270 millió előfizetője van és a tervek szerint idén 17 milliárd dollárt költenek majd tartalmakra.
Az első negyedévet 9,37 milliárd dolláros árbevétellel zárta a Netflix, ez 14,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi eredményt. A vállalat üzleti eredménye meghaladta a 2,6 milliárd dollárt, közel 30 százalékkal erősödve, miközben a nyeresége 2,3 milliárd dollár volt, ami majdnem 80 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben.
A kedvező adatokhoz jelentős mértékben hozzájárult az előfizetői tábor komoly bővülése, hiszen az idei első három hónapban 9,33 millióval bővült a netflixes tábor, így március végén már 269,6 millió otthonban fizettek elő a szolgáltatásra. Segített a profitabilitás javításában az is, hogy a cég keményen fellépett a jelszómegosztás ellen, illetve a reklámokkal támogatott csomagok is egyre népszerűbbek.
A reklámmal támogatott csomagokra előfizetők száma az első negyedévben 65 százalékkal nőtt, és azokon a piacokon, ahol van ilyen opció, az új előfizetők 40 százalékát már ők adták. A Netflix közlése szerint tovább erősítik törekvéseiket, hogy minél pontosabb információkkal lássák el a hirdetőket arról, mennyi embert érnek el a reklámjaikkal, ezt támogatják az együttműködések többek között a Kantarral, a Luciddal és Nielsen Catalina Solutions-szel.
A Netflix megerősítette, hogy idén 17 milliárd dollárt fordítanak majd tartalomra. A cég bejelentette azt is, hogy a jövő évtől kezdődően már nem publikálják negyedévente az előfizetők számát.