- Hirdetés -

Zöld lépéseket tett az Alza.hu

|

Az Alza.hu webáruház „Csomagolás nélkül” kezdeményezése fontos lépés, hogy környezetkímélőbbé tegyék a kiszállításokat. Az AlzaBox csomagautomatákba kézbesített termékek java részét külön csomagolás nélkül szállítják ki, ami a magyarországi, szlovákiai és csehországi AlzaBoxok sűrű hálózatával és az automaták 24 órás működésével együtt hozzájárul a környezet védelméhez.

Az Alza célja a felesleges csomagolóanyagok kiiktatása a logisztikai folyamatokból, a vállalatnál úgy tartják, az egyetlen fenntartható csomagolóanyag az, amelyet nem használunk fel. Ez a megközelítés leegyszerűsíti a folyamatokat, véget vet a szükségtelen csomagolásnak, költséget takarít meg és védi a környezetet. A projekt keretében a termékek java részét plusz csomagolás nélkül, csupán az eredeti kiszerelésükben szállítják ki az AlzaBoxokba és az Alza üzleteibe. Külön csomagolást csak abban az esetben alkalmaznak, ha a megrendelés több mint négy terméket tartalmaz. „Ha mindenképpen csomagolásra van szükség, újrahasznosítható anyagokat használunk. Saját márkáink, az AlzaPower és az AlzaEco termékeit emellett kizárólag papírcsomagolásban forgalmazzuk, buborékfólia nélkül” - hívja fel a figyelmet Eliška Čeřovská, az Alza PR-menedzsere. A vállalat így havonta közel 78 tonna műanyagot és 4,3 tonna csomagolóanyagot takarít meg.

„Maga az AlzaBoxokba történő szállítás is egy környezetbarátabb módszer, hiszen 32%-kal kevesebb CO2-kibocsátást jelent. Számításaink szerint ugyanis a csomag az AlzaBoxba történő kiszállítás során átlagosan 30%-kal rövidebb utat tesz meg, mintha a vásárló címére kézbesítettük volna. Ezáltal a szénlábnyoma is kisebb” – magyarázza Eliška Čeřovská. Ezenkívül az AlzaBoxok 24 órás működésének köszönhetően az Alza hatékonyan tudja biztosítani a megrendelések elosztását a csúcsforgalom idején kívül is. Az AlzaBoxok telepítése azt is eredményezi, hogy az adott környéken a konkrét címre kézbesített csomagok száma 35%-kal csökken.

Több százezer fiók a csomagautomatákban

A magyarországi, csehországi és szlovákiai vásárlók összesen közel 297 000 fiókból vehetik át a megrendeléseiket. „Magyarországon jelenleg 189 AlzaBox áll rendelkezésre, és az Alzánál leadott összes megrendelés mintegy 48%-át ezekből veszik át vásárlóink. Az AlzaBoxok a három piacon összesen havi több mint 8 millió csomag befogadására képesek, és ez a szám folyamatosan növekszik. A csomagautomaták használatával vásárlóink abban a törekvésünkben is támogatnak bennünket, hogy megóvjuk a Földet. Nagyon köszönjük!” – üzeni Eliška Čeřovská. Az AlzaBoxok a nap 24 órájában, a hét minden napján működnek, és a kézbesítési pontok első olyan hálózatát jelentik, ahová minden kulcsfontosságú csomagszállító kínál kézbesítési lehetőséget. Az Alza így egyedülálló vásárlási lehetőséget kínál a vevőknek: „Az, hogy minden nap, így vasárnap is szállítunk, egyedülálló Magyarországon. Az „Éjfélig megrendeled, reggel az AlzaBoxban leled” szolgáltatásnak köszönhetően akár már másnapra is ki tudjuk szállítani a megrendelt árukat. Emellett az AlzaPlus+ tagsági programmal ügyfeleinknek ingyenes kiszállítást biztosítunk az AlzaBoxokba, üzleteinkbe és az átvételi pontokra” - teszi hozzá Čeřovská.

A feleslegessé vált készülékek elszállítása

Az Alza.hu más módon is igyekszik óvni a környezetet. 2023-ban közel 123,66 tonna elektromos berendezést adott át újrahasznosításra. „Új áruk vásárlásakor a vásárlók az azonos típusú elektromos készülékeiket (a megvásárolttal megegyező darabszámban) díjmentesen leadhatják bármelyik üzletünkben,” – mondja Čeřovská. Az Alza új készülék megvásárlása esetén a „Kiszállítjuk. Beszereljük.” szolgáltatás keretében a feleslegessé vált nagy háztartási gépeket is elszállítja ügyfeleitől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...