- Hirdetés -

Márkák a startvonalnál

|

Az idei év két kiemelkedő sporteseménye a foci-Eb, illetve az olimpia, amelyekre aktivitásokkal és különleges megoldásokkal készülnek a Marketing&Media magazin által megkérdezett cégek. Miért fontos és milyen hatása van a sportszponzorációnak, mit tervez a Borsodi, az E.ON vagy éppen a Telekom – összeállításunkból ez is kiderül.

(fotó credit: Vasvári Tamás/MTI)

A Magyar Labdarúgó-szövetségnek több főszponzora is van, közéjük tartozik az Adidas, az OTP Bank, a Tippmix révén a Szerencsejáték Zrt., valamint a Mol. Az MLSZ-hez kötődő szponzoráció az idén kibővült, ugyanis márciusban látott napvilágot a hír, hogy a Borsodi lett a magyar labdarúgó-válogatott hivatalos söre.

„A labdarúgás hagyományosan az egyik legnépszerűbb sport, ahogyan a sör az egyik legnépszerűbb alkoholos ital. Tapasztalataink alapján a sörfogyasztók közül nagyon sokan kedvelik a futballt, a munkánk során pedig arra törekszünk, hogy kiaknázzuk a lehetséges együttműködéseket, olyan partnerségeket alakítsunk ki és olyan megoldásokat találjunk, amik a leghatékonyabban érik el fogyasztóinkat és támogatják a Borsodi Sörgyár, illetve a márkáink ismertségét és elismertségét” – nyilatkozta lapunknak Spiegel György, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója. Hozzátette, hogy a labdarúgás szinte a kezdetek óta a Borsodi DNS-ének a része, és nemcsak voltak és vannak, hanem terveik szerint lesznek is labdarúgással kapcsolatos aktivitásaik.

A futball mellett az olimpiai sportágak is aktív szerepre buzdítják a hazai márkákat. „Az E.ON elsődleges értékei közé tartozik a megújulás, a csapatjáték, a munkánk, a tevékenységünk szeretete, az együttműködés, az inspiráló célok kitűzése, a folyamatos fejlődés. A sportéletben – különösen a vízilabdában – szintén megtalálhatók ezek az értékek: a csapatjáték, a mindig jobb teljesítményre sarkalló belső hajtóerő, a kitartás, az állandó megújulás. A vízilabdának Magyarországon csodálatos kultusza van, hiszen ez az a sportág, ahol folyamatosan a világ legjobbjai közé tartoztunk – és tartozunk most is. A válogatott csapatnak nagy a szurkolótábora, a magyarok büszkén tekintenek a sportágra, és sok gyermeknek a példamutató vízilabdahősök a kedvenc sportolói. Mivel a hazai póló hagyományai világszerte ismertek és elismertek, ez alapján azt gondoltuk, hogy ott a helyünk a magyar válogatott csapatok mögött” – mondta el Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketingvezetője.

A Magyar Telekom mindig is aktív részese volt a hazai sportéletnek, a cég pedig Magyarország egyik legnagyobb vállalataként a társadalmi felelősségvállalás oldaláról nézve már évek óta fontosnak tartja, hogy részt vegyen a hazai sportéletben. „Az elmúlt években erősen alakítottunk a sporthoz fűződő viszonyunkon, ugyanis a korábbi, passzív szponzori szerepből igyekszünk olyan márkává válni, amely a sportszponzorációkat eszközként használja arra, hogy a brand értékeit megmutassa, a szurkolókat, vagy akár a sportolni vágyókat bevonja. Tesszük ezt a vállalati purpose-ünk, valamint üzleti céljaink mentén és eszközeink segítségével a digitalizáció mentén úgy, hogy valami valóban hasznosat hozzunk létre. A sport továbbra is az egyik legfontosabb és leghatásosabb közösségépítő terület, képes arra, hogy embereket összehozzon a közös szurkolás és a közös sikerek megünneplése mentén” – mondta el Sántha Tamás, a Magyar Telekom márkaaktivációs vezetője.

Szponzorációs hatás

Az egyes sportesemények során szerzett felejthetetlen szurkolói élmények jó hatással vannak a szponzorok márkaértékre is, és ez az egyik legfontosabb vásárlási magatartást befolyásoló tényező lehet. Mivel amikor az emberek pozitív érzelmeket társítanak egy márkához, nagy valószínűséggel a brand iránti lojalitásuk is növekszik, így a termékeik vagy szolgáltatásaik iránti nyitottság is nő.

„A sportszponzoráció hatását elsősorban a márka erején keresztül tudjuk mérni, illetve azon, hogy azok az üzenetek, amiket a sporton keresztül mutatunk meg, mekkora ismertséget érnek el. A legújabb példa erre a Szoboszlai Dominik segítségével indított tuningstratégia, amelynek az ismertsége nagyon gyorsan nagyon magasra ugrott, így itt a sportoló használata hatékonynak bizonyult” – avatott be a részletekbe Sántha Tamás.

„Úgy gondolom, hogy a sportszponzoráció elsősorban a vállalat és márkáink hírnevének az öregbítését támogatja. A Borsodi sör és a futball kapcsolatának évtizedes hagyományai vannak, így bízunk benne, hogy a foci és a brandünk ismét szorosabban összefonódik. Bár reméljük, hogy egy ilyen együttműködésnek forgalomélénkítő hatása is lehet, a sörpiac és sörfogyasztás jellemzően szezonális, ezért egy hosszú és meleg nyarat semmilyen együttműködés sem tud kiváltani” – tette hozzá a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója.

Károlyi Zsuzsanna úgy vélte, hogy az energetika területén, ahol nagyon sok a racionalitás, az érzelmi kötődések kialakítása kulcsfontosságú. A márka értékei, a szerethetőségük, az ügyfeleikkel történő kapcsolódásuk fejlődik és erősödik a sportban vállalt társadalmi szerepvállalásuk által.

Integrált szemlélettel és megközelítéssel dolgoznak, többféle csatornán és módon igyekeznek elérni az ügyfeleiket, a hazai sportszerető közösséget. „Fontos számunkra a bevonás, hogy ne csak mi promotáljuk a sportágat, hanem a sportolókat és a közönséget is bevonjuk” – mondta.

Célegyenesben

Természetesen az általunk megkérdezett cégek több különleges marketingmegoldással készülnek az Eb-re, illetve az olimpiára. Az E.ON részéről egyelőre csupán annyit árultak el, hogy érdemes követni őket a közösségi felületeiken, ahol nemsokára kiderül, hogy milyen aktivitásokkal készülnek az idei nagy sporteseményekre.

„A Borsodi, a Borsodi Bivaly és a Borsodi Mester söreink új, az együttműködést tükröző logót kapnak, az egyedi csomagolásoknak köszönhetően pedig a válogatott legszebb pillanataival is találkozhatnak fogyasztóink” – fűzte hozzá Spiegel György. Az eseményekhez fűződő aktivitásokkal és történésekkel kapcsolatban pedig a Borsodi fogyasztói és a labdarúgás szerelmesei a weboldalukon keresztül juthatnak naprakész információkhoz. „Mindemellett érdemes lesz figyelni a márkakommunikációnkat, június folyamán ugyanis egy különleges aktivitással készülünk azért, hogy mindenki szurkolhasson a válogatottnak” - jelezte Spiegel György.

„Az idei nyár tematikájában a sport valóban meghatározó lesz, az FTC-vel, a Telekom Veszprémmel és Szoboszlai Dominikkel történő együttműködésünk segíti azt, hogy ezt a kiemelt figyelemmel járó időszakot a Telekom is kihasználja. Mindehhez saját szervezésű sportos tematikájú események szervezésével, a szponzorált sportolókkal történő érdekes aktivitásokkal készülünk” – mondta a Magyar Telekom márkaaktivációs vezetője.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...