- Hirdetés -

Ünnepel a BMW

|

A BMW és MINI márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az már BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe.

A BMW Group leányvállalatként működő, 2004. május 3-án elindult képviselet főtevékenysége a BMW és MINI modellek importálása és értékesítése volt, de eredeti alkatrészek, felszerelések behozatalával és forgalmazásával is foglalkozott, valamint finanszírozási szolgáltatásokat is nyújtott ügyfelei számára. 2006 január 1-vel a BMW Motorrad márka is csatlakozott a gyári képviselethez, így a Rolls-Royce kivételével a BMW Group teljes kínálatát lefedte. 2011-től az addig önálló egység (national sales company) a BMW Group stratégiai lépéseként a közép és dél-kelet európai régió szerves részévé vált, mely iroda jelenleg 12 ország értékesítési és marketing feladatait látja el salzburgi központjából.

Lépésről lépésre

A kezdetekben 25 munkatárssal induló, az akkor újonan elkészült vecsési székhelyű központban a BMW Group Magyarország az első években a márkakereskedői és márkaszerviz hálózat kiépítését is megkezdte. Ma az országban tizennégy BMW, hat MINI, valamint négy BMW Motorrad márkakereskedés várja a vállalatcsoport ügyfeleit, melyek többségében az új modellek mellett használt járművek értékesítése is zajlik. A BMW Premium Selection üzletága 2005-ben indult el Magyarországon, majd 2007-re vált országossá, illetve az újautó értékesítés mellett ma már 20 hivatalos márkaszerviz fedi le az országos ügyféligényeket. A vecsési központban 2014 óta egy regionális igényeket is kiszolgáló tréning-center is működik, számos környező ország képzése a magyarországi telephelyen zajlik.

Az elmúlt két évtized alatt a vállalat dolgozóinak száma megduplázódott, jelenleg kb. 50 munkatárs támogatja a BMW-t, a MINI-t és a BMW Motorrad-ot, melyhez 2017-ben a vecsési irodát bővíteni kellett. 2023-ban a létesítmény számos egysége megújult, megszépült, a legmodernebb igényeket kiszolgálva, illetve az elektromobilitás gyors térnyerése miatt több mint 20 darab elektromos töltőoszlop épült ki a parkolóban.

Stabil növekedés, értékesítési rekordok sora

2004-ben Tilo von Harling, 2008-tól Henning Putzke, 2011-től Paul de Courtois, 2013-tól Baudoin Denis, 2017-tól Massimiliano di Silvestre, 2019-tól Maciej Galant vezették a vállalatot, 2022-től pedig Gombos Zoltán látja el a BMW Group Magyarország ügyvezetői feladatait. A magyarországi képviselet 2004-ben, az átvétel évében BMW és a MINI modellekből 1665 és 107 darabot értékesített. A folyamatos fejlődés eredményeképpen ezek a mutatók a BMW esetében 5244, a MINI esetében 678 példányra ugrottak a tavalyi évben. Ezzel az értékesítési rekorddal a BMW 15 év után ismét Magyarország legnépszerűbb prémiummárkája lett, mely pozíciót 2024 első négy hónapjának regisztrációja után magabiztosan őriz a piacon. A BMW Group elektromos modelljeinek népszerűsége megjelenésük óta stabilan növekszik: 2023-ban a teljesen elektromos meghajtású modellek értékesítése 68%-kal nőtt az előző évhez képest, így már az eladások 15%-át tették ki. A BMW Motorrad 2006-ban 283 db kétkerűt adott el Magyarországon, 2023-ban pedig 801 darabbal a piac meghatározó szereplője volt.

A BMW Group így Magyarországon is megfelelő ütemben halad a globális szinten kitűzött összemissziós céljai felé: a vállalatcsoport célja, hogy a 2019-es értékekhez viszonyítva 2030-ra teljes értékláncában – a beszállítói hálózattól kezdve, a sorozatgyártási folyamatokon keresztül, egészen a felhasználói fázisig – legalább 40 százalékkal csökkentse az egy legyártott új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét.

A BMW Group emellett ambiciózus fenntarthatósági céljai mellett is rendíthetetlenül elkötelezett, hogy legkésőbb 2050-re teljes értékláncát tekintve olyan üzleti modell mentén működjön, amely egyetlen ponton sem bocsát ki káros anyagot.

A magyarországi jelenlét erősödése

2018 júliusában a BMW Group bejelentette, hogy gyártóbázist épít Magyarországon, Debrecenben. Jelenleg is gőzerővel épül a cívisvárosban az a vadonatúj technológiát felvonultató, a fenntarthatóságot és a körkörösséget maximálisan előtérbe helyező üzem, amely a BMW Group globális gyártóhálózatában először Magyarországon gyártja majd a Neue Klasse tisztán elektromos modelljét 2025-től. A BMW Group Igazgatótanácsa a Neue Klasse generációt olyan mérföldkőnek aposztrofálja, mely nem csak egy új fejezet, de sokkal inkább egy új könyv lehet a gyártó életében. Mindezek figyelembevételével a márka jelentősége tovább nőhet Magyarországon is.

A BMW és a MINI a hazai kulturális és sportéletben

A BMW Group Magyarország a hazai kulturális élet fontos szereplőjévé vált az elmúlt években. A vállalat együttműködései közül kiemelkedik a BMW Group nemzetközi Art&Culture programjába illeszkedő, immár kilenc éve indult stratégiai partnerségi kapcsolat a BMW Group Magyarország és a Magyar Állami Operaház között, mely számos közösen szervezett programban teljesedik ki.

A BMW márka számos további kulturális kezdeményezést is támogatott az elmúlt években, köztük a Brain Bar jövőfesztivált, a művészeti és üzleti világot összekötő Art is Business programjait, Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb kortárs képzőművészeti vásárát, az Art Market Budapestet, a design világának Oscar-díjaként is számontartott ELLE Decoration International Design Awards díjátadót, ugyanakkor számos jótékonysági kezdeményezést is indított felelős vállalati szereplőként. Az elmúlt húsz évben a motorsport, a golf, a vitorlázás és a futás támogatójaként is több alkalommal megjelent a cég, illetve a BMW Group Magyarország emellett büszke támogatója a SUHANJ! Alapítvány fogyatékossággal élő magyar sportolókkal együtt dolgozó csapatának.

A MINI 2017-ben definiálta újra és kezdte el magasabb szintre helyezni magyarországi jelenlétét, elindítva márkanagyköveti programját, majd partneri kapcsolatra lépett a Katona József Színházzal, a támogatását élvezte még többek között a Godot Kortárs Művészeti Intézet kortárs képzőművészeti vására, a Katti Zoób Divatház hagyománnyá vált nyári divatshow-ja, a Gere Jazz Fesztivál, valamint a TEDx közösség által életre hívott TEDxLibertyBridgeWomen is.

A vállalatcsoport négy évtizede hívta életre a BMW Art Cars programját, melyhez a legnagyobb művészek adták a nevüket. A program keretében eddig húsz guruló műalkotás született, melyből kettőt, Andy Warhol művét, valamint a BMW 8 X Jeff Koons modellt is elhozott hazánkba a BMW Group Magyarország.

„Két évtized egy vállalat számára is hatalmas és jelentőségteljes idő. A BMW Group mindig is kitartóan dolgozott azon, hogy a legjobbak között legyen járműveivel és szolgáltatásaival. Vállalati szereplőként jó kezdeményezéseket és különböző programokat támogatva azon dolgoztunk, hogy az üzlet minden terültén sikeres és vonzó partnerek lehessünk. Ügyfeleink, partnereink, márkakereskedőink és kollégáink elégedettsége, visszajelzése húsz éve is a legfontosabb érték volt számunkra– ahogy ma is az. Azt gondolom, hogy egyre nagyobb kihívásokkal teli világunkban a jó stratégia, a kiváló autók, motorok és szolgáltatások mellett a legnagyobb érték az emberi tényező. Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani minden partnerünknek, márkakereskedőnknek és a saját kollégáimnak az elkötelezettségért, a lelkes és professzionális hozzáállásáért – mely nélkülözhetetlen a BMW Group magyarországi sikereihez” – mondta el Gombos Zoltán az évforduló alkalmával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...