- Hirdetés -

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

|

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek, az azóta ébredező iparágat pedig már a közel négyszeresére emelkedő szervezési költségek állítják nagy kihívások elé. Közben a közönség igényei is megváltoztak, a konferenciázók valódi értéket várnak a pénzükért, legyen szó szakmai tartalomról vagy networking lehetőségekről, ezt pedig élményalapú és digitális megoldásokkal igyekeznek megteremteni a szolgáltatók. Az üzleti rendezvények palettája még korántsem telített Magyarországon, de ahhoz, hogy a nyugati jegyárak mellé valódi versenyképesség is társuljon, még van mit tanulni – véli Avidor András, a BNI Magyarország üzleti közösség alapító-vezetője.

A napokban robbant a hazai sajtóban az összeállítás, mely szerint tavaly még több mint harmadával volt drágább egy többnapos zenei esemény, mint az azt megelőző évben, hogy idén már némileg mérséklődjön az elmúlt időszak drasztikus emelkedése. A tendencia az egész rendezvénypiacot érinti, ami nagyon megnehezíti a talpra állást, miután a pandémia gyakorlatilag lenullázta az iparágat. „A COVID-visszaesés előtt dinamikusan növekedett az üzleti konferenciák száma Magyarországon, ez a lendület tört meg 2020-ban. Jelenleg nagyjából hetente 30-50 rendezvényre tudna elmenni egy vállalkozó, ezek között találunk iparág- és networking specifikus eseményeket is, melyeknek ráadásul ma már a nemzetközi piaccal is fel kell venniük a versenyt. Ez is begyűrűzik az árszínvonalba, melyért a résztvevők komoly értéket várnak cserébe” – mondja Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő, a BNI Magyarország alapító-vezetője.

Előnyben az offline: a személyes kapcsolódást semmi nem helyettesítheti

Az üzleti rendezvényeket látogatók a borsos jegyárak miatt tehát egyre inkább kénytelenek válogatni, és olyan eseményekbe fektetni az időt, pénzt és energiát, melyek szakmai területre vagy iparágra nézve specifikus tudással és kapcsolatépítési lehetőséggel kecsegtetnek. Ebből adódóan a jövőben várhatóan egyre inkább szűkül majd a konferenciák célközönsége és szinte személyre szabott igényeket kell majd kiszolgálniuk a szervezőknek. „Az egyik legsikeresebb rendezvényfomátumunk a a BNI Origo program, mely kifejezetten iparágspecifikus, és azzal a céllal indítottuk el, hogy közös platformot teremtsünk az adott szegmensben tevékenykedő vállalkozók és cégvezetők számára. Az egyes alkalmak lehetőséget biztosítanak a bemutatkozásra, jó gyakorlatok és aktuális kihívások megosztására, a hasznos tudás mellett pedig nem utolsó szempont, hogy új üzleti együttműködések is formálódnak” – fejti ki Avidor András.

A szakember szerint a növekedés egyik kulcsa továbbra is a profi szakmai networking, a BNI hazai szervezete pedig éppen ebben segíti tagjait, méghozzá nemzetközi tapasztalattal és kapcsolati tőkével felvértezve – mindezt mérhető eredményekkel. Csak 2023-ban közel 50 000 ajánlás született az üzleti közösség rendezvényein, nagyjából 100 milliárd forintos árbevételt generálva. „A másik fontos tendencia ehhez kapcsolódva az élményközpontúság: a COVID-lezárások után óriási igény mutatkozik a szinte fesztiválhangulatot hozó networking eseményekre, mindenki a személyes találkozási lehetőségeket, offline rendezvényeket keresi. A BNI ezen a területen is jól teljesít, órási sikerrel futnak az olyan programok, mint a balatoni vitorlázós üzleti találkozó, melyet idén augusztusban rendezünk, vagy a novemberi Next Stage Camp exkluzív eseményünk Hawaii-on. Egyre inkább igaz, hogy a vállalkozói szférában is a „kellemeset a hasznossal” élményeket keresik” – teszi hozzá.

A jövő konferenciája digitális és fenntartható – és persze szórakoztató

Ha már személyre szabott élmény, a közönségigények kiszolgálásában egyre fontosabb szerepet játszanak a minőséget és a kényelmet támogató digitális megoldások. Ezekben továbbra is a nagy nemzetközi események újításai mutatják az utat, de egyre több innováció gyűrűzik be hazánkba is. A globális networking konferenciákon már a mesterséges intelligencia segít összehozni a hasonló érdeklődésű és üzleti orientációjú résztvevőket, és szinte személyre szabott hírleveleket, információs anyagokat generálva könnyíti meg a szervezők munkáját. A digitális eszközök, valamint az adatalapú applikációk ráadásul azt is lehetővé teszik, hogy szavazásokat, felméréseket készíthessenek, így fontos visszajelzéseket kaphatnak a résztvevőktől a további fejlesztésekhez. Nagy slágernek számítanak a kiterjesztett- és virtuális valóságra épülő megoldások, VR-szemüvegek, de már az okos konferencia badge és persze a digitális névjegykártya is elterjedt.

A komfortos és szórakoztató elemek mellett a rendezvényiparban is fókuszba került a fenntarthatóság, az egyre fenyegetőbb környezetvédelmi aggályok miatt a téma az események tervezésének és szervezésének minden szakaszában meghatározó szerepet játszik. Mindebben persze szintén a technológia az egyik legnagyobb szövetséges, a nyomtatott programfüzeteket helyettesítő kijelzők vagy a korábban népszerű, de gyakran szintén környezetterhelő konferenciaajándékok tudatosabb termékekkel való kiváltása mind-mind hozzájárulhatnak a célkitűzések eléréséhez. Erre szintén a nemzetközi színtéren találunk iránymutató példákat, ugyanakkor a greenwashing jelenség a rendezvénypiacot sem kerüli: a szolgáltatók sokszor emelik ki a környezettudatosságot, azonban a jól csengő üzenetek mögött nem mindig valósul meg a karbonsemlegesség vagy legalábbis a mérsékeltebb környezetterhelés. „Akárhogy is, az iparág hatalmas átalakuláson ment keresztül a pandémia utáni újraindulás éveiben, és a vállalkozói szféra fejlesztése szempontjából is nagyon fontos, hogy az új trendekkel hazai üzleti események is tartani tudják a versenyt” – hangsúlyozza Avidor András, a BNI Magyarország alapító-vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...