- Hirdetés -

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

|

- Hirdetés -

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja.

Az EASA a huszonnyolc európai ország reklám önszabályozó szervezetét képviseli, de a reklámipar mindhárom területét (reklámozói, ügynökségi és médiaoldal) képviselő szakmai szervezeteket is tagjai között tudhatja. A széleskörű tagságnak köszönhetően a reklámipart érintő és a reklám önszabályozására vonatkozó kérdésekben biztosítja az ipar együttes fellépését. Az önszabályozó szervezetek csapata rendkívül összetartó, a tudás megosztása – pl. influencer marketing, az AI etikus használata vagy a zöld állítások témaköre - jelentősen hozzájárul a szervezetek további fejlődéséhez. Nem véletlen, hogy a hiteles, erős önszabályozó szervezetek által felépített reklám önszabályozás rendszerét a jogalkotók is komolyan veszik, egyre több jogszabály is utal a reklám önszabályozás szerepére.

 

Az elnök mindig egy-egy ország önszabályozó szervezetétől érkezik. Az ír Orla Twomey az ASAI vezetője a spanyol AUTOCONTROL igazgatóját váltja. Gerendi Zsolt alelnökként a magyar önszabályozó szervezetet (ÖRT), Tamara Daltroff szintén alelnökként az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségét (EACA) képviseli, a kincstárnok pedig Conor Murray a European Group of Television Advertisers (EGTA) képviselője. Köszöntő beszédében az új elnök a reklám fogyasztókba vetett bizalmának az etikus reklámozási gyakorlaton keresztüli erősítését, a digitális reklámvilág változásait, a jogalkotókkal és a reklámszakma képviselőivel történő hatékony együttműködést, az önszabályozó reklám szervezetek digitális működésének fejlesztését emelti ki fő feladatként. „A folytonosság lesz az egyik vezérszavam a jövőre nézve. Miért a folytonosság? Mert az alapokat egyrészt az EASA 30 éves jubileumi nyilatkozatával a proaktív és hatékony reklám-önszabályozásért és a társadalmilag felelős reklámozás erősítéséért Európában, másrészt a 2023-2025-ös cselekvési tervvel, amelynek megvalósítása félidejében vagyunk, már lefektettük. A folyamatosság azonban nem jelent stagnálást, éppen ellenkezőleg, egy dinamikusan felfelé ívelő pályán vagyunk, amit az új elnökség a vezetésemmel követni fog.” - jelentette ki Orla Twomey az EASA új elnöke.

Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár személyében magyar alelnöke lesz az európai szervezetnek, aki a nemzeti reklámönszabályozó szervezeteket képviseli majd. „Nagy megtiszteltetés számomra ez a tisztség, amely elismerése annak a sikeres munkának melyet az ÖRT végez itthon, és annak az aktív szerepvállalásnak, amit eddig is folytattunk és a jövőben is képviselni fogunk az európai szervezetben” – nyilatkozta Gerendi Zsolt.

Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója – korábbi EASA elnök és elnökségi tag – az európai szervezetet is tagjai között tudó Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatóságának tagjaként segíti a szervezet munkáját. „Büszke vagyok arra, hogy ennyi év után még mindig számítanak rám a nemzetközi önszabályozás területén, javaslataimat és észrevételeimet hasznosnak tartják. Most egy kicsit más szerepem lesz, hiszen vannak olyan globális feladatok, amelyben világszervezetünk pozíciójának erősítésén dolgozom majd, számos kiváló szakemberrel együtt” – nyilatkozta a világszervezet megalapításában is részt vevő szakember.

(a fotón Orla Twomey)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...