- Hirdetés -

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

|

- Hirdetés -

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek, az azóta ébredező iparágat pedig már a közel négyszeresére emelkedő szervezési költségek állítják nagy kihívások elé. Közben a közönség igényei is megváltoztak, a konferenciázók valódi értéket várnak a pénzükért, legyen szó szakmai tartalomról vagy networking lehetőségekről, ezt pedig élményalapú és digitális megoldásokkal igyekeznek megteremteni a szolgáltatók. Az üzleti rendezvények palettája még korántsem telített Magyarországon, de ahhoz, hogy a nyugati jegyárak mellé valódi versenyképesség is társuljon, még van mit tanulni – véli Avidor András, a BNI Magyarország üzleti közösség alapító-vezetője.

A napokban robbant a hazai sajtóban az összeállítás, mely szerint tavaly még több mint harmadával volt drágább egy többnapos zenei esemény, mint az azt megelőző évben, hogy idén már némileg mérséklődjön az elmúlt időszak drasztikus emelkedése. A tendencia az egész rendezvénypiacot érinti, ami nagyon megnehezíti a talpra állást, miután a pandémia gyakorlatilag lenullázta az iparágat. „A COVID-visszaesés előtt dinamikusan növekedett az üzleti konferenciák száma Magyarországon, ez a lendület tört meg 2020-ban. Jelenleg nagyjából hetente 30-50 rendezvényre tudna elmenni egy vállalkozó, ezek között találunk iparág- és networking specifikus eseményeket is, melyeknek ráadásul ma már a nemzetközi piaccal is fel kell venniük a versenyt. Ez is begyűrűzik az árszínvonalba, melyért a résztvevők komoly értéket várnak cserébe” – mondja Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő, a BNI Magyarország alapító-vezetője.

Előnyben az offline: a személyes kapcsolódást semmi nem helyettesítheti

Az üzleti rendezvényeket látogatók a borsos jegyárak miatt tehát egyre inkább kénytelenek válogatni, és olyan eseményekbe fektetni az időt, pénzt és energiát, melyek szakmai területre vagy iparágra nézve specifikus tudással és kapcsolatépítési lehetőséggel kecsegtetnek. Ebből adódóan a jövőben várhatóan egyre inkább szűkül majd a konferenciák célközönsége és szinte személyre szabott igényeket kell majd kiszolgálniuk a szervezőknek. „Az egyik legsikeresebb rendezvényfomátumunk a a BNI Origo program, mely kifejezetten iparágspecifikus, és azzal a céllal indítottuk el, hogy közös platformot teremtsünk az adott szegmensben tevékenykedő vállalkozók és cégvezetők számára. Az egyes alkalmak lehetőséget biztosítanak a bemutatkozásra, jó gyakorlatok és aktuális kihívások megosztására, a hasznos tudás mellett pedig nem utolsó szempont, hogy új üzleti együttműködések is formálódnak” – fejti ki Avidor András.

A szakember szerint a növekedés egyik kulcsa továbbra is a profi szakmai networking, a BNI hazai szervezete pedig éppen ebben segíti tagjait, méghozzá nemzetközi tapasztalattal és kapcsolati tőkével felvértezve – mindezt mérhető eredményekkel. Csak 2023-ban közel 50 000 ajánlás született az üzleti közösség rendezvényein, nagyjából 100 milliárd forintos árbevételt generálva. „A másik fontos tendencia ehhez kapcsolódva az élményközpontúság: a COVID-lezárások után óriási igény mutatkozik a szinte fesztiválhangulatot hozó networking eseményekre, mindenki a személyes találkozási lehetőségeket, offline rendezvényeket keresi. A BNI ezen a területen is jól teljesít, órási sikerrel futnak az olyan programok, mint a balatoni vitorlázós üzleti találkozó, melyet idén augusztusban rendezünk, vagy a novemberi Next Stage Camp exkluzív eseményünk Hawaii-on. Egyre inkább igaz, hogy a vállalkozói szférában is a „kellemeset a hasznossal” élményeket keresik” – teszi hozzá.

A jövő konferenciája digitális és fenntartható – és persze szórakoztató

Ha már személyre szabott élmény, a közönségigények kiszolgálásában egyre fontosabb szerepet játszanak a minőséget és a kényelmet támogató digitális megoldások. Ezekben továbbra is a nagy nemzetközi események újításai mutatják az utat, de egyre több innováció gyűrűzik be hazánkba is. A globális networking konferenciákon már a mesterséges intelligencia segít összehozni a hasonló érdeklődésű és üzleti orientációjú résztvevőket, és szinte személyre szabott hírleveleket, információs anyagokat generálva könnyíti meg a szervezők munkáját. A digitális eszközök, valamint az adatalapú applikációk ráadásul azt is lehetővé teszik, hogy szavazásokat, felméréseket készíthessenek, így fontos visszajelzéseket kaphatnak a résztvevőktől a további fejlesztésekhez. Nagy slágernek számítanak a kiterjesztett- és virtuális valóságra épülő megoldások, VR-szemüvegek, de már az okos konferencia badge és persze a digitális névjegykártya is elterjedt.

A komfortos és szórakoztató elemek mellett a rendezvényiparban is fókuszba került a fenntarthatóság, az egyre fenyegetőbb környezetvédelmi aggályok miatt a téma az események tervezésének és szervezésének minden szakaszában meghatározó szerepet játszik. Mindebben persze szintén a technológia az egyik legnagyobb szövetséges, a nyomtatott programfüzeteket helyettesítő kijelzők vagy a korábban népszerű, de gyakran szintén környezetterhelő konferenciaajándékok tudatosabb termékekkel való kiváltása mind-mind hozzájárulhatnak a célkitűzések eléréséhez. Erre szintén a nemzetközi színtéren találunk iránymutató példákat, ugyanakkor a greenwashing jelenség a rendezvénypiacot sem kerüli: a szolgáltatók sokszor emelik ki a környezettudatosságot, azonban a jól csengő üzenetek mögött nem mindig valósul meg a karbonsemlegesség vagy legalábbis a mérsékeltebb környezetterhelés. „Akárhogy is, az iparág hatalmas átalakuláson ment keresztül a pandémia utáni újraindulás éveiben, és a vállalkozói szféra fejlesztése szempontjából is nagyon fontos, hogy az új trendekkel hazai üzleti események is tartani tudják a versenyt” – hangsúlyozza Avidor András, a BNI Magyarország alapító-vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Újabb webáruházban érhet sokat a régi mobilod

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt...

Új témával bővül az általános iskolai tananyag

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. az Oktatási Hivatallal (OH) megállapodást kötött, amelynek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik az oktatási tartalmakba. Ezzel a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldkövét érte el. A tervek szerint...

Normál tempóra váltott az ingatlanpiac

Normál tempóra váltott májusban a hazai ingatlanpiac, míg a jelzáloghitel-piacon további erősödést mutatnak a cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai. A Duna House által becsült 10 969 tranzakció 2 százalékos enyhülést...

Foci minden mennyiségben: élőben nézhetjük a Copa América összes meccsét

A Network4 Media Group bejelentette: elhozza a magyar nézőknek az amerikai kontinens legfontosabb futballtornája, a Copa América összes mérkőzését. Június 20. és július 14. között 16 csapat küzd meg egymással, köztük a címvédő Argentína...

Izgalmas vizes élményekkel jön az új nyári fesztivál

Idén először berobban a nyárba az első alföldi vizes fesztivál is! A különleges névre keresztelt Mizújs Babám? nem mindennapi line-up-pal, gyönyörű tóval, őrült vizes élményekkel kecsegtet. Csak a bikinit ne felejtsd otthon!Június 27-29-ig vár...

Így változik az Ersténél a napi limit

A korlátok néha jók, főleg, ha csalók akarják ellopni a pénzünket. Az Erste ezért személyre szabott, az egyéni költési szokásokhoz igazított átutalási limitet állít be lakossági ügyfeleinek. A Magyar Nemzeti Bank ajánlása nyomán mindenkinél...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...