Egy hét alatt két versenyen is kiemelkedő eredménnyel zárt az ALDI. A fenntarthatósági intézkedéseket és projekteket díjazó Greengage versenyen a 19 döntőbe jutott pályamű közül a legtöbb, négy pályázat az ALDI CSR- és ESG-megoldásai közül került ki, és a zsűri az egyetlen különdíjat is az ALDI-nak ítélte. Az Év Saját Márkás Terméke pályázaton ismét taroltak az ALDI magas minőségű és alacsony árú termékei: a tavalyi 8 kategóriagyőzelem után idén is az ALDI saját márkás élelmiszer és nem-élelmiszer termékei kapták a legtöbb díjat – szám szerint tizenkettőt.
A PPH Media által idén másodjára kiírt Greengage versenyen a környezettudatos vállalati működés legkiválóbb megoldásait díjazták. Az elismeréssel immár nemcsak a marketingkommunikációs projekteket, hanem a környezettudatos működés érdekében hozott műszaki és üzleti döntéseket is honorálta a szakmai zsűri. Az idei évben 19 pályázat jutott döntőbe, köztük az ALDI négy, a közelmúltban végrehajtott ESG-projektje. Az egyik, a valamennyi hazai ALDI-üzletben felszerelt vízszűrők programja, aminek köszönhetően évente 800 000 műanyag palackkal kevesebb keletkezik, a munkatársak számára pedig folyamatosan biztosított a higiénikus szűrt csapvíz fogyasztása. Egy másik döntőbe jutott projekt középpontjában az áruházlánc logisztikai megoldásai – az egyutas csomagolás megszüntetését lehetővé tevő, összecsukható rekeszek és a raklapbérlet – álltak. Az üzletlánc újabb programja, hogy egy szakértő és kisiskolások segítségével országszerte hét településen olyan rovarhoteleket alakított ki, amelyek specifikusan a beporzók számára kedvező környezetet biztosítanak – ez volt a harmadik döntős pályázat. A negyedik döntős pályamű átfogó fenntarthatósági intézkedéscsomagot tartalmazott – többek között napelemek telepítését, használtsütőolaj-visszagyűjtők elhelyezését, természetes alapú hűtőközeg alkalmazását és e-töltőhálózat kiépítését. A zsűri a Greengage egyetlen különdíját az ALDI Magyarországnak ítélte, kiemelve, hogy pályázataiból egyértelmű: a fenntarthatósági intézkedések nem önálló projektek, hanem egy átfogó vállalati ESG-stratégia részei.
Az idén második alkalommal meghirdetett „Az Év Saját Márkás Terméke 2024ˮ pályázaton a legjobb, legkiválóbb minőségű saját márkás élelmiszereket és non-food termékeket kereste a szakmai zsűri. A Bálint Analitika laborjában végzett teszteken az áruházlánc termékei minőségükkel, válogatott összetevőikkel és receptúrájukkal is meggyőzték a zsűritagokat, így idén is az ALDI termékei kapták a legtöbb díjat – a tavalyi 8 elsőség után idén tizenkettőt. A vásárlók továbbra is a megszokott alacsony árakon juthatnak hozzá nemcsak a győztes árukhoz, hanem az ALDI teljes kínálatához.
Az idei évben az ALDI a következő termékekkel lett kategóriagyőztes:
MOSER ROTH FAIRTRADE csokoládé, 80% kakaótartalommal - 100 g
GOURMET Dijoni mustár, magos - 200 g
CHOCEUR Jumbo ropogós ostyaszelet, mogyorós-nugátos - 150 g
CHOCEUR Marcipántallér, madeira boros szilvás - 300 g
Viaszos borjúmájas, natúr - 400 g
HUMMUS Csicseriborsó-püré, pikáns - 200 g
HAPPY HARVEST Datolyapaszta - 400 g
KOKÁRDÁS Mini trappista korong - 300 g
TANDIL Prémium öblítő, Nordic Fresh - 1 liter
PRIMANA Tonhalas krém - 95 g
AZON MELEGÉBEN Burgonyás pogácsa - 85 g
AZON MELEGÉBEN Rozsos vekni - 750 g
Fotó: PPH - Gyurkovics Anna