Így rajtolt a Szallas.hu új programja

Május közepén indult és már közel 1500 foglalás alkalmával választották az utazni vágyók a Szallas.hu hűségprogramját, a Hű!-t. A Hű! tagság ingyenes, de regisztrációhoz kötött, amiért cserébe a vendégek hozzáférhetnek a hűségprogramban résztvevő több mint 2000 szálláshely kedvezményes ajánlatához. A tagsággal egyúttal a belföldi foglalások mellé programkuponokat kapnak ajándékba, így a szállásdíjon bezsebelt kedvezmények mellett további 10-50 százalékot spórolhatnak a Hű! tagok a belépőjegyek és éttermi fogyasztások árából.

A bevezetést és a program kidolgozását megelőzően a Frontira közreműködésével reprezentatív kutatást végeztek a magyar lakosság körében, amiben a lojalitással kapcsolatos attitűdöket vizsgálták. A felmérés szerint több vendégéjszaka generálódhat a kedvezményes ajánlatoknak köszönhetően. Minden második válaszadó 1-6 nappal többet utazna évente, mint a kedvezmény nélkül. „A válaszolók kétharmada inkább többször utazna egy évben, ha több kedvezményes ajánlatot kapna, 22% inkább hosszabb időt töltene el egy helyen, míg 13%-át ez nem befolyásolná” – ismertette a részleteket Trepess Beatrix, a Szallas.hu hűségprogramért felelős marketingmenedzsere.

A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszolók négyötöde nyitott a hűségprogramokra, és már számos ilyenben tag is. A személyre szabott ajánlatok és a pontgyűjtés miatti felhalmozás érzése miatt regisztrálnak a legtöbben. „Az online szállásközvetítő használata esetén pedig az ár, a minőség, az előzetes tapasztalatok és a kényelem a legfontosabbak” – tette hozzá a marketingmenedzser. Azt is elmondta, hogy a százalékos kedvezmény bizonyul kimagaslóan a legértékesebbnek, ezt követi, ha a szálláshely közelében található látványosságokra és a vendéglátóhelyekre kedvezményes kuponokat kapnak. „Az eredmények azt mutatják, hogy már a 10% kedvezmény is motiváló, de a válaszolók harmadának a 15%-os szint az alsó küszöbérték, csaknem kétharmaduk pedig a 20% feletti szintet preferálná” – mondta Trepess Beatrix.

Hű! tagságért már közel 10 ezer felhasználó regisztrált az elmúlt időszakban, közel 1500 alkalommal kedvezményesen foglaltak a programhoz csatlakozott magyar, horvát és román szálláshely valamelyikében. „A hűségprogram mind a vendégeknek, mind a szállásadóknak előnnyel jár – mondta Trepess Beatrix. – A hűségprogramra regisztrált vendégek jelentős kedvezményekre tehetnek szert, a programban résztvevő szállásadók pedig azon túl, hogy jobb láthatóságot kapnak az oldalunkon, több vendégéjszakában is részesülhetnek." Ezt erősítik a bevezetést követő eredmények: már az első egy hétben a Hű! szállásadókhoz átlagosan másfélszer annyian foglaltak, mint a nem csatlakozó szállásokhoz. A tagoknak a regisztrációval megszerzett első, induló hűség szinten 10% kedvezmény jár több mint 2000 magyarországi, horvátországi és romániai válogatott szálláshelyen. Belföldi foglalás esetén a Hű! tagok programkuponokat is kapnak, ezeken keresztül további 10-50%-ot spórolhatnak belépőjegyek és éttermi fogyasztások árából. A hűségszinteket pedig több foglalással lehet növelni, ezekhez magasabb kedvezmény jár: a következő szint 15, a legmagasabb szint 20% induló kedvezményt jelent. Az induló kedvezmények pedig más kedvezményekkel is összevonódhatnak. Így egy már magasabb szintű Hű! tag, ha Hű! szállásadóhoz foglal, akinél a Szallas.hu oldalán más kedvezményes kampány is aktív, akkor akár 40+ vagy 50+% kedvezményre is szert tehet. „Az új hűségprogramot folyamatosan bővítjük az előzetes felmérésünk és piaci visszajelzések alapján, így hamarosan további kampányokkal és előnyökkel bővítjük a programot” – mondta Trepess Beatrix. A szakember azt is elmondta, hogy a szálláshelyek és a turisztikai attrakciók, éttermek regisztrációja is nyitott, bármikor csatlakozhatnak a hűségprogramhoz, amiért ingyenes felületet és megjelenést kapnak a Szallas.hu oldalán.

Ahogy a kutatás is rávilágít, a vendégek többségénél az ár az egyik legfontosabb kritérium a szálláshely kiválasztásánál, éppen ezért kedvezménnyel mozdíthatók a foglalás felé. „Ez egy remek lehetőség azoknak a szállásadóknak például, akiknek nincs saját hűségprogramja vagy nincs lehetősége nagyobb marketing kampányokat kivitelezni – mondta Trepess Beatrix – De a nagy szereplőknek is előnnyel jár, hiszen előrébb kerülhetnek a találati listában, így jobb láthatóságot kapnak.” A jobb ár eredményeként a vendégek zöme többször vagy hosszabb időre utazhat el éves szinten, tehát nő a vendégéjszakák száma.