- Hirdetés -

Erősebb motorú autók gyakrabban baleseteznek

|

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. Ugyanakkor az is tény, hogy az erős járművek jobban irányíthatók, sőt a fékrendszerük is fejlettebb, ami viszont megkönnyíti a vezetést.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a platformján lekért használtautó-előzményjelentések adatai alapján végzett egy kutatást azzal a céllal, hogy kiderítse, van-e kapcsolat a járművek átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között.

A motorteljesítmény és a kárgyakoriság között közvetlen összefüggés van

A carVertical kutatása 43 autómárka járműtörténeti jelentéseit vizsgálta. Minden esetben beigazolódott, hogy az erősebb motorral felszerelt autók gyakrabban részesei balesetnek.

A carVertical portálon ellenőrzött 100 kW alatti teljesítményű Audi gépjárművek 46,4%-ánál fordult elő kárfeljegyzés, míg a 400 kW fölötti modelleknél a károk aránya lényegesen magasabb (55,6%).

Hasonló tendencia figyelhető meg a Volkswagen márkájú autóknál, ahol a 100 kW alatti teljesítményű modellek 42,6%-a sérült, míg a 300-400 kW-os motoroknál ez az arány 48,9%.

A legfeljebb 100 kW teljesítményű motorral felszerelt Ford gépjárművek 45%-a sérült, míg a 400 kW feletti motorral rendelkező autók 55%-ában keletkezett kár.

A legkisebb teljesítményű motorral rendelkező Renault autók közül 3-ból 1 szenvedett kisebb-nagyobb balesetet (36,3%). A 200–300 kW-os motorral ellátott autóknál jóval magasabb, 39,7% volt a balesetek aránya.

A Skoda azon márkák közé tartozik, amelyeknél a kárgyakoriság csak igen kis mértékben tér el a kisebb és az erősebb autók között: a sérült modellek 51,3%-ának volt 100 kW alatti a motorteljesítménye, 54,8%-a pedig 200–300 kW-os motorral futott. A Skoda azonban – néhány más járműmárkához hasonlóan – nem gyárt 400 kW-nál nagyobb motorral felszerelt modelleket, amelyek magasabb sérülési arányt eredményezhetnének.

Hasonló helyzet figyelhető meg a Toyota esetében is: a gyengébb motorral felszerelt modellek 36%-a sérült meg, szemben a 200–300 kW teljesítményű autók 39,5%-ával.

A kutatásban elemzett összes járműmárka közül magasan kiemelkedett a BMW: a 100 kW alatti autók 60,3%-a szenvedett kárt, szemben a 400 kW fölötti kategória járműinek 68,6%-os baleseti arányával.

„Bár minden járműnek egyformán be kell tartania a közlekedési szabályokat, úgy tűnik, hogy az erősebb autók sofőrjei hajlamosabbak figyelmen kívül hagyni a sebességkorlátozásokat, és gyakrabban vállalnak nagyobb kockázatot. Nem találtunk egyetlen olyan márkát sem, ahol a kisebb teljesítményű járművek szenvedtek volna több balesetet” – számol be a kutatás eredményeiről Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Egyes autók akár hétszer erősebbek, mint mások

A carVertical portálon ellenőrzött összes járműmárka közül a Bentley tudhatja magáénak a legnagyobb átlagos motorteljesítményt – 415 kW vagy 564 LE. A luxusautó-gyártót a Maserati (268 kW/364 LE), a Cadillac (264 kW/359 LE), a Tesla (263 kW/358 LE), majd a Porsche (257 kW/349 LE) követi.

A kutatásból az is kiderül, hogy a carVertical portálon a használtautó-vásárlók gyakrabban ellenőrzik az erősebb motorral futó autók történetét, bár a kisebb teljesítményű motorral rendelkező kisautók múltjának is rendszerint utánajárnak.

A legkisebb átlagos motorteljesítményük a Smart autóknak volt (59 kW vagy 80 LE), de a Dacia (72 kW/98 LE), a Lancia (77 kW/105 LE), a Fiat (83 kW/113 LE) és a Suzuki (87 kW/118 LE) sem maradt el sokkal a Smartok mögött.

Buzelis szerint a komolyabb baleseti előzmények intő jelek lehetnek, ezért fontos, hogy használtautó-vásárlás előtt minden esetben konzultáljunk hivatásos szerelővel, és tájékozódjunk arról, hogyan befolyásolhatják az autó esetleges korábbi balesetei a további, hosszú távú járműhasználatot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...